Hvordan kommer jeg i gang med sjekkingen?

Started by Zegerman, April 18, 2014, 22:40:55 PM

Previous topic - Next topic

Roark

#15
.....

Stanley

#16
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

FatBoy

Dette er egentlig bagateller, men jeg liker deg ikke, så here we go.

Jeg vet hva irrelevant betyr. F eks er det meste du sier om sjekking irrelevant.

Men denne setningen vet jeg ikke hva betyr: "Sa det var IRRELEVANT om han hadde erfaring eller ikke fra hvordan ''landskapet'' ser ut."
Det JEG mente var at, i forhold til hvor langt framskritt man kan ta på en bootcamp, vil man lære raskere om ting ikke er HELT NYTT for en. Det er liksom ikke noe å være uenig i, det er åpenbart for alle som fikk nok kjærlighet av foreldrene sine til å ikke måtte kverulere og få negativ oppmerksomhet som erstatning for positiv.
Siden du tok en ny bootcamp i helga, merka du vel at du fikk mer utbytte av den andre bootcampen enn den første?
Om svaret er ja, har jeg ingen flere invendinger, ærede jury, I rest my case.
Om svaret er nei, få penga tilbake og vass sakte ut i akerselva. Da er GENENE dine irrelevante.


Æsj, lille dritt.. Min motivasjon her er ikke å framstå som en ekspert, jeg svarer med lange og detaljerte poster der jeg bruker tid av livet mitt til å dele av min erfaring, og blir oppriktig glad når folk tar det til seg og jeg føler jeg har hjulpet folk. Kanskje er det et snev av ego der, det kan godt hende, men det er følelsen av å bidra for andre som  i hovedsak driver meg. Det kalles å GI. Så kommer det sånne value-sucking folk som deg og KRITISERER meg for det framfor å ta til seg noe av det jeg deler, fordi det for deg er utenfor fatteevne at folk kan gjøre noe for andre uten at det skal være ens ærend for å bli sett på som en ekspert i andres øyne, tipper fordi det er det du ville gjort/følt i samme situasjon.

Og min selvfølelse beveger seg ikke i den ene eller andre retningen om du "gir meg rett" eller ikke. "Rett" er ikke din til å gi eller ta i utgangspunktet, fordi, du er en jomfru hvis kunnskapsnivå ikke matcher påståelighetsnivå og i tillegg en uspiselig drittunge.

"Når JEG uten by-erfaring, greier meg ''OK'' på BC, greier ALLE det."
DER er vi 100 % enig.

Men for all del, putt fingrene i øra og rop "blablabla" så mye du vil. At du stamper rundt på newbienivå og får folk til å mislike deg er irrelevant for meg og min utvikling, bortsett fra at jeg noen ganger irriterer meg over deg mer enn jeg liker å vedgå, og at jeg tillater meg å synke ned til et nivå jeg ikke egentlig identifiserer meg med.

Beklager videre avsporing av tråden. Følte kanskje å starte en egen tråd der jeg rakker ned på Stanley er å dra den litt langt.

Stanley

#18
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Lars GV

Stanley og Fatboy, setter pris på at dere begge ikke skriver flere innlegg i denne tråden nå, dere har fått sagt det dere trenger + mere, også kan heller resten fortsette å diskutere det som ble spurt om i første innlegg.
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.


pickupnewb

Ok. Mulig en liten avsporing fra debattens egentlige tema, men siden jeg selv deltok i debatten og har lest litt videre i tråden her så må jeg komme med min mening i denne krangelen mellom fatboy og stanley.. det jeg skriver har også litt med trådstarters tema å gjøre, nemlig bootcampen.

slik jeg har forstått det hisset fatboy seg veldig opp over at stanley ikke var enig i at man trengte litt erfaring med sjekking før man stakk på bootcamp. må si meg enig med stanley at jeg selv heller ikke orket å lese hele innlegget da jeg skjønte hvor merkelig dette var.. For alle som har lest the game av neill strauss og lest en del teori om sjekking og spesielt skjønt noe av hele konseptet bak denne ideologien så er det jo nettopp at dette er for folk som også har veldig lite eller kanskje ingen erfaring.. så jeg skjønner ikke helt hvordan det er mulig å bli så sur over at noen mener noe slikt og er uenig med deg..

