Karma og advarsel-system innført

Started by Andreas GV, November 16, 2012, 22:34:54 PM

Previous topic - Next topic

Andreas GV

Jeg har nå aktivert Karma på forumet. Det vil si at man kan gi andre brukere tommelen opp eller ned på innlegg, sånn at det er lettere for nye brukere å vite hvem man skal stole på.

Jeg har også aktivert et advarsel-system som gjør at vi moderatorene kan gi advarsler forløpende og skrivesperrer deles ut automatisk. Så lenge man holder regel 1 og 2 på forumet så skulle man være trygg :)

Vi tester det ut en periode, og ser om vi liker det. Spesielt karma er det ikke sikkert at vi beholder, men det kan jo hende det har noe for seg.

Supernova

Godt tenkt:) hope it works as good as intended. Love <3

Stanley

#2
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Stemning

Jeg tror karmadelen er bra! Da blir det jo litt gøy å skrive gode innlegg, når man får karka for det. :D Og terskelen blir høyere for drittslenging.

Stanley

#4
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Claw

Quote from: Ananas on November 17, 2012, 09:35:03 AM
Er applaud/smilte det samme som pluss- og minuspoeng på et innlegg?

Ser ut som det er bundet til brukeren og ikke til innlegget :)

Potet

Bra insj, en funksjon jeg lenge har lengtet etter! Er det også mulig å se hvilke innlegg man har fått pluss/minus for? Håper folk ikke er biased når de stemmer folk opp/ned. Tenk innlegg, ikke person!
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Lars GV

Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Stemning

Andreas har fått seg en hemmelig hater allerede!  ::)

Andreas GV

Quote from: Ananas on November 19, 2012, 02:51:12 AM
Jeg liker systemet freak.no bruker, med pluss- og minuspoeng til innlegg, og ikke til personer.

Skal se om jeg finner en mod som har den funksjonaliteten.

Jeagle

vi bruker den på forumet vårt også. eneste teite med den moden er at den konstant skrur seg av når vi oppdaterer forumet, men vi finner nok ut av det til slutt.
liker karma systemet og liker det ikke på en måte.
liker det for at folk kan få sagt i fra om at dette er ikke bra, men på en annen måte så er det meget lett og bare trykke.
tenk innlegg og trykk like mye liker som liker ikke. lett for at det blir liker ikke
å være eller ikke være

Potet

Har mod funnet ut om det er mulig å få sett hvilke innlegg som får pluss/minus? Ellers må jeg si at det virker som at aktiviteten på forumet har steget i det siste. Ikke minst har det kommet mange gode innlegg som fullt fortjent har fått +1 karma fra meg! Om det er den nye funksjonen som motivere folk til å skrive mer og ikke minst bedre innlegg for å få mer karma er ikke lett å si, men det har i alle fall vært mye bedre her i det siste synes jeg. Kanskje det også har noe med at det er eksamensperiode nå (guilty) ;)
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Jeagle

Kan man se hvilke innlegg som gir man minus karma og hvilke som har gitt pluss??
å være eller ikke være

Dev

Støtter denne. Er greit å få vite det om man poster noe som ikke blir likt, ellers blir det vanskeligere å forbedre seg.

Andreas GV

Problemet er at forumet bruker SMF 2.0.2 (som er siste utgave) og derfor er det få mods som funker til det enda. Foreløpig har jeg bare funnet det karma-systemet som vi bruker nå. Vi må bare vente til det kommer noe bedre. Alternativet er å ta det bort hvis vi synes at det ikke er hensiktsmessig.