Tannbleking

Started by Andreas GV, February 17, 2012, 16:15:06 PM

Previous topic - Next topic

Andreas GV

Noen som har erfaring, eventuelt peiling på tannbleking?

Er det noen metoder som er bedre enn andre? Noen man bør unngå? Noen farer/bivirkninger?

Jungeldyret

Eneste jeg vet er at du sliper bort emaljen når du bleker, så bør ikke gjøres ofte.

Jeg brukte SmileLab, koster rundt 500,-  det er super enkelt å bruke, rett og slett bare klister på "teip biter" på overtennene og undertennene og sitt sånn i 20-30 min.
Gjøres i 1 ukes tid.

Resultate for min del ble mye hvitere en hva jeg forventet :)
Men finnes jo mange andre gode sikkert, men har kun prøvd denne ene.

Lego

Jeg gjorde det i Vietnam. Type sånn som man gjør hos tannlegen. I Norge tror jeg det koster 3000,- per kjeve.
Resultatet var veldig bra, men jeg fikk driiitvondt i 1 sek om gangen flere ganger til dagen (det gikk over etter et par dager)....og så kunne jeg ikke drikke eller spise mat/drikke med farge i en uke. Altså; null kaffe, te, cola, karri osv. Det var faktisk ikke så lett i Vietnam! ;)

Har testet flere slike jalla-tvshop-løsninger, men jeg har ikke sett noe forskjell.
- Lek med Lego

TopGun

Bleket mine hos tannlegen. Resultatet ble ganske bra, men det vil variere fra person til person. Ingen får Hollywood-smil uansett, det er hvit "farge" som man har lagt oppå.

Iset noe helt jævlig imens blekepastaen var på, og isingen fortsatte i 2-3 dager etterpå. Tennene var sensitive en stund etterpå. Nå er de tilbake som normalt.

Bjørn1

Uansett hva du skulle bruke... unngå å få middelet på tannkjøtte! Det er høg kosentrasjon av frie radikal som bleker tennene, og er veldig kreftfremkallende. Ikke ta for mye middel i blekeskinna om gangen og plaser blekeskinna rolig på plass. Heile tanna vil få effekt selv om det ikke ser ut som hele tanna er dekket. Det er først og fremst at middelet kommer bort i tannkjøttet at det svir. tanna vil også vere "ekstra følsom" i fra noen dager til 1veke normalt sett.

Ikke bruk produkter med mer enn 10% karbamidperoxid (som er virkestoffet). God dokumentasjon på sikkerhet og effekt.
Har du mer gjennomsiktige tenner enn vanlig - må du unngå bleking.
Fyllinger blir ikke påvirka av blekemiddelet, så anbefaler å skifte ut fyllinger i estetisk områder før du bleker.
Vis du må legge fyllinger på fortennene i ettertid, vil det vere vanskeligere å få ei fylling som ikke syns.

Håper det hjalp

Remi

http://www.tannbleking.no/dentaworks-smile-tannbleking.htm

Brukte det produktet, og fungerte helt fint. Litt ising rett etter, men det gikk raskt over. Står også mye nytting på den siden.

Edit: ser at det er en gammel tråd nå :P

tore

Quote from: Ananas on June 11, 2012, 00:29:55 AM
Det jeg automatisk tenker på når noen sier at de skal ta tannbleking:

Sorry for at jeg ikke har noe mer nyttefullt å bidra med akkurat her. :P

Haha, savner friends!  :D


Planka

Ser denne tråden er ganske gammel , noen som har noe erfaring med noen nyere produkter ?

Vær din egen bestevenn i hodet ditt!

The Stig

Quote from: Blåøyd on March 20, 2019, 08:49:37 AM
Ser denne tråden er ganske gammel , noen som har noe erfaring med noen nyere produkter ?

Dra til Budapest. Tannlegen der gjør det på en proff måte for 800kr (koster vel 5-6000 i Norge)
bye bye comfort zone.Just die already.