Hvordan kommer jeg i gang med sjekkingen?

Started by Zegerman, April 18, 2014, 22:40:55 PM

Previous topic - Next topic

Zegerman

Hei!

Leste The Game et halvt år tilbake og dette fikk meg til å se verden annerledes, men jeg får det ikke helt til å fungere.
Skjønner ikke hvordan man skal gå bort til en totalt fremmed og sjekke henne opp!  :(
Hvordan kommer jeg i gang? bøker? bootcamp? tips? hva fungerte for dere?

På forhånd takk!
Zegerman  :)

ps (Jeg er 19 år grei fysikk/velltrent og bor i en liten by i Nord-norge(planlegger ikke å bli værende her))

Azax

1. Gå ut på byen.
2. Finn ei søt jente.
3. Si hei.
4. ????
5. Profit

Om det går bra eller dårlig, er det uansett "profit" ettersom du lærer av feil. Les gjerne litt rundt på nettet, men for hver time du leser, bør du være to timer ute "i feltet" der du faktisk prater med fremmede jenter, slik at du ikke blir en teori-nerd uten praksiserfaring ;)

Tjodleik

Som Azax sa, pell deg ut og snakk med folk. Hvis du trenger en slagplan, spør om noe simpelt som f eks hvor mye klokka er. Det er forholdsvis "ufarlig", samtidig som det forhåpentligvis får snøballen til å rulle.

Hvis du absolutt vil lese noe, få tak i How to make girls chase, av en fyr som kaller seg Chase Amante. Personlig hadde jeg også rimelig stort utbytte av David DeAngelos "Deep inner game", men mange syns han er dørgende kjedelig.

Ta også en titt på disse to forumpostene:

Nummer 1.

Nummer 2.

De peker på et par feller som det er lett å gå i, samt hvordan man skal unngå de.

Hvis du er interessert i materiale som ikke er direkte sjekkerelatert, ta en titt på denne videoen. Jeg vil også anbefale å ta en titt på en bok som heter "You can have what you want" av Michael Neill. Du må antagelig bestille den fra utlandet, men etter min erfaring er den særdeles nyttig og har også en del utradisjonelle vinklinger på ting og tang.

Zegerman

Takk for svar!
Da er det klart, peller meg ut så snart jeg får muligheten :)
Bare sånn kjappt er det greit å lage en cheat-sheed eller blir det mere naturlig om jeg improviserer?

ClawLife

Improviser. Det er viktig å se på sjekking som personlig utvikling i mine øyner. Altså, at du utvikler deg til en selvsikker mann som er attraktiv hos kvinner, og at du har et "game" som er tilpasset din personlighet. Husk at det å sjekke damer er noe mange gjør helt naturlig, fordi de har kvaliteter kvinner finner attraktivt og er i stand til å forføre de deretter, så sånn sett trenger du bare til å utvikle sosiale skills over tid.

The Game er en ganske gammel bok, spesielt Mystery Method er ikke noe jeg har særlig tiltro til. Hvis du husker Tyler Durden fra den boken så bygget han opp Real Social Dynamics (RSD) i tiden etter. Jeg mener de ligger milevis foran alt annet materiale du finner der ute, spesielt siden det fokuserer på å utvikle deg selv fremfor å manipulere noen til å tro at de liker deg med forskjellige teknikker (RSD kan forklare hvorfor alle disse teknikkene fungerer på en universal måte). RSD sine instruktører har også timevis med materiale ute på YouTube, delt helt gratis, og (etter min mening) trenger du ikke annet enn det + evnen til å pushe deg selv til å faktisk utføre dette rent praktisk. Sjekk ut RSDTyler på YouTube, samt de andre coachene (personlig har jeg hatt mye utbytte av Brad og Alexander sine teorier).

Bare for å gi deg noen kjappe leksjoner på hva jeg har lært siden jeg begynte med game (omtrent 7 år siden).

