At du
nylig kom ut av et forhold er ihvertfall neppe grunnen (det er litt jentelogikk og ikke noe gutter vanligvis pleier å tenke noe særlig på). Det han eventuelt kan være redd for er om du fremdeles tenner på/beundrer eksen din mer enn på han.
Kan det hende at du har spilt litt for hard to get og at det har demotivert han fra å jakte på deg? Menn tør ofte ikke å spille ved mindre de tror de har stor sjanse for å vinne. Mulig jeg feiltolker, men det er et par ting du skriver som i verste fall kan tolkes som "avvisning" fra deg:
Quote from: climbinggirl88 on October 30, 2018, 22:48:24 PM
Vi stod og pratet litt løst om hva jeg trener på Sats Elixia. Han klager litt på vekten sin,
La oss si at han synes du er digg. Mannelogikk kan fort være at du er "over hans liga" utseendemessig eller i hvor trent kroppene deres er. Når han kommenterer vekta si fisker han kanskje (underbevisst) etter en bekreftelse på at du tenner på han.
Quoteså jeg svarer at han må slutte å bare være støtte medlem.
"Ja, du er tjukk, og det er et problem for meg" kan det fort tolkes som (i mannelogikk hvor utseende betyr mye mer en sosial verdi).
QuoteHan spørr om vi skal trene sammen.
Han eskalerer i retning av at dere kan begynne å bygge en relasjon. Han tester for å se om du er tilgjengelig i en romantisk retning.
QuoteJeg svarer at: Det hadde vært gøy om vi trente sammen ( klarte å svare litt dumt ) legge til at vi kunne bli treningbuddies.
Kan i verste fall tolkes som "Ja, men, jeg vil gjerne understreke at vi er treningsBUDDIES, du er i friendzone."
QuoteSå spørr han om vi skal ta en søndagstur og han skulle tekste meg. Svarte at det ville jeg gjerne være med på ?
Etterpå spørr han om jeg og eksen bodde sammen og hvor jeg bor nå.Kort etter det sier jeg at jeg må gå for å rekke en avtale med en venninne.
Han vil (underbevisst) vite om du ser mer opp til han enn du så/ser opp til eksen. Menn trenger å føle seg trygge på at dama er ordentlig imponert før de tør å la seg bli ordentlig forelska. Hvis han ikke vet hvorfor du er betatt av han (og ikke minst mer betatt av han enn av andre menn, inkludert eksen din) tør han ikke å begynne å jakte/eskalere.
QuoteSøndagen kom og jeg sendte melding om jeg kunne ha med hunden jeg passer på.
Han så for seg en opplevelse han ville dele med deg (gå tur sammen bare dere to), og han kom med forslag om noe han ville gjøre for å teste om du er villig til å la deg lede av han. Når du rett før daten vil ha med hunden blir dynamikken på daten annerledes enn han har planlagt, og han kan i verste fall (underbevisst) føle at du ikke er helt villig til å la deg lede av han enda (legger inn endringer).
QuoteFikk svar tilbake at han var så dårlig etter bytur at det ikke passet før om noen timer.
"Hæ? Hun vil ha med bikkja på daten? Ok, jeg tar hintet om at hun vil understreke at hun bare er åpen for vennskap."