Dating- Han snakker med jenter på tinder mens jeg er tilstede

Started by solstråla, February 05, 2015, 12:22:10 PM

Previous topic - Next topic

solstråla

Dater en fyr jeg møtte på tinder og ting har gått veldig bra hitill. Sist møte stusset jeg over at han sitter ved siden av meg og svarer på tinder meldingene sine. Greit nok vi er ikke kjærester eller noe, men får jo inntrykk av at han kjeder seg rundt meg når han må flørte med andre. Spurte han dessverre direkte om dette? Klarte ikke å la være. Fikk da svar fra han: vi er jo ikke kjærester så. Svarte tilbake : at det ikke var kjæreste relatert spørsmål, men mer om han trives å møtes. Han er ikke på utkikk etter kjæreste og spurte hva med meg: svarte at med den riktige fyren er jeg etter noe langvarig i fremtiden. Kroppsspråket hans tydet på at han ikke likte den samtalen og dt gjør ikke meg noe at han er på tinder, følte bare litt uhøffelig når jeg var på besøk.

Hva bør jeg gjøre videre? Trivdes godt å møtes og er ikke klar for forhold akkurat nå uansett.

Love

Uhøflig å sitte å prate med andre på date med deg ja. Kunne han ventet med. Bare drøy med å ta kontakt, og neste gang han vil treffes kan du jo si med litt humor..."har du tid til det da?" eller "bare om du greier å la telefonen ligge litt"

Anders GV

Quote from: Love on February 05, 2015, 15:07:10 PM
neste gang han vil treffes kan du jo si med litt humor..."har du tid til det da?" eller "bare om du greier å la telefonen ligge litt"
ingenting positivt kommer ut av å komme med sånne stikk.

Vandreren

Quote from: Love on February 05, 2015, 15:07:10 PM
Uhøflig å sitte å prate med andre på date med deg ja. Kunne han ventet med. Bare drøy med å ta kontakt, og neste gang han vil treffes kan du jo si med litt humor..."har du tid til det da?" eller "bare om du greier å la telefonen ligge litt"

Det blir nok bare oppfattet som passiv aggressivt.

Synes forøvrig det er veldig avvikende oppførsel å sitte å taste på mobilen med andre jenter når han er på date med deg. At han unnskylder seg med at "dere ikke er kjærester" synes jeg heller ikke holder i den sammenhengen. Jeg kan tenke meg at han vil vise at han har "alternativer" ovenfor deg og at han er en ettertraktet type. Er egentlig ganske mange som gjør dette her. Vær klar på at du ikke synes det er ok at han sitter på Tinder når du er til stedet men at han kan gjøre hva han vil når du ikke er der. Det er rett og slett snakk om respekt...

Veldig bra at du gjør standpunktet ditt rundt forhold klart på en fornuftig formulert måte :)

piken

Enig med vandreren her. Uavhengig av om det var tinder han holdt på med så gjorde han noe ved siden av deg som du ikke satte pris på: så det er bare å si til han at han gjerne må være på tinder og at du ikke ser på "forholdet" som seriøst, men at du gjerne ser at han viser deg litt mer interesse når dere først møtes.

Men så er vel også spørsmålet om han forstod at det var det faktum at han satt på mobilen som var uhøflig eller om det at han satt på tinder. Altså, mener han at du generelt ikke kan si "ikke sitt med mobilen" (generelt) fordi du ikke er kjæresten hans, så ville jeg sagt ha det bra asap.

Love

Quote from: Anders GV on February 05, 2015, 15:16:52 PM
Quote from: Love on February 05, 2015, 15:07:10 PM
neste gang han vil treffes kan du jo si med litt humor..."har du tid til det da?" eller "bare om du greier å la telefonen ligge litt"
ingenting positivt kommer ut av å komme med sånne stikk.

Nettopp. Hadde valgt å ikke møte fyren igjen når han ikke viser respekt og til og med tar det ile opp at hun spør:)

solstråla

Quote from: Vandreren on February 05, 2015, 15:21:32 PM
Quote from: Love on February 05, 2015, 15:07:10 PM
Uhøflig å sitte å prate med andre på date med deg ja. Kunne han ventet med. Bare drøy med å ta kontakt, og neste gang han vil treffes kan du jo si med litt humor..."har du tid til det da?" eller "bare om du greier å la telefonen ligge litt"

Det blir nok bare oppfattet som passiv aggressivt.

Synes forøvrig det er veldig avvikende oppførsel å sitte å taste på mobilen med andre jenter når han er på date med deg. At han unnskylder seg med at "dere ikke er kjærester" synes jeg heller ikke holder i den sammenhengen. Jeg kan tenke meg at han vil vise at han har "alternativer" ovenfor deg og at han er en ettertraktet type. Er egentlig ganske mange som gjør dette her. Vær klar på at du ikke synes det er ok at han sitter på Tinder når du er til stedet men at han kan gjøre hva han vil når du ikke er der. Det er rett og slett snakk om respekt...

