til gutter - hvorfor faker dere på date

Started by søtegullet, September 18, 2011, 09:46:19 AM

Previous topic - Next topic

Stemning

Quote from: soprano on November 07, 2011, 20:39:31 PM
Quote from: søtegullet on September 18, 2011, 09:46:19 AM
Ett spørsmål som jeg ikke kan fatte svaret på.
Daten er fantastisk, kjemi, han tar på deg, kysser deg og dere prater i timesvis.
For meg er dette den perfekte date, og går hjem med en veldig god følelse.
Dagen etter så tikker det inn en melding om at dette ikke funker.
Hvordan er det mulig?

Som jente hadde jeg ikke faket en date ved å gjøre noe jeg ikke mener, hadde det ikke vært noe der hadde jeg pent takket for meg å gått.

Veldig nyskjerrige på hva menn tenker om dette??

Et mulig scenario:

-Han er ute etter litt gøy (sex)

-Han merker at du blir veldig betatt.

-Han får dårlig samvittighet, fordi du er mer seriøs enn han.

-Han innser det at du aldri var kjærestemateriale for han.

-Han velger å avslutte det hele raskest mulig.

Det er flere fisker i havet frøken  ;)

Dette har jeg gjort flere ganger.. jeg møter jenter som jeg vet jeg ikke vil i forhold med, gjør det meg til en drittsekk? I mitt hode er det lov å ha lyst å møtes uten å se en fremtid for det hele. Hvis damen vil eskalere intimiteten med meg uten at jeg har overrøst henne med lovord og generellt gitt mitt beste "ikke interessert i forhold" inntrykk, så blir det eskalert intimitet da. Hvis jeg merker hun føler det annerledes enn meg, så slutter jeg det.

Quote from: Gatsby on November 07, 2011, 22:26:41 PM
Det hender jeg flørter skamløst med jenter jeg egentlig ikke liker hvis de er veldig keen.

Fordi de jeg liker å flørte og for å få bekreftelsen, og fordi jeg generelt ikke klarer å avvise noen face2face.

Dater generelt lite, men kan se for meg at jeg ville følt at jeg skyldte dama å få litt valutta ut av det hvis jeg først hadde møtt opp.

Her kjenner jeg meg også igjen, det er ikke slik at fordi man flørter så "må" man ønske forhold.. Verden er ikke svart/hvit! :)

Femininist

Flørter du skamløst med ei jente samtidig som du er klar over at egentlig ikke liker henne og deretter avviser henne via sms, så trenger du ikke være en drittsekk, men du vil bli oppfattet slik hos mange jenter :P

Du må ikke ønske forhold fordi du flørter, men flørter du på date så er det slik du blir oppfattet. Hvordan du forholder deg til det må du selv avgjøre.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Gatsby

#17
Quote from: Femininist on November 08, 2011, 17:07:33 PM
Flørter du skamløst med ei jente samtidig som du er klar over at egentlig ikke liker henne og deretter avviser henne via sms, så trenger du ikke være en drittsekk, men du vil bli oppfattet slik hos mange jenter :P

Du må ikke ønske forhold fordi du flørter, men flørter du på date så er det slik du blir oppfattet. Hvordan du forholder deg til det må du selv avgjøre.

Haha :-)

Jeg er enig i at det er drittsekk hvis rammmen er tydelig: Kjærestedate. Hvis man derimot er på en laidback kaffedate, så kan jeg ikke skjønne hva som er så forpliktende med med å flørte litt. Det er jo gøy for begge parter(+ at begge får bekreftelse), og strengt tatt nødvendig for å finne ut om man har kjemi. At man velger å vrake via sms synes jeg heller ikke er noe galt med. Damer gjør jo denne typen ting hele tiden, uten at hvertfall jeg oppfatter de som kjipe. En av fordelene med det er at det gir større rasjonaliseringsrom for den som har blitt vraket til å komme på en god grunn til hvorfor det ikke gikk. Tenk: "Alt var jo kjempebra, det er ikke noe galt med meg! :D Det må jo ha vært eksterne faktorer ala død i familien ol."

vinnersmilet

Quote from: Femininist on November 08, 2011, 17:07:33 PM
Flørter du skamløst med ei jente samtidig som du er klar over at egentlig ikke liker henne og deretter avviser henne via sms, så trenger du ikke være en drittsekk, men du vil bli oppfattet slik hos mange jenter :P

Du må ikke ønske forhold fordi du flørter, men flørter du på date så er det slik du blir oppfattet. Hvordan du forholder deg til det må du selv avgjøre.

