Å date en som er personlighetsforstyrret...

Started by Love, March 29, 2016, 17:37:36 PM

Previous topic - Next topic

Love

OK, har lenge tenkt jeg skulle ta opp dette. OBS temaet er likt enten du dater menn eller kvinner. Det finnes folk der ute som har sterke borderline/narcissistiske trekk. Noe av atferden er til forveksling lik det som man finner i "player-manualer", men det er likevel distinkte forskjeller - eller tegn som indikerer at personen har seriøse problemer...
1. Personen er "virklighetsfjern", f.eks har en Victim - Hero framstilling i sine historier (de er enten offeret eller helten), de viser tegn på "magical thinking" (at de kan påvirke verden ved tankekraft eller liknende....), de har ekstreme historier om ekser eller andre som ikke lenger er i livet deres (her kan de påstå at de selv ikke har noen skyld what so ever...exen er gal/stalker/dophue/deprimert....)
2. De har mye "rot" i økonomien, rart forhold til rus eller jobb (uansvarlige - risk-takers)
3. De er supersjarmerende når de vil oppnå noe (alltid en skjult agenda)
4. Høy grad av dobbelmoral (de kan kritisere andre for ting de selv gjør)
5. De lyver (deres virkelighet er det de "ønsker" at den skal være - det som passer dem der og da)
6. De leter etter dine svakheter og bruker dem mot deg (vanskelig å spotte i starten)
7. Alt handler om kontroll, de vil vite alt om deg....
8. De mangler et "selv" og speiler deg for å få deg "hooked", dersom du konfronterer vil masken falle (du ser tegn på personlighetsforstyrrelse)

Dracula


Kaizer


piken

Kjenner igjen disse punktene fra begge mine ekser 😂 huff..

Men hva er tankene dine rundt dette og grunnen til at du tar det opp? Bare for å vise oss en checkliste for hva man bør holde seg unna?

Jeg har ihvertfall lært såpass mye nå at kun ett av disse punktene er nok til at jeg tar løpefart vekk fra fyren. Man kan ikke forandre sånne mennesker (ihvertfall sjuuukt vanskelig).

Kjetil GV

Quote from: piken on March 29, 2016, 19:41:14 PM
Jeg har ihvertfall lært såpass mye nå at kun ett av disse punktene er nok til at jeg tar løpefart vekk fra fyren.

Akkurat hva jeg tenkte også.

Det finnes nok av andre (mer) normale mennesker å ta av.

Så under "lyver" punktet så kommer vel lystløgnere?

Var på en date for litt siden hvor jenta fortalte utrolig mange fantastiske historier som ble mindre og mindre troverdig jo flere hun kom med.
Daten ble jo da forøvrig gøy pga historiene, men...Tilslutt satt jeg igjen med 2 alternativer for hva jeg skulle tro om henne:

1. Hun jenta her er lystløgner
2. Hun har hatt et ekstremt variert og spennende liv med fantastiske hendelser (alt fra tragisk til barske, tøffe og kule) utenfor det vanlige folk opplever

Det ble løpefart gitt... ::)
Coaching: [email]kjetil@godevibber.no[/email]

Love

OK, egen erfaring både fra dating og vennskap. Har pga dette gravd i det, og funnet en del bra kilder/sites. Blant annet denne fyren: Spartan Life Coach. Et eksempel på en video han har på Youtube (han har mye):

https://youtu.be/8E4CV5lqsEQ

https://youtu.be/R-Ud9tV90U0