Mote på "byen"

Started by Anugita, November 04, 2014, 07:33:09 AM

Previous topic - Next topic

Anugita

Jeg er ikke den som flyr mest på byen, og har ikke vært der på mange år, men ble med ei venninne ut i sommer. Den gang jeg gikk på byen var det helt ok med jeans og en kul topp, men jeg merka jo med en gang vi kom til byen at dette var helt utdatert... "Alle" gikk jo med kjoler og høyhæla sko? Noen som har tips til hva man kan gå i på byen uten å være overpynta, men samtidig unngå å se "billig" ut?

Jeg er 31, så føler meg litt for gammel til å kunne gå i det samme som 20-åringer uten å se billig ut.. Kroppsbygning er vel helt gjennomsnittlig, men har store pupper og langt lyst hår, noe jeg føler også bidrar til en "billig"-look hvis det blir for mye utringning... Hjelp?

solstråla

Du kan definitivt gå med jeans og en topp og noen høye heler:). Skjørt og topp går jo fint. Er selv 26år da, så passer veldig godt på at antrekket får frem formene men samtidig ser klassisk og sexy uten å  se billig ut. Pga av min høyde går jeg ofte i veldig høye heler :p I mitt tilfelle legger jeg fokus på å vise vise bein og at kjolene eller skjørtene ikke er for korte det er viktig.

Nå er det jo høst og det kommer jo mye kjoler med lange armer osv, som dekker litt mer enn sommerkjolene.
Min inspirasjon får jeg av bloggere og mye insta gram egentlig. Eller jenter jeg går forbi som ser bra ut som jeg gjerne ønsker å kopiere noe av stilen deres.  En passe utringning og ikke for mye er vel viktig for deg. Som tips så gjør litt research :) og dersom du er inni en dame butikk kan du spørre om tips og råd.

Potet

Se ann utestedet (kleskoden der). Hvis du ikke vet hvor du skal, er det bedre å gå litt overdessed enn underdressed. Har du store pupper bør du unngå for mye utrigning, blir som du nevner fort trashy/billig. Ellers synes jeg jeans og en fin topp er enkelt og undervurdert.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Love

Synes enkelte ser ut som transer, mye sminke (doble øyebryn!), løshår, kunstige vipper og negler....
Bedre å fokusere på å se ut som en god og velstelt versjon av seg selv. Klær som sitter bra og føles bra for deg. Spør gjerne en kompis om du er i tvil, gutter er ærlige;-)

piken

Nå er jeg ytterst sjelden på byen selv, men jeg synes det er ganske bankers med svart miniskjørt en passe søt/fin topp og converse til (klarer ikke andre sko). Er enkelt og tidløst, samtidig som at skjørt er hakket med pynta enn jeans. Velger man høye heler blir man jo straks mer pynta, så da kan man vurdere om man heller skal ha en bukse. Men kommer jo også an på hva slags utesteder du er på - noen steder har dresskode eller et "typisk klientell".

Ellers så pleier jeg ofte å spørre venninner hva de skal ha på seg hvis vi skal ut på byen, slik at jeg ikke er over eller underdressed i forhold til de.

Anugita

Takker for svar :) Men jeg føler meg like "klok"... Hehe...
Jeg er ute etter noe man kan ha på seg overalt, uten å være overdressed eller underdressed, men når det er sagt så føler jeg meg overdressed så fort jeg tar på meg en kjole/skjørt. Føler liksom at det er for de virkelige pynte-anledningene som konfirmasjoner/dåp/store selskaper...

Men siden jeans og topp tydeligvis fortsatt er innafor, kan jeg jo iallefall begynne der å bytte ut mine superbehagelige joggesko med høye hæler... Ett lite steg på veien iallefall ;)

Men jeg trenger seriøst tips altså... Er så redd for å se billig ut, men vil jo heller ikke se gammel og prippen og tilknappet ut... Fant ett skjørt som er litt "meg" på hm, men så var det dette med trashy da... Er jeg for gammel? Tenker det med knehøye støvletter, passende topp og skinnjakke? http://www.hm.com/no/product/27006?article=27006-A

