til gutter - hvorfor faker dere på date

Started by søtegullet, September 18, 2011, 09:46:19 AM

Previous topic - Next topic

søtegullet

Ett spørsmål som jeg ikke kan fatte svaret på.
Daten er fantastisk, kjemi, han tar på deg, kysser deg og dere prater i timesvis.
For meg er dette den perfekte date, og går hjem med en veldig god følelse.
Dagen etter så tikker det inn en melding om at dette ikke funker.
Hvordan er det mulig?

Som jente hadde jeg ikke faket en date ved å gjøre noe jeg ikke mener, hadde det ikke vært noe der hadde jeg pent takket for meg å gått.

Veldig nyskjerrige på hva menn tenker om dette??

Vandelay

#1
 :-\

søtegullet

Nei, tenkte ikke at alle gjør det. Men erfaring tilsier at mange menn gjør det.
Det er da umulig å vite hvordan man skal tolke signalene som sendes.

Jeg som jente ville absolutt ikke gått for langt med en mann jeg ikke føler er rett.
Heller sagt fra før, en det jeg har erfaring at menn gjør.

Men det er derfor jeg spør?

Jungeldyret

Mulig du fant en "drittsekk gutt" eller at han rett og slett ble redd pga usikkerhet eller andre ting.

Hadde ikke jeg likt jenta hadde daten endt ganske raskt. Rask kaffe, jeg må nesten dra skal møte en kamerat i byen, gitt en klem og ikke tatt kontakt igjen.

Søtegullet: Jeg har aldri faket en date. Jeg har derimot likt jenta der og da, men fant ut når jeg kom hjem at jeg faktiskt ikke var så interessert! Så for å gjøre ting litt lettere for henne velger man og ikke møte henne igjen. Er selvfølgelig noen som velger alternativ 2, ny date - sex - ferdig.

Du kan jo tenkte det selv, hva om han har de samme tankene jeg hadde og at han faktisk ikke ville dra deg med videre for at du skulle bli såret?

Anders GV


Femininist

Umulig å vite uten å ha mer informasjon, så jeg kaster ut noen forslag. Mye som kan være "feil".

Kanskje gutten "faket", eller kanskje du oppfattet signalene feil.

Kanskje du tok for mye initiativ og gutter ikke klarte å avvise. Menn er ikke vant til å avvise jenter.

Kanskje du oppfattet tekstmeldingen feil.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

TT82

Hørtes kipt ut. 

Men skjer meg innimellomg også.

Jeg tar ikke på jenter eller kysser dem på date om jeg ikke er keen på å se dem igjenn.

Du fortjener en som skjønner hvordan man kommuniserer ærlig.
Ingen vits å sikte mot nærmeste lyktestolpe, en stjerneklar aften.

søtegullet

Mange bra svar, takk.
Umulig å vite hva som skjedde og hva han tenkte.
Men har opplevd det noen ganger, så jeg som jente analyserer da frem og tilbake.
Iallefall signalene, og i mitt hode så var det ingenting på daten som skulle tilsi at han ikke ønsket å se meg igjen. Det var i tillegg prat hvor han satte meg inn i fremtiden sin.

Derfor lurte jeg på om det er lettere for menn å ikke være ærlige på date.
Men slik jeg skjønner så gjelder det ikke alle menn.
Har sikkert greid å finne alle drittsekkene.... kanskje det neste gang er en ordentlig mann:-)

Hvor jeg møter menn, det er litt forsjellig men jobb, byen og møteplassen/sukker.
Singel på 4 året, så har ikke akkurat vært heldig med datenen haha

Anders GV

Muligens det er mangel på kongruens mellom den du blir oppfattet som på byen/nettet og den de møter på date.

ChristianL

Jeg har opplevd jenter gjøre det samme, eller kanskje ikke i like ille grad som du forteller. Jeg er på en date, alt går tilsynelatende bra, hun gir uttrykk for å kose seg, sier atpåtil "Vi må finne på noe senere da. Vi snakkes! :)" når hun går og jeg går derfra med en god følelse. Også i ettertid så tar hun ikke kontakt, svarer hun ikke på meldinger, finner på unnskyldninger for å ikke møte meg osv...