+ Som 19-åring har du god tid. Husk at det ikke er noen magisk formel for hvordan du får deg damer. Du må bygge positive relasjoner og lære deg å kjenne deg selv og andre mennesker. Tenk langsiktig gevinst. Når jeg var 20 år og begynte så dro jeg kanskje et par damer i året, mest pga sjanse så det hadde egentlig lite med skills å gjøre, nå 7 år senere så kan jeg fint dra damer flere ganger i uken. Det skjer over tid.

+ Å ligge med damer er ikke alt her i verden (utrolig nok). Det er greit å fokusere mye på det over tid, men prøv å opprettholde et sunt og meningsfullt liv utenom også så vil det påvirke gamet ditt i tillegg. Utvikler man gode sosiale skills og i tillegg er veldig sosial så vil du treffe damer i hytt og pine uten å måtte løpe rundt på nattklubber for å se hvor mange jenter man greier å kline med på 1 kveld.

+ Damer tiltrekkes mot menn som er sunne, vet hva de vil, har livet sitt i orden på alle aspekter, er flinke sosiale og vet hvordan de skal behandle en dame.

+ Mennesker er dyr. Attraksjon og tiltrekning er når hjernen gir beskjed om at den har funnet noen de vil reprodusere seg med. Akkurat som sult, aggresjon, trøtthet og lignende så er det ikke noe vi kan velge selv. Bruk dette til din fordel. Er du flink i game så trenger du ikke å bruke logiske argumenter for at en jente skal ha sex med deg, som å vise hvor mye penger du har eller andre grunner på hvorfor det skal være logisk riktig for henne å ha sex med deg. Dette er hovedgrunnen til såkalte 'bad boys' får jenter mens den 'snille' gentleman typen blir friend zonet.

+ Lær deg at suksess ikke er en enkel prosess. Hvis det hadde vært enkelt, hadde alle gjort det, og alle hadde vært suksessfulle. Per definisjon så kan da suksess (innen game i dette tilfellet) ikke være enkelt. Som nevnt, tenk langsiktig.

+ Behandle alle mennesker med et utgangspunkt i respekt. Vær ærlig med jenter, og prøv å gjøre de som alle andre rundt deg til en bedre person.

+ Gi faen. Vi er alle sauer regulert av samfunnet på en eller annen måte. Lev ditt eget liv. Bruk riktig nok kondom.

Ellers, ta til deg mye informasjon og tenk for egen maskin. Vær sosial.  8)

babyface

Bootcamp med GV + stikke ut regelmessig på byen å praktisere teorien er uten tvil det beste tipset jeg kommer på dersom du ønsker å bli flinkest mulig på kortest tid. Du får tilgang til et lukket forum hvor du kan avtale å møte andre deltagere og diskutere teori. 
Dersom det ikke er mulig, ville jeg bare kjøpt boken til Andreas GV. Fort gjort å bli forvirret med all den sjekketeori som finnes.. Ellers en fordel å bo i en stor by.

Zegerman

Clavlife fin post! Er stuck her oppe i nord det neste året, som passer bra siden dette er noe som tar tid. Er klar for å gå all-in (etter eksamen som er om 5 dager). Skal prøve å skrive feltrapport om mitt "første steg uttafor komfortsonen" :P   

babyface! Har tenkt på det siden jeg leste boken, men tenkte at jeg allerføst skal sjekke om jeg får det til på egenhånd. 2-3 uker med sjekking om jeg fortsatt sitter bom fast blir det bootcamp. tenker forsåvidt at jeg uansett blir å delta på en, etter at jeg er fyllt 20. :)



FatBoy

Yo new guy!

Kult at du har lest The Game -
For at den har ledet deg til å ville gjøre noe med denne delen av livet ditt.
Thats it.
Etter det -
Første steg er å innse at "The Game" er ganske utdatert hva sjekke-teori angår. Altså, mange av konseptene i boka er gyldige enda, men den underliggende "frame´n" er at man er et stakkarslig taper-troll som må senke jentas verdi (fordi man har lav verdi i utgangspunktet, elendig mindset), kle seg som en tryllekunstner eller at man må ha manusbaserte rutiner (fordi man ikke tror at man er god nok/interressant nok i seg selv) osv og imponere jenta til sengs, eller bruke "suggestive language" og hypnose for å sjekke opp jenter "uten at de merker det".

