Vurdering av samtalelogg på nett.

Started by fri90, October 26, 2013, 13:09:46 PM

Previous topic - Next topic

fri90

.

piken

Denne jenta er åpenbart interessert i deg! Men vanskelig å vite hvorvidt om kun liker å chatte eller virkelig er interessert i å treffes, da hun chattet lenge med deg før det kom frem at du faktisk skal flytte til Trondheim (hun sa jo nesten nei til å treffes siden du bor langt unna). Så du kunne kanskje ha sagt tidligere at du faktisk skal flytte til byen, slik at samtalen bygges på realistiske forventninger. Går også an å spille litt på at du vil være ny i byen og trenger litt tips til å bli kjent og også vil utvide vennekretsen din (alt etter hva som passer og hva du er keen på).

Jeg synes det ser ut som om du har god flyt i samtalen og er flink til å holde ting på et litt casual nivå. Dog likte jeg ikke spørsmålet om "Partyjente" - skjønte ikke helt hva du ville med det .. Ellers kunne du kanskje forsøkt å bygge mer spenning i samtalen, for ser ut som om den går relativt "høflig" for seg.

Ellers ser hele samtalen veldig "chattete" ut - er det skrevet over chat eller som meldinger på en datingside?

fri90

Skjønner hva du mener, jeg burde sagt det tidligere. Sa jo at hun kunne vise meg litt rundt.
Prtyjente spurte jeg henne fordi jeg ville finne ut om hun festet og drakk mye, er ikke helt
min type jenter.

Den ble skrevet på sukker så ingen chat. Syns det er vanskelig å bygge mer spenning uten at
det blir for fort drøyt. forslag til det?

Unloved

Først og fremst, kan du ikke være snill og anonymisere henne? Litt tacky med "kiss-and-tell" på navngitte personer, selv om det bare er nickname.

Ellers er jeg enig med piken i at hun virker interessert...
Men du virker litt høflig og kjedelig i svarene dine, og jeg tenker at hvis du er ute etter treff burde du nesten ha benyttet "gratismuligheten" i første melding.

Du virker veldig fokusert på henne, litt som en småunge som er forelska i den kule tenåringen til naboen "hva gjør du, hva tenker du, hvordan er du, deg deg deg".... Hun har alt vist interesse, så du har råd til å spille litt kostbar.
Og så den der partyjente ut av ingensteds reagerte jeg også på... Blir litt sånn "ser hun sånn ut? I så tilfelle, hvordan vet du at bildene er representative for hverdagen hennes?".
På det tidspunktet visste hun jo ikke om at du flytter, så hvis hun bare var ute etter chatting (selv om jeg tviler på akkurat det), så er det liksom urelevant hvordan hun tilbringer kveldene sine. Det er sånt du kan finne ut av på en eventuell date.

Ellers virker det ikke som du skulle ha store problemer med å bli for drøy.

fri90

Hvordan gratismulighet? Utdyp det...
Men jenter, hvordan skal jeg få opp spenningen? Trenger konkrete ting.
Har prøvd å vært litt mere drøy før, men erfaring sier at det skal lite til før de
slutter å svare meg da.

Unloved

Quote from: fri90 on October 26, 2013, 17:28:12 PM
Hvordan gratismulighet? Utdyp det...

Tar forbehold om at denne jenta kan være annerledes skrudd sammen enn det jeg er. (Såvidt jeg har skjønt, så er jeg ganske rar...)
Men ok, la oss se litt nærmere på første melding.

Quote from: fri90 on October 26, 2013, 13:09:46 PM
HUN:
Hei, måtte bare si at du virket veldig kjekk ut av bildene dine. Håper du får en fin dag videre.

Her har hun tatt første steget, med kompliment. Jeg gjetter på at hun ikke sender sånn til alle inne på sukker. Dette er ett kjempestort hint om at hun er interessert i å bli kjent med deg, og da er det nesten fritt frem for deg i forhold til å ta det videre.
Siden du flytter til Trondhjem snart har du en gylden mulighet til å be henne på date med en gang. For eksempel kunne du sagt noe veldig enkelt som "Tusen takk. Hva sier du til en kaffe om en to ukers tid? Jeg er nemlig iferd med å flytte til TrHeim"..... Eller du kunne dratt en spøk om at du egentlig er enda kjekkere i virkeligheten (eller whatever), og at hvis hun tør møte deg når du har flyttet inn så får hun se.

Akkurat hvordan du drar den inn på en date er egentlig ikke så viktig, det viktigste er at du utnytter muligheten når den kommer så lett.
Hun er interessert, du er på hjemstedet hennes om en 2 ukers tid. Enklere blir det ikke.

Quote from: fri90 on October 26, 2013, 17:28:12 PM
Har prøvd å vært litt mere drøy før, men erfaring sier at det skal lite til før de
slutter å svare meg da.

Haha, kanskje du krysser grensen mellom drøy og pervers?
Legg inn eksempel, litt vanskelig å si på generelt grunnlag hva som er over streken hvis det ikke er det helt åpenbare (som at du ber om nakenbilder i andre mailen).


