Stor interesse, men ingen spenning... hvordan kan det ha seg?

Started by --WTF?--, June 04, 2014, 18:25:28 PM

Previous topic - Next topic

--WTF?--

De selvutnevnte ekspertene på fagfeltet sier at man aldri skal spørre kvinner om sjekkeråd. Kanskje nettopp derfor bør man gjøre det mye oftere, fordi dette utsagnet forutsetter mangel på selvinnsikt som en kvinnelig egenskap.

Så derfor spør jeg dere her: Hva betyr det når interessen er åpenbar, men spenningen ikke er der uansett hvor mye jeg leter?
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

QueenB

Nå skjønner jeg ikke, spenning fra din side? Mener du at du er interessert, men føler ingen spenning?

kanskje du bare finner henne interessant som person, men egentlig ikke så attraktiv ellers.
dette opplever vi jenter hele tiden; møter gutter vi vil være venner med, mens de tror de må pule alle jenter de blir kjent ned. Kanskje du opplever noe lignende, men blir forvirret av at du er mann og tror det må skje noe mer mellom dere?

men nå synser jeg bare. Vet ikke helt hva du mener.
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Love

Ok, jeg mangler sikkert masse selvinnsikt...men..
kan være tilfeller hvor man absolutt "burde" like en person, alt "matcher" og man har mye til felles...OG man anstrenger seg fordi man tenker at dette er jo "perfekt"
Men så føler man mer spenning med en annen, som er en "dårlig match". Dvs man har åpenbart masse ting som skaper uro men som samtidig gjør en nysgjerrig og man tiltrekkes av spenningen det utløser;)

--WTF?--

Quote from: QueenB on June 05, 2014, 05:26:54 AM
Nå skjønner jeg ikke, spenning fra din side? Mener du at du er interessert, men føler ingen spenning?

Ja, den pleier som oftest å være der ganske umiddelbart, når den ikke er der etter en liten stund så trekker jeg meg ut av situasjonen. Det finnes noen PUA-råd om å "skape spenning", men det er langt under min standard å gå ned på apenivå. (Griseprat var gøy i et par uker på ungdomsskolen, etter det ble det bare barnslig.)

Quote from: QueenB on June 05, 2014, 05:26:54 AM
Kanskje du opplever noe lignende, men blir forvirret av at du er mann og tror det må skje noe mer mellom dere?

Jeg blir forvirret av inkonsekvent adferd. Men jeg er kanskje i overkant bevisst på ordbruk, sosiale koder, posisjonering, tid og sted osv.

I ett tilfelle sa jeg at jeg "ikke ville ha flere jentevenner, jeg hadde mange nok fra før". Det er jo en mulighet for at hun ikke tok det hintet, men det var det jeg kunne si i akkurat den settingen, der det var flere til stede.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Lisa

anskje det er din kunnskap om hvordan tiltrekning skapes og hva ulike sosiale koder som hemmer deg? Mine evner til å alltid være i stand til å analysere mennesker og situasjoner gjør at jeg lett kjeder meg. Jeg er elendig til å skape spenning selv, nettopp fordi det mine øyne blir så synlig og dermed vulgært (selv om handlingene ikke er det).

Jeg har ingen løsning for deg, selv går jeg etter det trygge og prøver å la meg sjarmere over de alt for tidlige og tydelige tegnene på interesse.

Potet

Hva med at hun synes du er kjekk (og har verdi), men at dere ikke har god nok kjemi?
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

QueenB

Det er ikke alltid en fordel å være analytisk og "smart". Folk flest er ikke det. Noen ganger er det mye enklere å go with the flow. Selv når folk kan ha 15 logiske brister i en og samme setning. Det liker ikke at man påpeker det.

sexprat er lowlife. Du trenger ikke det for å skape spenning vel.
må du skape noe som helst, da? Enten går man kjemi eller ikke. Kanskje du ikke har møtt tett person enda.
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

FatBoy

Litt vagt spm i original post, --WTF?--, la meg spørre.
Er det du som ikke kjenner noen spenning? (isåfall, next) Eller henne? isåfall, stemmer det at det ikke er spenning mellom dere? eller prøver hun å skjule at hun liker deg? Går du og venter på å se et tegn på spenning før du kan gi deg selv tillatelse til å gå videre i interaksjonen?
Litt enig med QueenB, må du skape noe som helst da?

