Ditche venner!?!

Started by Zegerman, July 08, 2014, 02:34:15 AM

Previous topic - Next topic

Zegerman

Hei!  :)

Har nå kommet meg godt i gang i gamet. Føler at det som nå holder meg mest tilbake er folka jeg henger med.
Drar som regel ut med kompiser som har elendig game, som alltid er negative og drikker fordi de ikke har noe bedre å gjøre.

Er på ferie akkurat nå med kompisene som jeg trenger å komme meg litt bort ifra. Skulle realisert dette tidligere men de oppfører seg som totale idioter alt for ofte.

Trenger svar på hvordan jeg kan ditche dem og når jeg burde gjøre det. Burde vel sies at jeg er generelt glad i folk men akkurat nå ganske desp på å få litt tid uten dem. ;)

Trenger virkelig hjelp!!!
setter stor pris på alle relevante svar og spørsmål :)
Zegerman

SOTN

Hvis du er mye ute, treffer du sikkert nye/andre folk du synes er kule å henge med. Evnt gjør noe nytt i hverdagen der du kan treffe nye interessante mennesker.

Når du har truffet noen du synes er ålreite, få de med på noen slags aktiviteter dere kan gjøre sammen. Vis at du også er en sosial og utadvendt person som liker å gjøre interessante ting i livet. Får du ikke noe særlig respons eller de ikke tar initiativ til å henge med deg, prøv igjen med noen andre.

Selv traff jeg en kul fyr når jeg begynte i ny jobb. Siste to årene har jeg hengt mer med han og de han omgås enn med mine gamle venner.


Ville ikke laget noe stort oppstyr rundt det å ditche de gamle kompisene dine. Treff nye folk og prioriter de eller andre aktiviteter i hverdagen, så mister man kontakten litt etterhvert.

dagligvare

Enig. Fokuser på å få nye hobbyer og treff nye folk heller. F.eks. fra forumet her eller andre forum. Evt. kan du gå ut alene.

Du trenger ikke å ha en dramatisk "NÅ DITCHER JEG DERE"-tale. Bare la det gå naturlig. Alltid greit å ha gamle venner uansett.

TeddyBeast

Det letteste er å ditche dem, det som er vanskeligere er å finne fete folk å erstatte dem med.

Sansi


Ikke ditch dem. Heller fyll på med nye venner. Alltid godt med gamle venner.
Jeg velger å bruke minst tid på de som gir meg mest negativ energi..
"Det er for sent å dra ut stikkontakten når huset har brent ned" - Sansi

Zegerman

Takk for svar! :)
Har ikke hatt noen ordentlig kontakt med de "gamle" vennene mine på godt over 2 månder nå. Dette fungerer utrolig bra for meg. Jeg blir kjent med mange flere kule folk nå som jeg er den nye i vennekretsen.

Eneste som ikke fungerer alt for bra er at jeg får totale statedropp når jeg møter på de gamle vennene mine ute på byen. Tingen er den at de oppfører seg som totale idioter når jeg møter dem, netsen så de prøver å tøffe seg. Eksempel: en gammel kompis kom bort og ropte "Eyyyy, men er det ikke Zegerman! Du må backe meg, jeg skal banke han som driver å prøver seg på eksen min." Total bullshit. Hvordan ville dere håndtert denne situasjonen?
zegerman

Koraboros

Er vel bare å si "glem det" og snu seg og prate med noen andre.

Potet

#7
Ta avstand fra vold. Enkelt og greit.

Jeg pleier ikke unfriende folk på Facebook og lignende. Trekk deg heller unna, så kan du i minste ha dem som bekjente hvis du trenger dem. Nettverk er bra!

Fokuser på å være med venner som er bra for deg. Det sies at man er gjennomsnittet av sine fem nærmeste venner, så hvis du ikke omgir deg av venner som bygger deg opp kommer man ikke langt her i verden. Du er letter å bli god med jenter, penger, skole og mer hvis vennene dine også er flink på det. Det er også viktig at vennene dine er positive, og ikke er energityver for deg. Det hjelper lite at de er flinke med jenter hvis du ikke føler deg vel rundt dem, eller at du har en rolle i vennegjengen du ikke får utviklet deg i.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Zegerman

Potet utrolig bra innlegg. 1+ til deg :)

Tror jeg skal prøve å få de gamle vennene mine til å slutte å tro et vi fortsatt er bestevenner (høres skummelt ut men tror jeg bare trenger å ta en liten prat med de jeg møter oftest). Tror også at jeg skal prøve å gjøre mere med de folkene som jeg tror kan trekke meg opp.

Uansett så har jeg oppdaget at det er mye lettere å endre seg når noen leder en i rett rettning, noen som for min del var foreldrene mine, en nær kompis og dere. Så tusen takk for svar! :)