Sjekking/jenter på folkehøyskole !?

Started by woop, August 17, 2014, 16:46:03 PM

Previous topic - Next topic

woop

Om en ukes tid skal jeg inn på folkehøyskole, og gleder meg selvfølgelig masse. Har hørt rykter om at det er masse forskjellige som skjer på folkehøyskoler, så tenkte jeg skulle høre om noen på forumet har noe erfaring med sjekking og jenter på folkehøyskole, kanskje noen tips?;D Hvis dere har andre erfaringer med folkehøyskole som ikke omfatter jenter(/gutter) så kom gjerne med de også, setter pris på alt !

Anugita

Har ikke erfaring med folkehøyskole, men har erfaring med internat-skole. Kjempegøy og supersosialt :) Men vær obs på at det blir små miljøer, så det er lett å få rykte som "han playeren" og lignende... Husk også på at du sannsynligvis må bo relativt tett på og ha kontakt alle menneskene der helt fram til sommeren, så kan være lurt å ta det litt med ro :)

Kingpin

Kan jeg spørre hvor i landet folkehøgskolen ligger? Bare nysgjerrig!
De ryktene kan nok være sanne, det er utrolig sosialt og du får venner for resten av livet, både gutter å jenter. Men i starten er det greit å ikke være overivrig på å sjekke opp enhver å alle, for som sagt så går ryktene veldig fort på en så liten plass, og uansett om du lykkes eller ikke, så kan det fort bli husket på.
Bare ta det rolig de første ukene, fokuser på å bli kjent med så mange som mulig, og vis frem dine positive sider ved at du er sosialt oppegående og har lett for å være med/kommunisere med andre rundt deg. Så kan du evt plukke ut den du ønsker å bli bedre kjent med. (Selvfølgelig kan det være flere, men dette er opp til deg)

Tips: tenk over hva du er ute etter- forhold, sexbuddy, ONS.
Dette er folk du kan komme til å ha kontakt med i lang lang tid etter året er ferdig, så tenk litt over hva du vil før du kjører på :)

bareAre

Håper du bor på internat på folkehøgskolen, det er supergøy :)

Det dannes fort ulike "gjenger" og lurt å ha et ben innenfor flere. Men enig som ble skrevet her ellers, hvis du har deg med alle så blir du nok fort et diskusjonstema og klein stemning - for man deler fort opplevelser med hverandre i et såpass sosialt miljø.

woop

Kan vel avsløre så mye at jeg skal til Hedmark fylke  :)

Tjodleik

Quote from: woop on August 20, 2014, 01:38:30 AM
Kan vel avsløre så mye at jeg skal til Hedmark fylke  :)

Har ikke så mange å velge i, da ;)

Dancer

Elverum, Hedmarktoppen, Toneheim?

Hedmarktoppen er i hvert fall veldig kristen. Superbra skole, men ikke stedet for casual forhold. De andre er frilynte, og da er i hvert fall normene for hva som er greit ganske annerledes. Uansett blir det et tett miljø hvor alle vet alt!

Tjodleik

Du har Bjerkely og Soltun også. Bjerkely er vel kristen, Soltun aner jeg ikke hva er.

Men fra spøk til revolver - jeg har selv gått på folkehøyskole, og selv om vi gikk på en kristen skole ble det også en del ... ukristelige aktiviteter etter at dagen var ferdig. :p Så lenge du ikke løper etter alt med pupper og puls eller gjør noen skikkelig brutale bomskudd på den sosiale arenaen så går som regel det meste greit. Dog, som Dancer også nevnte er det greit å holde i bakhodet at det er et lite miljø der alle vet alt, på godt og vondt.