PS:
Ellers fortsetter hun å virke interessert i løpet av samtalen, siden hun spør om ting på eget iniativ, og ikke bare gjentar dine spm av ren høflighet (som "du da?").

fri90

Takk, skal huske på å utnytte det mer neste gang jeg får en slik mulighet!
Men kan du ikke komme med noen eksempler, bare prøv så jeg kan ha en råd tråd jeg følger hvordan jeg balansere
det mellom drøy og pervers .)?

fri90

fikk en ny mulighet av en jente som viste interesse og tenkte å prøve å følge deres råd med å bygge litt mer spenning.
Hun
Hei :)

Meg
Hei:) Liker det du skriver. Du virker som en jente med mye energi!
Driver med?

Hun
Kan nok stemme at jeg har en del energi ja :)
Jeg har rolig rydde kveld hjemme, forelesning i morgen tidlig..
Hva driver du med da? ;)

Meg
Passer meg utmerket siden jeg er en rastløs sjel selv :)
Forelesning på en søndag? Hva slags studier tar du?
Nettopp sett den grønne mil, fantastisk film!

Hun
Går fitness deltid på NIH, da er alle forelesningene på kvelds-og helgetid:)
Har sett nesten hele filmen, men aldri slutten. Og jeg må si meg enig med deg, den er flott!

Meg
Du studerer fitness som i fitness trening?
Følte meg litt gay gråt på slutten, men vi gutter har kanskje gått av å bli emosjonelle ;)
Hva liker du ellers å gjøre utenom trening?

Hun
Ja, er vel sånn smått på vei mot en pt utdannelse, men gjør det hovedsaklig for å forbedre min egen trening.
Utenom trening jobber jeg på en barneskole og trives veldig godt med det, og i helgene foretrekker jeg å være med venner:)
Så hva bedriver du dagene dine med?

Meg
Skulle gjerne sett den kroppen din du..
Barn er koslige, jobbet i barnehage en gang. Helt sjef på barnesanger!
Liker å være på sosiale arangemanger der jeg kan treffe nye folk også har jeg
en stor lidenskap for reising og opplevelser :)

Hun
Jeg er overrasket over hvor kule barn kan være! Og jeg synger på barnesanger store deler av tiden merker jeg, vet ikke helt om det er bra eller dumt.,
Jeg elsker også å reise! Prøver alltid å reise vekk når jeg har mulighet, men penger og tid setter ofte en begrensning på det..

Meg
Syns det er bra at du er litt barnslig, sånn jenter jeg matcher best med :)
Tror jeg kan alle kaptein sabeltann sangene utenat.

Har så lyst å reise til hellas og se historiske momenter fra den greske mytologien!.

Hun
Du virker som en veldig interessant person ;)

Meg
Å? Hvordan da :)?

Hun
Det virker som du vet hva du vil og liker, samtidig som du er litt "laid back" og har humor. I like that ;)

Meg
takker, du virker ganske kul og chill du også! Står at du er ute etter en flørt, tenker du friends with benefits?

Hun
Tja... Jeg er vel ganske mye som det står "en flørt som kan utvikle seg", men jeg faller ikke for hvem som helst, så er jo ute etter noe hverdagsspenning, som for eksempel en friend with benefits

Meg
Det høres bra ut, for der er jeg også, samtidig som vi kan finne på ting og være gode venner .Vi kunne tatt en dag der vi tar en øl og ser hvordan kjemien er og vis den er bra, kan du jo få en beroligende masasje..til å starte med ;)

Hun
Dette hørtes veldig bra ut.. For godt til å være sant kanskje?
Men om du er den personen jeg får inntrykk av er jeg veldig med på dette ;)


Meg
Derfor jeg sier at vi treffes først for å se hvordan kjemien er og vis den er bar er det bare å hoppe i det.

Hun
26 okt. 23:16
Veldig bra ;)
Men jeg må ta kvelden, men håper vi prates da.. Og at det ikke blir så lenge til den ølen ;)

Meg
26 okt. 23:23
Skal vi få en ordnings på :) Natta.

vinteRR


Greeneyed

#9
Shit, så frampå de jentene er! Er imponert over både dem og din profil, som må være godt over snittet bra :) Det lengste jeg strekker meg når det gjelder å vise interesse er å gå inn på samme profil flere ganger ::)

Redigering: Den siste samtalen der ser spennende ut! Skjønner hva du mener med at den første virker litt kjedelig, men liker at dere holder svarene ganske korte, er mindre tiltak å svare på korte meldinger :)

Smooth

Gi oss hemmeligheten!  ::) To meldinger fra to forskjellige jenter på noen få dager. Aldri opplevd!

fri90

Quote from: Greeneyed on October 27, 2013, 10:20:23 AM
Shit, så frampå de jentene er! Er imponert over både dem og din profil, som må være godt over snittet bra :) Det lengste jeg strekker meg når det gjelder å vise interesse er å gå inn på samme profil flere ganger ::)

Redigering: Den siste samtalen der ser spennende ut! Skjønner hva du mener med at den første virker litt kjedelig, men liker at dere holder svarene ganske korte, er mindre tiltak å svare på korte meldinger :)
Takk for det, du må gjerne ta en titt på den med forslag til hvordan den kan bli enda bedre:)

Quote from: Smooth on October 27, 2013, 14:31:08 PM
Gi oss hemmeligheten!  ::) To meldinger fra to forskjellige jenter på noen få dager. Aldri opplevd!
Spør Sondre fra G.V , han har nemlig skrevet en fin bok om emnet! ;)

Greeneyed

Quote from: fri90 on October 27, 2013, 17:58:54 PM
Takk for det, du må gjerne ta en titt på den med forslag til hvordan den kan bli enda bedre:)
Sender deg en PM, jeg :)