Gaming har utviklet seg milevis siden den tid, bort fra rutiner og sånt skit, mot en mer naturlig retning.
Personlig syns jeg RSD (de "slemme" fra "The Game" har vært i front for utviklingen av game, det er shitloads å hente fra hjemmesiden deres, nye gratis videoer flere ganger i uka. De har et supert seminar-produkt som du finner for piratpris på nett som heter the blueprint decoded, som handler om å bevege seg mot "core confidence", altså hovedbudskapet er "du er nok i deg selv". Anbefales.
(Clawlife var inne på dette men jeg stemmer i. Skrev dette før han skrev det, men måtte stikke før jeg fikk postet, alikevel, jeg lar det stå)

Om du seriøst vurderer bootcamp, kjør på med én gang framfor å vente i flere år og tenke at du klarer det selv. Du kommer til å klare det selv - ingen tvil, men om du er in it for the long run og The Skill, ta bootcamp og få en kickstart og nå målet raskere, uten å stampe rundt i blinde i lang tid først. Bli sendt avgårde i riktig retning.

Du er på punkt A (ikke draget)og ønsker å komme til punkt B (draget), så se på de som er på punkt B og prøv å gjør som de. Modeller atferd. Om det er en bootcamp eller om du gjør "hjemmestudie" av teori er prinsippet "monkey see monkey do".
Gå ut og prøv det du nettopp lærte så det sitter. Kunnskap er ikke kunnskap før du har erfart det og du dermed har egne referansepunkter for hvorfor/hvordan det fungerer. Derfor er det en god idé å ikke overloade hjernen med info. Stol på meg her... Jeg har konsumert usunne mengder, og har tenkt at det en dag bare blir som en walk in the park, bare jeg vet nok.. Which is silly, når jeg innser at jeg ofte er ganske ute av det på begynnelsen av kveldene t.o.m. etter 8 år av og på in the game, og fremdeles må tvinge meg selv fordi jeg ikke føler for å approache.

Så det viktigste er vel egentlig å trosse sin egen frykt. Hoppe i det. Gjøre apporaches selvom du ikke føler for det. Vær prosess-orientert. Kriterie for suksess er "du møtte opp. du gjorde ditt beste." framfor "jeg fikk jenta".
Med andre ord er suksesskriteriet ditt internt (Hva JEG gjorde) framfor eksternt (hvilke reaksjoner omgivelsene mine ga meg på det jeg gjorde)
For all del, bruk feedbacken til å forandre framgangsmåten! Men suksesskriteriet er hele tiden fokusert på det du har innflytelse over, deg selv. Om du turte å approache, klapp på skulderen. Om du turte å eskalere, klapp på skulderen. OSV. At du PRØVER på det riktige "move`t" er viktigere enn at du FÅR TIL det samme "move´t".

Det vil si at du går ut kveld etter kveld og gjør de rette tingene. Resultatene følger av seg selv.


pickupnewb

bra innlegg fatboy!

men uenig at man trenger å melde seg på bootcamp med en gang. det holder å lese teori og prøve ut teoriene på kvelder man har ute eller kanskje mest av alt i dagliglive.

å komme i kontakt med sine følelser som det var linka til her istedet for mening ser ut som noe jeg skal fokusere på fremover..bare det ikke blir for mye teori som du sier, sånn at man blir så overlesset med det at man faktisk glemmer hva man skal si og fokusere på. tenke på det som for deg er interesssant og appelerende

FatBoy

Jeg mente ikke at man trenger å melde seg på en bootcamp med en gang, personlig har jeg aldri tatt en bootcamp (selvom jeg har vært på et par seminarer).