Lars GV

Quote from: pickupnewb on April 21, 2014, 14:34:09 PM
Ok. Mulig en liten avsporing fra debattens egentlige tema, men siden jeg selv deltok i debatten og har lest litt videre i tråden her så må jeg komme med min mening i denne krangelen mellom fatboy og stanley..

Jeg ser helst at det ikke blir noen flere kommentarer om debatten mellom dem to nå, hold dere til temaet uten at det blir en diskusjon om privatpersoner.
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Potet

Jeg har aldri vært på bootcamp, så kan ikke si noe om hvor effektivt det er, men det vil garantert gi deg en kickstart på utviklingen. Har du noen knagger å henge informasjonen på vil det gjøre at du får mer ut av bootcampen siden du kommer til å få mye informasjon på kort tid [alt er komprimert sammen slik at du skal få mest mulig ut av helgen], og du antageligvis ikke (jeg kan ikke svare på dette) får nok tid til å reflektere på alle tipsene og diskusjonene som du kanskje skulle ønsket. En form for basisplatform kan ta lang tid å få inn i hjernen, og hvis du er ekstremt nybegynner på sjekking [altså ikke nødvendigvis pickup, men det å snakke med jenter, dra på byen/hjemmefester] vil jeg tro en bootcamp vil gi deg informasjonen og verktøyene du trenger, men at de ikke klarer å hjelpe deg så mye ute i feltet som de kunne ønske fordi det er fordi situasjonen blir for overveldende for deg, og du får for mange tanker i hodet på en gang. Dette gjelder så klart hvis du er ekstremt nybegynner, noe de fleste ikke er. Man har som regel fått noe erfaring opp gjennom årene. Med basisplatform mener jeg ikke nødvendigvis ikke at man kan litt sjekketeori, men det at man f.eks. har visse sosiale antenner, er litt mer trygg i omgivelsene, ikke har ekstreme komplekser/sperrer for noe som hindrer deg mye i framgangen mtp jenter og at du faktisk har prøvd deg et par ganger på en jente. o.s.v. Slik jeg har fortstått det er de aller fleste deltagere på bootcamp helt normale mennesker med normale sosiale antenner, men som ikke helt har forstått hvordan fungerer enda. Ikke noe galt i at man prøver å forbedre seg på dette området, akkurat som f.eks. noen som søker hjelp til å gå ned i vekt.

Å kunne sjekketeori vil være nyttig, men hvis du har lest litt om motstridende teorier med de du går på kurs med kommer det nok bare til å gjøre det vanskeligere for instruktørene. For å bli god fort er det HOLDNINGENE dine som er det viktigste i sjekketeorien, ikke teknikker og teorier. Her på forumet kan du finne mange holdninger som vil hjelpe deg på veien. Fokuser på prosessen, ikke resultatet. Altså, belønn deg selv når du tar handling og prøver å eskalere - IKKE bry deg så mye om hva resultatet ble. Resultatene kommer som en naturlig del av at du stadig forsøker, og dermed utvikler deg.

Det viktigste på bootcamp er at man uansett stoler på instruktørene og gjør som dem sier. Da får man mest ut av bootcampen. Greit nok at det er skummel og man kanskje nøler litt, men jo mer du gunner på, jo flere tips kan de gi deg siden de får sett deg i ulike situasjoner. Husk at instruktørene har vært med i gamet lenge, og har mye erfaring om hva som faktisk funker i praksis.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Bleu

Jeg har sett fatboy og roark i aksjon. Begge to er dritt gode. Jeg har møtt kanskje.. 50-100 gutter i miljøet.. og disse er noen av de bedre.

vurderer å skrive litt om selve temaet senere men er trøtt og vil sove etter jobb akkurat nå.

må uansett si at det å gå ut alene på byen, helst edru. eller eventuelt daygame er det som kommer til å hjelpe deg mest. Du kan nesten kalle det en magic pill. spesielt hvis du unngår et par feller.

