Problemer med å stå opp

Started by Cadillac, September 22, 2011, 13:51:54 PM

Previous topic - Next topic

Cadillac

Tittelen sier det meste. Har på flere vekkerklokker, men skrur av alle i halvsøvne uten å ense dem, eller å huske at jeg i det hele tatt har vært våken. Noen tips eller triks?? Forsover meg alt for ofte.

QueenB

har det samme problemet, exactomundo! det er sykt vanskelig å stå opp, UANSETT når jeg legger meg.

jeg leste en gang om en vekkerklokke som begynner å løpe rundt i rommet mens den synger høyere og høyere når den "ringer". dessuten skal den ta en ny rute hver dag, slik at du ikke kan ta den igjen med en gang. Og vips! så er du oppe  ;)

har tenkt å skaffe meg den selv snart. Mulig de har den på gadgets.com
;D

Andreas GV

Har du Android? :P

Isåfall kan du laste ned "Sleep like an Droid".

Den måler hvor dypt du sover og vekker deg når du sover på ditt letteste (innenfor en halvtime før du skal opp), og du kan skru på en funksjon som gjør at du må regne mattestykker for å kunne skru av alarmen:)

Et generelt triks er å legge vekkerklokka/mobilen langt utenfor rekkevidde fra senga.

Hvis alt annet failer finnes det vekkerklokker som gir deg strømstøt og vibrasjon. Kan bestilles på nett:)

Potet

Jeg er verdens verste til å stå opp selv. Her om dagen skulle jeg bare ta en powernap på 5 minutter.....endte med at jeg heller sov i 5 timer og fucka opp døgnrytmen. Det meste er prøvd. Mattespørsmål funker ikke, ei heller vekerklokke med lys. Jeg forblir like trøtt.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Torstein

1. Skru alarmen på maks og en tone du ikke kan sove videre til
2. Legg mobilen i et hunde/fuglebur
3. Lås det med hengelås
4. Heng nøkkelen til låsen i dusjen

Når du skal skru av alarmen neste morgen og må hente nøkkelen, så kan du like godt ta en dusj når du først er i dusjen. Ellers kan du jo vurdere å ha en kaffemaskin ved sengen og sette timeren på slik at kaffen er klar når alarmen går.

Femininist

Har en app som gjør at jeg mæ løse mattestykker for å skru av alarmen. Alarm clock extreem
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Salte

Jeg er nødt til å ha tre vekkerklokker på for å klare å stå opp. Først kommer radioen på ett kvarter før jeg skal stå opp. Så ringer mobilen to ganger og til slutt ringer en oldschool vekkerklokke som står midt ute på gulvet. Kvepper nesten hver gang av den siste :D

Claw

Ta deg et år i militæret. Kan love deg at du får et helt nytt forhold til søvn, og kommer aldri til å slite med å verken sovne eller våkne igjen. :P

Selv synes jeg det funker best å forberede seg mentalt kvelden før på at du skal stå opp når du skal. Når jeg gjør det, våkner jeg alltid 5-15 minutter FØR vekkeklokka. ALLTID. Og det er selv om jeg står opp til forskjellig tid fra dag til dag (maks 3-4 timers variasjon). Hvis jeg glemmer å sette på vekkerklokka, våkner jeg stort sett uansett.
En generelt grei døgnrytme er et must da.

Carebear

Heyheyhey!

http://www.lefdal.com/product/hus-hjem/personlig-pleie/helse-velvare/HF3465/philips-wake-up-light-hf3465-01

Jeg kjøpte den for et par år siden.
Og siden har jeg aldri hatt problemer med å stå opp.

Løp å kjøp!
- Funshine Bear loves to play and tell jokes all the time, but sometimes forgets that there are times in life you must be serious.

[url="http://lolpics.se/pics/12317"]http://lolpics.se/pics/12317[/url].