Veldig bra at du gjør standpunktet ditt rundt forhold klart på en fornuftig formulert måte :)

Takk for svar vandreren.  Etter noen meld frem og tilbake så han ikke skulle misforstås hva jeg sa nevnte han at det var tullete av han å snakke på tinder når jeg var tilstede. Så får håpe han tar det til seg. 

piken

Sett fra et annet perspektiv; hadde han ikke sitti på Tinder mens du var der, så kanskje dere ikke hadde fått tatt "praten" heller?
Nå vet han jo litt mer hvor du står og slipper å "bevise" for deg at dere ikke er exclusive.

Aldri så gæli at det ikke er godt for noe ;)

solstråla

Quote from: piken on February 05, 2015, 22:31:39 PM
Sett fra et annet perspektiv; hadde han ikke sitti på Tinder mens du var der, så kanskje dere ikke hadde fått tatt "praten" heller?
Nå vet han jo litt mer hvor du står og slipper å "bevise" for deg at dere ikke er exclusive.

Aldri så gæli at det ikke er godt for noe ;)

Var ikke ute etter å få til den praten, da jeg selv har følt han liker meg og tenkt på at han allerede gjorde det.  Nå vet han hva jeg er ute etter, men  med den riktige fyren og håper på å gitt han signaler om at jeg ikke ser oss som noe seriøst. hans signaler stemmer ikke helt med det han har sagt tidligere, derfor glad jeg fikk litt klarhet i ting.

piken

Mente fra hans side - virket jo som om han var usikker og istedenfor å ta ting opp oppførte seg på en rar måte. Du tok opp dette og dere vet nå hva hverandre er ute etter og han slipper å oppføre seg teit :)

Love

Mulig jeg tar feil her Solstråla, men det virker som du tiltrekker deg fyrer som gjør et poeng av å ydmyke deg (flørte åpenlyst med andre). Så enten er du såpass pen at de føler seg underlegne, eller så er det noe annet.
Kanskje du har en nær venn eller person i ditt liv du kan snakke med? Hør om det er noe ved deg som enten virker sånn på alle gutter, eller evt faller for feil type gutter.

solstråla

Quote from: Love on February 06, 2015, 07:12:56 AM
Mulig jeg tar feil her Solstråla, men det virker som du tiltrekker deg fyrer som gjør et poeng av å ydmyke deg (flørte åpenlyst med andre). Så enten er du såpass pen at de føler seg underlegne, eller så er det noe annet.
Kanskje du har en nær venn eller person i ditt liv du kan snakke med? Hør om det er noe ved deg som enten virker sånn på alle gutter, eller evt faller for feil type gutter.

har diskutert litt med noen venninner og fått tilbake melding på at jeg generelt er en for snill person og må være mer direkte. 
Jobber med saken, men har en tendens til å måtte tenke på hva jeg skal si før jeg sier det.  Det ligger noe der, men bør vel høre litt mer rundt om hva jeg tiltrekker meg. De siste jeg har datet har jeg følt at det går litt igjen med at de flørter åpenlyst og fortellr meg hvor godt catch de er til meg.

Love

Quote from: solstråla on February 06, 2015, 10:06:05 AM
Quote from: Love on February 06, 2015, 07:12:56 AM
Mulig jeg tar feil her Solstråla, men det virker som du tiltrekker deg fyrer som gjør et poeng av å ydmyke deg (flørte åpenlyst med andre). Så enten er du såpass pen at de føler seg underlegne, eller så er det noe annet.
Kanskje du har en nær venn eller person i ditt liv du kan snakke med? Hør om det er noe ved deg som enten virker sånn på alle gutter, eller evt faller for feil type gutter.

har diskutert litt med noen venninner og fått tilbake melding på at jeg generelt er en for snill person og må være mer direkte. 
Jobber med saken, men har en tendens til å måtte tenke på hva jeg skal si før jeg sier det.  Det ligger noe der, men bør vel høre litt mer rundt om hva jeg tiltrekker meg. De siste jeg har datet har jeg følt at det går litt igjen med at de flørter åpenlyst og fortellr meg hvor godt catch de er til meg.

OK, om det er sånn at de prøver å disse deg fordi du er fin så er det fordi de synes du er et Catch og vil bevise noe.
Er du en 10er så oppfør deg som en, dvs i stedet for å være snill (trøste/forstå) så kan du sette en grense.
Dette kan være nonverbalt ved å enten ignorere dem (reise deg og gå), eller speile atferden (ta opp din egen mobil/Tinder) osv.
Å klage/mase virker bare mot sin hensikt og de får deg til å opptre som en desperat jente (som er et dårlig Catch)

solstråla

Etter denne samtalen veldig lite kontakt fra hans side. Eneste har vært en del snapper han har sendt til meg, men ikke spurt om å treffes. Har vel heller ikke svart på snappene uten om når det er spørsmål fra han.  Var den samtalen så ubehagelig for han? I det vi sa ha det sist prøvde jeg å lette på stemningen, så på kroppsspråket hans at han virket sur og irritert.

piken

Men har du vist noe initiativ til han da? Vanskelig å si hva som er grunnen, men hvis jeg hadde vært personen som hadde blitt påpekt at jeg satt på tinder mens jeg var på "date" så ville jeg faktisk vært litt flau og vegret meg litt for å ta kontakt igjen, selv om jeg liker personen .. kanskje det rett og slett er du som må vise han at du ikke er sur og at dere kan henge sammen som før?