Tinder, prat.

Started by Vestlending, December 10, 2014, 23:39:37 PM

Previous topic - Next topic

Vestlending

Ok bare for og ha sakt det ligger litt bak, bet tinder er på vei "ut" men hadde en vennine som klarte og lure meg inn der, har ikkje fått så mye treff (eller ikkje så mye og velje mellom) fikk en mach av en jente i går, virka søt og hyggelig på bilde. Siden eg er helt grøn på "nettdating" tok eg en liten reasearch på hvordan starte en hod samtale osv. Vi chata litt fram og tilbake i går (begge er innflyttere og bor ikkje så langt frå kvarandre), eg sende i går siste melding som avsluttet  med et spørsmål, slik at samtalen holdes i gang.

Har ikkje hørt noe meir frå denne dama, men uroer meg ikkje av det.

Det som eg egemtlig lurer på er hvor lenge en skal holde på før en eskalerer, spør om kaffi møte ellér noe (leste på 0330 bloggen at "date" var fy fy ord 😜 ).

Eventuelt om hu ikkje svarer meg med det første er det da "trengende" av meg og sende ensa en melding? Eventuelt hvordan gå fram da 😊

Takker for alle svar forresten 😏

Vestlending

Klarte og holde meg fra og skrive flere meldinger før jeg fikk svar, noe som funka :) Noen som har tips til hvordan man skal "eskalere" det videre uten at det bare blir prat?!

Vi bor begge kort fra hverandre (bygdeavstander) tenkte og høre om hun ville være med på kafe, for lodde stemminga men litt "nervøs" for og gjøre det for tidlig :P

til nå har det bare blitt generelt "bli kjent" prating.

Som derre sikkert forstå så er jeg ingen superman på dette området  ;D

Johan

Quote from: Vestlending on December 12, 2014, 22:29:27 PM
Klarte og holde meg fra og skrive flere meldinger før jeg fikk svar, noe som funka :) Noen som har tips til hvordan man skal "eskalere" det videre uten at det bare blir prat?!

Bra :)

Hvor ivrig er du på å sende melding i forhold til henne? Jeg tenker på hvor lang tid det går fra hun skrever melding til at du svarer.
INFJ

Knipetak

Quote from: Vestlending on December 12, 2014, 22:29:27 PM
Vi bor begge kort fra hverandre (bygdeavstander) tenkte og høre om hun ville være med på kafe, for lodde stemminga men litt "nervøs" for og gjøre det for tidlig :P

Pass heller på så du ikke gjør det for seint :)

Vestlending

Quote from: Johan on December 13, 2014, 07:53:33 AM
Quote from: Vestlending on December 12, 2014, 22:29:27 PM
Klarte og holde meg fra og skrive flere meldinger før jeg fikk svar, noe som funka :) Noen som har tips til hvordan man skal "eskalere" det videre uten at det bare blir prat?!

Bra :)

Hvor ivrig er du på å sende melding i forhold til henne? Jeg tenker på hvor lang tid det går fra hun skrever melding til at du svarer.

Det kan vell sies at det er jeg som er den mest ivrige :P i og med at 2 ganger er det jeg som har avslutta dvs. det går kanskje en dag og 2 før hun svarer :) men det hender at jeg ikkje har tid og svare at det kan gå timer før eg svarer henne, prøver og ikkje være for "ivrig" den fella har jeg lært av :D tanken nå er og høre om hun er inntressert i og treffes etter at jeg kommer tilbake fra juleferie.

knipetak:

hehe.. det var vell litt derfor jeg spurte her, men tenkte og bare hoppe i det snart :)

Johan

Quote from: Vestlending on December 14, 2014, 00:14:55 AM
Det kan vell sies at det er jeg som er den mest ivrige :P i og med at 2 ganger er det jeg som har avslutta dvs. det går kanskje en dag og 2 før hun svarer :) men det hender at jeg ikkje har tid og svare at det kan gå timer før eg svarer henne, prøver og ikkje være for "ivrig" den fella har jeg lært av :D tanken nå er og høre om hun er inntressert i og treffes etter at jeg kommer tilbake fra juleferie.

Okei, det er bra. Min erfaring er at jenta ofte mister interesse (slutter å svare) om jeg skriver mer enn 2 meldinger på en dag. Så om hun fortsatt viser interesse kan du sende f. eks "Har tenkt meg til sentrum på onsdag, lyst på å ta en kaffe?"
INFJ

Vestlending

Quote from: Johan on December 14, 2014, 00:36:20 AM
Quote from: Vestlending on December 14, 2014, 00:14:55 AM
Det kan vell sies at det er jeg som er den mest ivrige :P i og med at 2 ganger er det jeg som har avslutta dvs. det går kanskje en dag og 2 før hun svarer :) men det hender at jeg ikkje har tid og svare at det kan gå timer før eg svarer henne, prøver og ikkje være for "ivrig" den fella har jeg lært av :D tanken nå er og høre om hun er inntressert i og treffes etter at jeg kommer tilbake fra juleferie.

Okei, det er bra. Min erfaring er at jenta ofte mister interesse (slutter å svare) om jeg skriver mer enn 2 meldinger på en dag. Så om hun fortsatt viser interesse kan du sende f. eks "Har tenkt meg til sentrum på onsdag, lyst på å ta en kaffe?"

hehe vi har sendt mer en 2 meldinger pr dag men kan nok ha noe med det at jeg ikkje har pusha.. vi sender somregel en 5\6 meldinger i slengen så kan det gå et døgn før vi sender igjenn.. fikk akkuratt melding av henne for en liten stund siden men venter litt med og svare.

tenkte og spørre henne om hun ville finne på noe, når jeg kom tilbake fra juleferie, vi bor ca 45 min fra hverandre bygda men her er alt innenfor 60 min nærme :D

Vestlending

Dette virker jo til og gå bra 😊 vi holder fremdeles kontakten, merker fra min side at interessen for og møte denne personen blor større og større (kanskje ikkje så smart om det ikkje skulle gå.)