Håpløs holdning, ingen ville oppfatte en kvinne slik. Gi fyren en sjangs! ;)

Femininist

Quote from: vinnersmilet on November 09, 2011, 00:38:37 AM
Quote from: Femininist on November 08, 2011, 17:07:33 PM
Flørter du skamløst med ei jente samtidig som du er klar over at egentlig ikke liker henne og deretter avviser henne via sms, så trenger du ikke være en drittsekk, men du vil bli oppfattet slik hos mange jenter :P

Du må ikke ønske forhold fordi du flørter, men flørter du på date så er det slik du blir oppfattet. Hvordan du forholder deg til det må du selv avgjøre.

Håpløs holdning, ingen ville oppfatte en kvinne slik. Gi fyren en sjangs! ;)

Selvfølgelig blir også kvinner oppfattet slik (luremus).

Alt handler selvfølgelig om _hvordan_ en gjør ting, slik Gatasby poengterer. Rammen er det viktigste, hvem er du, hvem er jenta/gutten, hva slags setting er det og hvilke forventninger har de ulike aktørene. Det er alltid greit å tenke over hvordan en kan bli oppfattet, hva en velger å gjøre med det får være hver enkelts sak ;)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

vinnersmilet

Luremus har altså med sex å gjøre? I hvilken grad ville du beskrive en flørt som en invitasjon til sex?

Jeg kan ikke se at Gatsby noe sted her nevner at han gir inntrykk av at de skal ha sex med han, og så skjer det ikke.

Jeg presser deg på dette fordi det i såfall er et veldig sjeldent synt på flørt blandt jenter, du nå utviser!

Å lurekuke er helt normalt og sikkert ofte ufrivillig. Noen har bare en måte å gjøre på som skaper en nærhet fort som F.


Gatsby

Hmm.
Har aldri tenkt på en dame som luremus.
Har heller aldri blitt kalt for en drittsekk av en dame, selv om jeg nok har skuffet noen stykker.

Tror dette kan ha noe om at hele sjekkestilen min legger sterkt opp til sex. Jeg opplever at damene skjønner veldig godt hva som skal skje. Dessuten tror jeg kanskje at man har mer innflytelse over rammen når man er mann. Hvis jeg nekter å prate om "bli kjent tema", nekter å kysse/kline med dama før vi kommer til senga og i tillegg ikke tar nummeret hennes, blir det ganske vanskelig for henne å kommunisere at hun er keen på noe mer.

Femininist

Da gjør du det på en måte som fungerer og unngår hele problemet. Vil ikke si det kommer inn under kategorien "faker under date" ;)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

QueenB

flørter du bevisst med en person som du vet du ikke er interessert i, kun for å få bekreftelse, er du teit og umoden. Uansett om du er jente eller gutt. Selvtillit og god selvfølelse bør du skaffe deg på andre måter.
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

phalle

Jeg har selv gjort dette, uten å fake.

Jeg var på en veldig bra date med en jente(jente1), samtidig som jeg datet en anna(jente2). Vi hadde god kjemi, stemninga var på topp og alt var dritbra. Men, så gikk det noen dager, og ho jeg hadde begynt å date først(jente2) ønsket å ta ting videre til å være eksklusive. Jeg måtte da sette meg ned å bestemme meg for hva jeg ønsket å gjøre. Selv om kjemien med jente 1 var veldig bra, så endte jeg opp med å velge jente 2, fordi jeg så fremtidsutsiktene som bedre der, og jeg ønsket ikke miste henne.

Derfor skreiv jeg noe tilsvarende til jente 1 over sms. Ikke for å være drittsekk, men for å ikke lede ho videre, for så å avslutte det.