Bleu

Jeg er jo en stor tilhenger av RSD. I rsd har vi et par begreper som vi kaller short term mating strategy og long term mating strategy.

Godevibber gir meg inntrykket av at de satser på long term mating strategy. Altså ha ting på stell. se bra ut, lukte bra og utvikle sosiale ferdigheter sakte. På sikt så må jeg si meg enig.

Short term mating strategy. Går ut på å bare drite i alt og gjøre absolutt alt man kan for å ha det gøy og få pult. Kjøre seg sikkelig i grøfta. Gå ut 30 dager i strekk for eksempel. Det som så bra med short term mating strategy er at man blir veldig.. drevet og "passionate" Du kommer egentlig aldri til å skjønne hva jeg mener før du er der .. men du blir superman.. Du kommer til å fokusere kun på å ha det gøy. Du driter i trivielle ting som klær og hygiene. Hjernen din kommer til å bli omprogrammert til å ha det gøy. Matte og sånt blir umulig. Sjekking derimot det blir en lek.

Jeg tok en sånn periode og jeg anbefaler det. jeg gikk vel ut 4-6 måneder i strekk eller mere.. så tok jeg et bartender kurs.. og ble dørselger. agendaen min for å bli bartender var at bartendere måtte jo ha flust med damer.. (både ja og nei) dørselger ble jeg for å utvikle mine sosiale ferdigheter.. Dette er en erfaring jeg anbefaler på det sterkeste. Salg og gjerne direkte salg gir deg mye(sink or svim)

Etter en sånn periode og gjerne et yrkesvalg som hjelper deg å bli flinkerer til å snakke for deg så bør du begynne å tenke langsiktig(ellers så blir du alkis/narkis) Men først la meg poengtere noe.

GINGER YOU NO BE YOUR FUCKING KAKI PANTS, OKEY!?

Drit i å bli james bond.


Du kommer heller ikke til å ha lyst til å bli james bond etter en par måneder du går ut for å sjekke damer hver kveld(eller dag) fordi at du skjønner på et eller annet nivå at dette er snakk om en slags spirituell reise. For hver vanskelig situasjon du setter deg selv i så fjerner du et lag av løken.

Klær og sånt er cheats for når du blir så god at ingen ting har noe å si lengre. Du blir ikke god hvis du bruker cheats.

Hvis du ikke allerede har startet å gå ut edru så er det på tide.

Du pimper personligheten i den sinnstilstanden du er i når du pimper. Pimper du når du er full eller rusa så er du kun kul når du er full eller rusa. Og det er teit fordi narkiser og alkiser er ekle. Ikke bli en av de.

Long term mating strategy går heller ut på å finne ut hva man vil i livet. Skape seg en plan for å få det og gjennomføre det.

Hvis du skulker trening(eller hva du skal gjøre) så blir det mye enklere å skulke neste gang.

Lær deg å like motgang. Snu alt negativt som du treffer til noe positivt. Digg øyeblikket. Husk hva planen din er og husk hva du verdsetter. stil krav til deg selv.

Start å gå ut på mere high end plasser. Selv om du ikke liker det i starten. Veksel gjerne mellom shabby utesteder og high end utesteder. Da bygger du nye ferdigheter "automatisk" og du skriver de gamle ferdighetene i stein.

Tør å gjøre det veldig klart at du vil pule.. så du ikke syns det er ubehagelig. Tør å ta plass.

så lær deg å komunisere dette uten å si det.

Det er så mye mere men nå vil jeg gjøre andre ting. Du får starte med å gå ut.