For og ta en update på morgenkvisten så sitter hun nå og venter på at jeg skal svare, tenkte og lufte ideen om og møtes men litt usilkerpå hvordan det skal formuleres.

Tanken var og skrive noe sånn som:

Kunne du tenkes og møtes over kaffe eller noe?

Vi har jo kun prates via tinder så lurte på og eventuelt først få flytta det over på melding eller facebook, men føler det blir litt direkte og bare spørre om nummeret..

Men siden vi begge går på juleferie snart noe som gjør det vanskelig og treffes så føler eg det er lke greit og fortsette samtalen via melding til eventuelt vi kan møtes.. (tinder og gammel telefon ikkje verdens beste venner)

Og gjorde i dag kanskje kardinalsynd nr. 1 søkte på henne på Google, hvet jo kun fornavnet og jobben så måtte leite litt.. følte det var litt juks på en måte, men på ein måte ikkje 😆 men ble bare positivt overasket av det jeg såg/fant 😏


Love

Ikke noe i veien for å foreslå en kaffe:) Da får du jo vite litt mer enn det du allerede vet, og kan ta det videre om hun er ok i virkeligheten også.
At du googlet er ve innenfor det som er normalt tenker jeg;)

Vestlending

Sant det 😊 hun var interessert i og møtes så lover jo bra det, sa at om hun var interessert så kunne vi ta samtalen videre på SMS og gav henne mitt nr. I og med at !hun var interessert i og treffes..

Og Google søk nå er jo ikkje så tabu som det en gang var (om det har vært det)  :P




Vestlending

Ok, en liten evaluering (en lærer så lenge en lever)

Prata med hu dama mandag, og spurte om hu var inntressert i og treffes for en kaffe\kakao.. det gjikk bra hun sa hun godt kunne tenke seg og møtes :)

Sende da tilbake at jeg skulle hjem på juleferie så fikk det ikkje til før over nyttår (er jo tross alt ikkje så lenge til) og skrev at siden hun hadde fri så regnet jeg med at hun skulle det også, så sa at vi kunne møtes rett over nyttår en gang, sendte henne telefonnumeret mitt?!?! og skreiv at jeg fantes der også om hun skulle gå lei tinder :P

Så ble det stille, har ikkje hørt et ord fra henne etter det, gjikk jeg for fort fram her?!? det kan ikkje eg se ivertfall :P og inviterte henne jo med ut så for sakte har det nok ikkje gått heller :P

Har enda ikkje skrevet noe mer til henne i påvente av at hun skal få skrive til meg, (det er tross alt bare 2 dager.) men uroen for at en har gjort noe feil kommer alltid snikende innpå..

skrev egentlig denne bare for og få det "ut" :P  Men om hun ikkje svarer det nærmeste dagene burde jeg da skrive tilbake til henne eller burde jeg bare vente på svar, føler liksom det er feil og bare vente på at hu skal svare, kanskje hu sitter og gjør det samme :P venter på at jeg skal skrive noko meir?!?!

takk  :P

Love

Noen opererer med tre dagers regel:D
Men nå har du latt det være opp til henne, og skjøvet treffet til etter jul. Så da må du bare vente og se...
Ellers blir det masete og "needy"...;)
Tålmodighet betaler seg, om hun ikke svarer så var hun nok usikker i udgangspunktet.
Med is i magen viser du at du 1. Har planer (alfa atferd) 2. Ikke er desperat

Når det er sagt burde du kanskje vært mer konkret i første omgang (dato/sted). Men litt seint nå. Vent til hun tar kontakt igjen.

Vestlending

Takk love for svar, har som førsteregel denne gangen ikkje gått for og være needy eller masete, fekk ikkje avtalt noe tid da jeg følte det blei feil og avtale sted og tid samtidig som jeg spurte om hun ville være med :P lar det vente nå til søndag eller noe,

Så kan jeg sende en god jul hilsen eller noe, men føles litt rart i og med at det er gjennom tinder :P


piken

Sett fra mitt ståsted så synes jeg det er rart å spørre om å treffes når man ikke har muligheten før om to uker. Da kan man heller vente med å spørre til man faktisk kan, eller si det når du spør at det hadde vært hyggelig å treffes etter jul.

Dette fordi jeg selv synes det er vanskelig å planlegge hva jeg eventuelt har lyst til om to uker. Mye kan skje og det å møte noen fra nett/tinder er ikke bare-bare, så hvis jeg først sier ja så vil jeg jo at det skal skje innen en viss tid for å være ferdig med det første treffet.

Men det kan jo hende at hun lar vær så svare nå fordi det rett og slett ikke er noe poeng å stresse med å svare deg når treffet uansett er så lenge til? Hun har jo sikkert fler å snakke med på Tinder, så da prioriterer hun sikkert heller de som faktisk kan møte henne nå før jul. Hun hører nok av seg etter hvert, hvis hun var oppriktig interessert :)

Vestlending

Du har forresten rett i det, men vi snakka begge om jul, og jeg sa jeg skulle hjem i jula og hun hadde fri så regnet med at hun skulle det 😊 tenkte det var bedre og spørre nå en og vente for lenge 😉 spurte som sagt først om hun var inntressert i og treffes, deretter liksom at vi treffes rett etter jul, det låg liksom litt i kortene slik eg såg det 😁 men nå er jo jeg ingen ?ekspert på og lese kort 😜