Når det gjelder begrepet "luremus", så mener jeg ikke nødvendigvis at det dreier seg om sex. En jente jeg har flørta med en stund nå er alltid veldig med på å flørte tilbake, ta kaffedates, fest, nach osv. Ho gir alle tegna jeg er vant med til at jeg burde eskalere. Men hver gang jeg prøver å eskalere, så blir jeg avvist. Deretter går det noen timer, eller til dagen etterpå, hvor ho så begynner å flørte igjen, og oppmuntre til eskalering. Personlig tror jeg nok ho bare er ute etter bekreftelsen, samtidig som ho ser på meg som en alright kamerat, men ingenting mer enn det. Jeg blir en liten egoboost for ho. Det er det som gjør at jeg ser på ho som en "luremus". Ikke fordi ho later som ho skal ha sex, og så sier nei. Men fordi ho later som om det skal skje noe mer generelt sett, men så sier nei.

Luring blir kanskje en bedre beskrivelse?

bareAre

Quote from: søtegullet on September 18, 2011, 09:46:19 AM
Ett spørsmål som jeg ikke kan fatte svaret på.
Daten er fantastisk, kjemi, han tar på deg, kysser deg og dere prater i timesvis.
For meg er dette den perfekte date, og går hjem med en veldig god følelse.
Dagen etter så tikker det inn en melding om at dette ikke funker.
Hvordan er det mulig?

Som jente hadde jeg ikke faket en date ved å gjøre noe jeg ikke mener, hadde det ikke vært noe der hadde jeg pent takket for meg å gått.

Veldig nyskjerrige på hva menn tenker om dette??

Jeg kunne skrevet nøyaktig den samme tråden, bare med "til jenter - hvorfor faker dere på date". Og jeg har vært på et hundretalls dater de siste par årene, de aller fleste med god stemning, latter og lekenhet. Sitter igjen med følelsen av å ha spart meg for ekstremt mange timer hvis jenta bare hadde gått midt i daten hvis hun ikke var interessert ;) Men slik jeg ser det, så vil man gi det en sjangs - man har det tross alt moro og vil se om det dukker opp følelser utover dette. Noen kan klandre seg selv fordi de ønsker å føle noe mer, men det er ikke akkurat noe man kan bare skru på.. i stedet "spiller" man litt underbevist med og lever litt i øyeblikket.

Alternativet kunne vært å avslutte daten med en gang, men da må man tro på at det alltid er kjærlighet ved første blikk. Hva om man hadde falt for den andre hvis man bare hadde gitt det en halvtime-time til? Jeg heller mot at det er mer positivt at man gir seg selv en sjangs til å se om det fungerer, i stedet for å sitte der og føle etter om det kribler i magen hver eneste minutt fra man møtes. Jeg tror at det ønsket om kribling fra første stund ødelegger for mange mulige forhold, denne blir så viktig at man blir blind og ser ikke skogen for bare trær..

Jeg tror jeg har opplevd at ei jente har avsluttet det hele tidlig kanskje to ganger, fordi hun ikke følte noe: Har overhodet ikke blitt kjent med jenta og føler hun ikke gav det en sjangs fordi hun var så kjapp til å putte meg i bås eller dømme, uten at hun egentlig visste noe om meg.

Carebear

Det er ikke alltid det er faking det er snakk om. Av og til føler vi at dette er veldig riktig DER og DA. Men når det går noen dager etterpå er man rett og slett ikke keen på å treffe jenta igjen lengre.
- Funshine Bear loves to play and tell jokes all the time, but sometimes forgets that there are times in life you must be serious.

[url="http://lolpics.se/pics/12317"]http://lolpics.se/pics/12317[/url].

Jeagle

satt og tenkte på at du sier gutter gjør dette. men jenter er vel like ille på det, eller er det bare meg som er uheldig?
å være eller ikke være

Smog

Eg kjente meg (dessverre) litt igjen i beskrivelsen din. Eg har tidligere vært på dater der eg har sagt det gikk bra og sagt at vi kan møtes igjen en dag, men der den store gnisten gjerne ikke var der. Eg hadde det for all del hyggelig, men eg var ikkje helt motivert til å møte henne igjen (gjerne på grunn av andre mer interessante jenter jeg møtte på samme tid).

Personlig så kan eg vel si at det er på grunn av at eg er konfliktsky, men eg vet ikkje om det gjelder for alle andre som gjør det samme.