Roman

Lås alarmen/vekkerklokka inn i et bur ;) Det gjorde bestekompisen min når vi bodde sammen, det funket for han, men han startet jo dagen med et helvete ;)
Han måtte hente nøklen i et annet rom for å låse opp burdet :)

Ellers om du først halvsover og slår av alarmen, sett alarmen utenfor rekkevidde av armen, tror at det kan hjelpe.
Da må du faktisk engasjere deg mer, enn om alarmen ligger rett ved siden av deg :)
Be like water my friend.

kjekkenkjekk

Er det nå jeg kan skrive at jeg aldri sliter med å stå opp? så fort klokka ringer, da snakker vi 1-3 sekunder, er jeg oppe og relativt våken, etter 3 - 8 minutter jeg helt kvikk.

Cadillac

Quote from: SquarePUA on September 22, 2011, 14:26:19 PM
Isåfall kan du laste ned "Sleep like an Droid".

Hvis alt annet failer finnes det vekkerklokker som gir deg strømstøt og vibrasjon. Kan bestilles på nett:)

Takk for tips. Vet du om det finnes noe til iPhone?

Quote from: Taz on September 22, 2011, 15:44:27 PM
1. Skru alarmen på maks og en tone du ikke kan sove videre til
2. Legg mobilen i et hunde/fuglebur
3. Lås det med hengelås
4. Heng nøkkelen til låsen i dusjen

Når du skal skru av alarmen neste morgen og må hente nøkkelen, så kan du like godt ta en dusj når du først er i dusjen. Ellers kan du jo vurdere å ha en kaffemaskin ved sengen og sette timeren på slik at kaffen er klar når alarmen går.

Likte bur-ideen. Skal testes. Får vel putte en overfallsalarm inni der eller noe tilsvarende :P

Quote from: Femininist on September 22, 2011, 16:13:07 PM
Har en app som gjør at jeg mæ løse mattestykker for å skru av alarmen. Alarm clock extreem

Leste om den, men har ikke funnet noe sånt til iPhone :(

Quote from: kastanje on September 22, 2011, 18:10:42 PM
Selv har jeg ikke noe problem med å stå opp. Har du et normalt søvnmønster? Får du nok søvn og får du det regelmessig?
Det varierer. Har hatt en del problemer med å sovne, men det har bedret seg.

Quote from: CareBear on September 23, 2011, 00:26:58 AM
Heyheyhey!

http://www.lefdal.com/product/hus-hjem/personlig-pleie/helse-velvare/HF3465/philips-wake-up-light-hf3465-01

Jeg kjøpte den for et par år siden.
Og siden har jeg aldri hatt problemer med å stå opp.

Løp å kjøp!
Har Clas Ohlson sin. Hjelper ikke et fnugg ;)
[/quote]

Quote from: QueenB on September 22, 2011, 13:58:39 PM
jeg leste en gang om en vekkerklokke som begynner å løpe rundt i rommet mens den synger høyere og høyere når den "ringer". dessuten skal den ta en ny rute hver dag, slik at du ikke kan ta den igjen med en gang. Og vips! så er du oppe  ;)

har tenkt å skaffe meg den selv snart. Mulig de har den på gadgets.com
;D

Si ifra om den funka :D

lamasen

Quote from: Cadillac on September 24, 2011, 23:58:04 PM
Quote from: SquarePUA on September 22, 2011, 14:26:19 PM
Isåfall kan du laste ned "Sleep like an Droid".

Hvis alt annet failer finnes det vekkerklokker som gir deg strømstøt og vibrasjon. Kan bestilles på nett:)

Takk for tips. Vet du om det finnes noe til iPhone?


Den heter sleepcycle, og funker som juling :)

tor89

Jeg tror noe av det viktigere er å ha et godt søvnmønster. Er faktisk ikke bra å sove for lenge heller. 7-8 timers søvn per natt er malen (hvertfall for meg) Det er veldig kjipt, men å sove lenge i helgene ødelegger utrolig for døgnrytmen din! Prøv å stå opp litt tidligere (f.eks. i seng kl. 4 - 5 og stå opp 10-11) Da blir du trøtt til kvelden og sover bra om natten.

Er nok et av de mer "kjedelige" svarene her, hehe - men det har en del og si!

Cadillac

Høres smart ut. Skal prøve å ha en litt fast rutine i en periode og se hvordan det funker...