Ser ikke sammenhengen mellom spenning og å synke ned på apenivå/griseprate/ ungdomsskole-atferd. Her tror jeg enten du misforstår teorien eller har hørt på et mindre seriøst annet pu selskap kanskje.
Griseprat gjør jo gjerne at det ikke er noe spenning igjen. ("Å, han vil bare ha sex, nå vet jeg hvor jeg har ham")
Mange jenter syns det er vulgært og cringeworthy og straight up Harry med sexprat. Ei jeg kjenner liker at jeg tekster ting som "jeg skal knulle fitta di hardt og presse pikken langt ned i halsen på deg" osv. Men det er mer unntaket enn regelen, fordi denne spesifikke jenta tenner på direkte sexprat. Men jeg garanterer deg da, at de fleste av jentene her inne akkurat kjente the cringeworthyness når de leste dette og syns det jeg skrev var usexy.

Spenning er jo noe uforløst, det motsatte av åpenbart. Man vet ikke helt hva som vil utfolde seg. (hvor spennende er det å se en skrekkfilm du har sett før eller vet hvordan ender?)
Spenning skal foregå under overflaten. (wrup Marit Larsen). Du kan godt "si" at du har lyst på en dame med øynene, du trenger ikke (og burde ikke) verbalisere det. (Kommer på unntak men da ER spenningen der allerede) (btw unngå stirring da, og slitsomt intens seksuell øyenkontakt liksom.. )
Det er mye mere spenning mellom en mann og en kvinne om mannen stoler på at det ordner seg, og ved å ikke rushe/stresse lar henne åpne seg i sitt tempo. Du vet, de gangene man som mann venter litt lenger enn man trenger (ikke fordi man ikke tør, men fordi man bygger spenningen sammen og ikke stresser med utfallet. Spenningen oppstår MELLOM to mennesker (eller fler  8) hehe). Rusher man, skaper og opprettholder man motstand, da får ikke spenningen rom til å gro.

Spenning oppstår automatisk mellom mann (som "oppfatter at ingenting holder ham tilbake") og kvinne, by design (of God/Evolution/The Big Computer/ One Conciousness). Trust God.. ;)

Det er vel gradsforskjeller av spenning og. Og jeg vet ikke helt om du bruker en spesifikk definisjon av Spenning fra boka til Andreas og prøver å relatere den til dine erfaringer f eks, lenge siden jeg leste den, skriver om spenning generelt her.

Det er ofte man logisk sett føler man burde like noen fordi de passer din beskrivelse av hva du vil ha, men i virkeligheten er det ingen kjemi der. Mangler emosjonell vibe. Man kan spice det litt opp med litt emosjonell prat (nei jeg mener ikke å være emo, men at man bruker forskjellige føleleses-uttrykk ("range of emotions" -/+), ikke bare logisk "what-do-you-do"-prat. Ofte om man er nervøs er det vanskeligere å få tilgang på den lekne emosjonelle delen av hjernen, der humor, teasing, flørting osv bor.

Til slutt, man kan ikke passe med alle. Det er greit å finne ut at man ikke har noe spenning/vibe/gnist med dette ene mennesket av 7 milliarder. Da tjener begge på at man går videre.

PizNLøV
FatBwoiii

--WTF?--

Quote from: QueenB on June 05, 2014, 11:58:33 AM
Selv når folk kan ha 15 logiske brister i en og samme setning.

Enig her, men med 15 logiske brister i adferd/handling så blir jeg skeptisk. Og jeg reagerer på at en jente sier "hei, [navnet mitt]" mange flere ganger enn den sosiale koden på stedet skulle tilsi. Det vanlige er å hilse på starten av dagen og si hadet når man går. (Ja, pirkete er jeg!)

Quote from: FatBoy on June 05, 2014, 14:52:09 PM
Går du og venter på å se et tegn på spenning før du kan gi deg selv tillatelse til å gå videre i interaksjonen?

Skulle til å si ja her, men jeg skjønner nå at vi har helt ulike forståelser av begrepene.

Quote from: FatBoy on June 05, 2014, 14:52:09 PM
Du kan godt "si" at du har lyst på en dame med øynene, du trenger ikke (og burde ikke) verbalisere det.

I min mest paranoide periode trodde jeg at folk fulgte med på blikket mitt for å kartlegge hvem jeg likte. Men blikk alene er ikke nok. Du kan se AT noen sier noe med blikket, men du kan aldri vite HVA som sies. Samme jenta som i eksempelet over sa litt av hvert med blikket, men hun tok ikke den ledige stolen ved siden av meg da hun hadde muligheten.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Love

The Game tok vel utganspunkt i bruke kvinners "egen medisin" mot dem. Kvinner har brukt kald/varm teknikker i århundrerer.
Så når du sier "mangler spenning" betyr kanskje det at hun ikke reagerer helt som du vil (ennå) så kan det bare være at hun spiller det samme spillet som du gjør. Hvilket gjør at du går og tenker på henne...og hun er en utfordring. Hun satte seg i så fall et annet sted for "å tease"
Så får du vurdere om du gidder å forfølge saken eller velge de enkle damene:D