Legg gjerne inn linker til ting dere går med, jeg trenger å variere etter hvem jeg skal ut med og hvor vi skal ;) Nå sist var vi på scotsman i oslo, men siden jeg faktisk syntes det var litt gøy, kommer jeg nok til å gå litt mer ut, og da blir det jo mange forskjellige steder vi drar innom, tenker jeg :)

Love

Kjører du svarte og ganske tykke strømpebukser (40-50 denier) så kan du gå med det uansett alder, f.eks med strikk/cardigan over eller blazer (ville ikke valgt skinnjakke...too much?)
Har du pene ben kan du slippe unna med det meste. Men med et litt annerledes skjørt som det her så kan du fint tone ned det andre du har på deg;)


piken

Personlig ville jeg nok styrt unna akkurat det skjørtet du linket til fra HM, synes det er akkurat i grenseland for hva som kan bli trashy og skinnimitasjon ser fort billig ut (billig som i dårlig kvalitet, ikke billig som i "løs dame").

Selv går jeg ofte med et skjørt av denne typen http://www.hm.com/no/product/13764?article=13764-A, veldig lett å kombinere med mange forskjellige topper. Varierer også hva slags strømpebukser jeg har til.

Andre skjørt jeg liker er noe a la dette http://www.hm.com/no/product/23119?article=23119-H , bortsett fra at det jeg har er andre mønster og farger, men snittet er likt. Fordelen med det er at du drar oppmerksomheten mot ben og rumpe slik at puppene dine ikke blir fokusområdet.

Evt kan du jo teste sånn wrap-skjørt http://bikbok.com/no/Categories/Warner/M-Shirts-Tailor/DKS-Wrap/p/7148572-990-Black - er veldig enkelt, men wrap-opplegget trekker mer oppmerksomhet mot det området. Har ikke prøvd dette selv, men syns det ser fint ut på andre. Dog kanskje penest på de som ikke er så beie over rompa?


Anugita

Takk for tips :)
Da tar jeg sjansen på å kjøpe skjørtet, også passer jeg på å nedtone alt annet hvis jeg går med det, for å ikke se billig ut.. Kan hende jeg bør lete litt mer, og heller finne ett liknede i ekte skinn, får se hva jeg finner... Men jeg likte snittet på det, samt glidelås-detaljene, gjør det litt mer røffere.. Noe jeg føler jeg kan gå i uten å være overpynta :)

Wrap-skjørta var kule, de tror jeg faktisk jeg kan gå med, og tror ikke jeg vil se for stor ut med de... Tror faktisk de kan hjelpe meg å fylle litt på hoftepartiet, slik at det kan ta mer oppmerksomhet fra overkroppen?

De andre skjørta som ble linka til likte jeg ikke, de var for "hippie" for meg... Også har jeg sånn dum rumpe som gjør at jeg føler jeg ikke kan gå i lange smale skjørt :P

Men fyll gjerne på med mere tips, også til både kjoler og topper... Jeg er dessverre helt lost og utdatert når det gjelder hva som kan passe og ikke :)

Love

http://nelly.com/no/klær-til-kvinner/klær/kjoler/soaked-in-luxury-110/suij-dress-111809-83/

Kan funke med skinnjakke til, enkel og kan dresses opp (med smykker), ser behagelig ut også:)

The Stig

Hei, jeg vet ikke mye om damemote, men synes skinnbukser ser bra ut. Anyways; jeg har et lite GV vorspiel i Sverdeups gate,Oslo ikveld. Foreløbig 6-7 stykker som kommer. Kult om noen dame GV'er har lyst å joine. Si ifra her,eller på Pm.
bye bye comfort zone.Just die already.

Anax

Har ikke så mye fornuftig å komme med ang kvinne mote men skjorte på damer med store pupper er sexy som faen.

Er generelt fan av lyse farger. Haaaaater svarte bukser / skjørt, converse og hippie pledd...

Anugita

Så gøy å se at denne var dytta opp igjen!

Jeg trenger fortsatt tips, så kjør på om noen har :D

Har ikke vært så mye ute som jeg planla i fjor, men vet at jeg skal ut i november da hun ene har bursdag, så må finne noe å ha på meg, som kan funke til en kald novemberkveld ute? Trenger tips fra innerst til ytterst, så å si...