Jeg følte aldri at jeg trengte en bootcamp for jeg hadde et ganske greit utgangspunkt. Men når jeg ser tilbake på hvor mye tid jeg har brukt på å fokusere på pickup, er jeg helt sikker på at en bootcamp ville hjulpet meg med å oppnå de samme resultatene på mye kortere tid, eller pushet meg til å bli enda bedre.

Det beste er nok å ha bittelitt erfaring før man melder seg på en bootcamp, så man har noen egenerfarte referanser om hvordan "landskapet ser ut", så man lettere kan forstå.

Man kan gå og stange hodet i veggen lenge om man ikke har noen i omgangskretsen med bedre game enn deg eller i det minste noen som er like interressert (om ikke bedre game) som kan pushe deg (om du ikke har disiplin på å pushe deg selv, det kan være vanskelig), og dermed "tvinge deg til å erfare det du trenger".
Da kan bootcamp være et godt alternatibv, man drar ut med folk som kan dette som kan guide og korrigere de små tingene som utgjør stor forskjell, og få deg til å både forstå hva som ligger bak, og erfare effektene for deg selv.

Og man kan, som meg, lære "vranglære" (whut up, mystery method...) om man surrer rundt på egenhånd som man må bruke tid på å avlære/korrigere senere.

Nei, jeg mener ikke at man trenger en bootcamp, men om jeg hadde forstått at jeg skulle være interressert i dette i såpass lang tid, OG jeg kunne spole tilbake tiden, ville jeg ikke nølt et sekund med å ta en bootcamp tidlig.

Men du klarer å lære det på egenhånd også. Bare tar litt tid. :)
Og det er alltid noe "nytt" å lære (små forskjeller) om man er såpass interressert i å gå i dybden som jeg er.
Men man trenger ikke mer enn å gå ut, hoppe i det, se hva som fungerer, korrigere seg selv og gjenta prosessen.

Peace

Zegerman

mye variert her, det er bra.

Er forsåvidt klar over at Mystery method ikke fungerer andre plasser enn i L.A. hvor man forsåvidt kommer lengre med gode sosiale skills.
men som sagt er ny in gamet og ønsker å bli så flink som mulig. Er klar over at jeg må tråkke uttenfor komfortsonen men det er heller ikke slik at jeg lever i en grotte eller under en sten og ser lyset for første gang. Drar regelmessig ut men sjekking blir det lite av.

For å oppsummere(correct me if I'm wrong): Lese litt teori for så å komme meg ut å starte samtaler med jenter hvor som helst. Bygge sosiale skils ved å lære meg small talk som forsåvidt er livs nødvendig uansett. Om dette slår feil eller når jeg vilrkelig ønsker å bli enda bedre -bootcamp. Hva syns dere om det? er det noe jeg har glemt å nevne?     

Fredrik

Hvis du vil bli best mulig --> stikk på bootcamp asap  ;)

Stanley

#12
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

ClawLife

FatBoy med gode poenger. Sjekk ut RSD sine seminarer Blueprint Decoded og Transformation, og så fokuser på de videoene som ligger på YouTube. RSD har heldigvis ofret det faktum at de kunne tjent mye penger for at de skal kunne gi ut materiale gratis (de har seff bootcamps de også).

Angående bootcamp så ville jeg sett det litt an selv. Er du helt blank når det gjelder sosiale interaksjoner er det greit med en kickstart og litt pushing. Jeg vil dog anbefale deg i å gi litt mer faen (ikke bry deg om hva folk sier når du approacher) og innse at det tar tid + innse at du aldri vil bli 100%. Det er ingen sluttmål i sjekking og kunnskap / skills i hvordan man utvikler seg selv er noe man alltid bør fokusere på. Jeg har ingen erfaring med Gode Vibber, vet egentlig ikke så mye om de, men skulle du tatt en BC ville jeg dratt til en RSD Hotseat et sted i Europa (f.eks. London, koster deg noen par hundrelapper å fly).

FatBoy

#14
Beklager Zegermann for å spore av og gå off topic, men jeg vil si noe til Stanley.


Hello, Nnnewman....

Uenig sier du? Interressant.. Kjør debatt! (1,2,3 GO OK jeg begynner!)

