Quote from: dtn on August 13, 2012, 23:02:42 PM
Så har vi en med lite fremgang...
Januar:

August:

Jeg sliter med å holde motivasjonen oppe over tid, samtidig som jeg er alt for glad i god mat og ikke har så fryktelig god selvdisiplin. I januar sa jeg til meg selv at jeg skulle bli fit til sommeren, og dere ser jo hvordan det gikk. Nå skal jeg flytte ned til en ny sommer i Australia i februar, så da får jeg prøve igjen. Planen er maratonforberedelser i august og september, bygge muskler i oktober og november for så å bli kvitt det overflødige fettet i desember og januar. Men innerst inne har jeg egentlig ikke noe tro på at jeg klarer å holde meg til det, og da har jeg jo et veldig dårlig utgangspunkt.
Januar 2013:

Nå har jeg trent fire ganger i uken fra oktober. Det blir totalt 60 økter, hvorav det er ni jeg ikke har gjennomført pga jul og litt sykdom. Jeg kjører
X-Size-programmet til Tomas Fjeldberg, og liker det egentlig veldig godt. Har sjeldent hatt problemer med å motivere meg for å dra og trene, og jeg synes at det virker som om øktene tar bra. Har gått opp ganske mye i hvor mye vekter jeg trener med, blant annet fra 55 kg til 80 kg i benkpress (makset forøvrig 95 kg i dag, klarte akkurat ikke 100 uten hjelp), 60 kg til 95 kg i markløft og 110 kg til 160 kg i benpress. Men synlig forandring er det lite av. Matmessig så får jeg i meg nok kalorier, men det blir nok for lite proteiner. Skal få gjort noe med det når jeg flytter ut hjemmefra nå. Jeg begynner å tro at kroppen min genetisk sett ikke responderer spesielt bra på styrketrening, kan det være noe i dette? Eller er det noe annet jeg gjør feil?
Jeg får et opphold i treningen nå snart frem til jeg kommer meg på plass på nytt sted, men når jeg kommer i gang igjen tror jeg at jeg skal prøve meg på et nytt program. Føler jeg har prøvd mitt nåværende program lenge nok til at jeg burde ha sett en større effekt.