Det sto en post på 0330 bloggen om dette som jeg dessverre ikke fant i farta. Men det som i all hovedsak sto i innlegget var at det er lett å få dårlig samvittighet for at man ikke liker personen på daten. Derfor er det veldig vanskelig å si ifra der og da at "Dessverre, tror ikke vi passer sammen". Man vil heller prøve å "gjøre opp" for den dårlige samvittigheten ved å si ting som "Vi snakkes" eller late som om det gikk bra, for å så ta avvisingen senere eller bare la det gli ut.

QueenB

Quote from: søtegullet on September 18, 2011, 17:19:56 PM

Men slik jeg skjønner så gjelder det ikke alle menn.
Har sikkert greid å finne alle drittsekkene.... kanskje det neste gang er en ordentlig mann:-)


kanskje du bør endre mønsteret ditt, altså hvilke typer du faller for??? Og dette sier jeg uten å vite noe som helst om hvem du eller de du dater er! Men kan ligge noe i det, eldgammelt triks i psykologiboka  ;)


VB

Quote from: ChristianL on September 18, 2011, 22:38:17 PMMasse bra

Tror ChristianL er inne paa riktig spor der, er nok mest sannsynlig at han synes det er ukomfortabelt aa avvise deg ansikt til ansikt saa han velger aa heller gjore det over SMS.

Eddie

Som feminist sier er det umulig å vite uten mer informasjon, og mange mulige scenarioer, men jeg vil vel først og fremst trekke fram disse:

- Et scenario er at gutten du var på date med faktisk likte deg ganske godt, men ikke følte noe spenning videre. (som nevnt)
- Eller så fant han fort ut at du ikke var noe, men det viste seg at du var såpass awesome at han fikk dårlig samvittighet over å ikke like deg, og som følge prøvde veldig hardt å like deg. (Snakker desverre med erfaring her)
- Et annet kan simpelthen være at gutten har funnet en annen.
- En litt kynisk måte å tolke det på, er at gutten gjorde dette bare for å lære. Du ble ufrivillig en forsøkskanin til en fyr som kanskje er ny på dating, og kanskje har fått endel tips fra 0330 eller lignende. (Dette er noe jeg kunne gjort, dog med litt dårlig samvittighet)
- Eller er det som også nevnt, at fyren bare er for feig til å avvise deg ansikt til ansikt.
- Går på date for å skjule en annen legning

Jeg anser meg ikke-, og tror ikke andre oppfatter meg -som den tradisjonelle drittsekken, men jeg kan fint se for meg at jeg på et eller annet tidspunkt kan komme i en situasjon hvor jeg igjen gjør noe det samme som typen du snakker om. Selv om det er noe jeg overhodet ikke har lyst til.

Men en må huske at hvis dette er første date så skal en ikke legge så alt for mye i det.
Mulig det er pessimisten i meg, men jeg personlig trekker i alle fall ikke noen konklusjoner etter en date som har gått bra... og det burde vel strengt tatt ingen? Det skal jo være litt spenning, selv om det er kjipt når det går dårlig... ?

soprano

Quote from: søtegullet on September 18, 2011, 09:46:19 AM
Ett spørsmål som jeg ikke kan fatte svaret på.
Daten er fantastisk, kjemi, han tar på deg, kysser deg og dere prater i timesvis.
For meg er dette den perfekte date, og går hjem med en veldig god følelse.
Dagen etter så tikker det inn en melding om at dette ikke funker.
Hvordan er det mulig?

Som jente hadde jeg ikke faket en date ved å gjøre noe jeg ikke mener, hadde det ikke vært noe der hadde jeg pent takket for meg å gått.

Veldig nyskjerrige på hva menn tenker om dette??

Et mulig scenario:

-Han er ute etter litt gøy (sex)

-Han merker at du blir veldig betatt.

-Han får dårlig samvittighet, fordi du er mer seriøs enn han.

-Han innser det at du aldri var kjærestemateriale for han.

-Han velger å avslutte det hele raskest mulig.

Det er flere fisker i havet frøken  ;)

Gatsby

#14
Det hender jeg flørter skamløst med jenter jeg egentlig ikke liker hvis de er veldig keen.

Fordi jeg liker å flørte, for å få bekreftelsen, og fordi jeg generelt ikke klarer å avvise noen face2face.

Dater generelt lite, men kan se for meg at jeg ville følt at jeg skyldte dama å få litt valutta ut av det hvis jeg først hadde møtt opp.