Tillat meg å synke litt lavt innimellom poengene mine, jeg ber om tilgivelse på forhånd..  ;D

Det er mulig jeg er en gammal grinebiter som tror at jeg alltid har rett og at hele verden skal være enig med meg altså, men det går vel på en måte ikke logisk sett an å være uenig i den setningen du siterer meg på vel? Betyr det at din mening er:
"Det beste er nok å ikke ha erfaring før man melder seg på en bootcamp, så man ikke har noen egenerfarte referanser om hvordan "landskapet ser ut", så man lettere kan forstå."?

Vil legge til, hele konseptet "han uten erfaring er uenig" er fremmed for meg. For om man ikke har erfaring, hvordan kan man da uttale seg? Særlig når han uten erfaring er uenig i at det er bedre å ha erfaring, skjaaa-mener... (how would he know, right..?) So fuckin meta..
Meningene dine veier ikke så mye for meg, generelt er det ikke noe hold i noe av det du sier om sjekking.
En jomfrus pick up advice er like nye verdt som en uteliggers økonomi-tips. Eller har du mista jomfrudommen enda?

Ho, I´m on a roll, men formalitetene, nei jeg mener spydighetene til side, la meg reformulere på generelt grunnlag da:

Om man har litt erfaring fra før, vil man lettere kunne forstå konseptene som blir lært bort fordi du kan relatere det til din egen erfaring. Det finnes vel ikke tvil om dette? Jeg kommer ikke på et eneste felt dette ikke gjelder. Om det IKKE er sånn, betyr ikke det dermed at kunnskap og forståelse ikke bygger på tidligere kunnskap og forståelse? (not to be confused with forstoppelse.. ok den var tørr...jeg er trøtt..) I så fall kan man jo ikke lære noe som helst. Ut av vinduet med evolusjonen, med andre ord.. Du sier vel ikke at evolusjon ikke finnes, Stanley, hm? Hm? Hm?
;D haha. (Lite ante han at han ble dratt inn i en debatt om de store spørsmål bare ved å være uenig med gamle onkel FatBoy.. :P)

F eks om jeg melder meg på et kokkekurs, hjelper det at jeg har prøvd å lage mat før.
På den måten får jeg selv mer utbytte av kokkekurset, og slipper og stille dumme spørsmål som "hva er en gryte?" eller "hvordan skrur man på en plate?"
Eller som noen gjør, påstå ting de ikke har greie på, som: "Det beste er koke høna først og ribbe den etterpå." eller "jeg har hørt at maten smaker bedre om man lager den med tresko på."

Om du hadde erfaring fra edru game på dagtid så var nettopp DET den erfaringen du kunne relatere kunnskapen til var det ikke?

De to siste setningene dine er selvbedrag.
Hva er det du i det hele tatt snakker om.. Er det noen her som IKKE hoppet rett i det så er det deg! Det tok vel over ett år (EDIT: over TO år) med Keyboard Jockey´ing og generelle atferdsvansker, trolling og sure oppgulp (boarderline utflod..) mot de fleste på forumet før du gjorde din første approach (?), på bootcamp.

Så i fare for å framstå som et rasshøl, å trekke deg selv fram som et godt eksempel på en suksess-historie eller et (selverklært levende  ;D ;D ) eksempel til etterfølgelse blir vel bare teit. Zegerman er ny her og kan komme til skade for å tro at du vet hva du snakker om.

Nå, etter jeg trykker "legg til innlegg" kommer jeg sikkert til å føle meg som jeg sank ned under min verdighet, som om jeg akkurat hadde ligget med et tykt vortesvin. (Og blitt bøsta.. Harr harr) Eller nei faen, som om jeg akkurat hadde fortalt et tykt vortesvin at jeg syns hun er et tykt vortesvin.

Goodbye, Nnnewman..

Jeg sier bare disse tingene fordi jeg er 31 år og ønsker å føle meg ung igjen. (harr harr) Barnslig is the way to go obv..  ;)