For dere som har tatt Jung Typology test

Started by Tingles, January 29, 2012, 16:18:40 PM

Previous topic - Next topic

Tingles

Nå som dere har lest hvem dere er, kommer det til å ha en innvirkning på hvordan du oppfører deg?
Evt. til hvilken grad?
Vil du jobbe for å oppfylle karakteren eller motvirke?
Ble du fornøyd med hva du leste om deg?
Hvilke punkter av din personlighet betyr noe i sjekkesammenheng? På godt og vondt


Jeg ble veldig stolt over å være den karakteren jeg ble definert som. Jeg kan og se for meg at jeg kommer til å prøve å gå mer inn i rollen enn jeg allerede er(de gode atributtene selvsagt). I sjekkesammenheng ser jeg for meg at det er en fantastisk personlighet å ha. Mine sterkeste sider er mennesker og hvordan man skal få de til å føle seg bra. På den negative siden vil det kunne gjøre meg veldig needy, veldig oppsøkende. Ser for meg at det vanskeligste for meg vil være å finne en gyllen middelvei, der jeg får frem det beste i folk, men likevel kan holde på litt mystikk ved megselv.
I have not failed. I've found 10,000 ways that won't work.

Eh

Var mye der som stemte med hvem jeg er, men sånne personlighetstester tar jeg med en diger klype salt. De er vanligvis veldig generelle og alle kan kjenne seg igjen i alle kategoriene så jeg kommer mest sannsynlig ikke til å ta noe av det med meg videre.

Derren Brown tar for seg 5 mennesker og skal analysere hvilken person de er ut i fra en tegning av hånda deres, fødselsdato og en personlig ting.. Alle 5 syns det han har skrevet passer utrolig godt til dem og er overrasket over hvor detaljert beskrivelsen var.
Det viste seg at det han skrev hadde han skrevet for lenge siden og alle 5 fikk det samme arket. Det er riktignok ikke helt det samme type test, men man kan trekke mange paraleller.
http://www.youtube.com/watch?v=haP7Ys9ocTk

Her er teksten de fikk:
http://micro.lonegunman.co.uk/post/363542737/derren-browns-forer-experiment-text

Tingles

Kan se meg enig i hva du sier, men Carl Jung er ett kjent navn innen psykologien. Han var grunnleggeren av analytisk psykologi :)
I have not failed. I've found 10,000 ways that won't work.

ChristianL


Femininist

Det er alltid morsomt å lese slike tester, men jeg har tatt testen mange ganger opp igjennom årene og aldri har jeg fått samme resultat ;)

Denne gangen fikk jeg INFP, og noe stemmer, det meste ikke. Perfektsjonist kan jeg være på noen områder, men på andre ikke, spørs om det er konkurranse eller ikke. Jeg ELSKER å vinne, eller egentlig er det vel en tvangstanke? Men så lenge det fungerer. Gruppearbeid kan dog være litt vanskelig for de andre i gruppa. Det lærte jeg på den harde måten i fjor og har skjerpet meg siden da. Jeg liker å ha kontroll og vet hvordan ting kan bli best, derfor jobber jeg nå hardt for å lure andre til å tro at det er deres ide, da liker de andre meg så mye bedre *englefjes*.

Men jeg er ikke interessert i å redde verden, (det får andre ta seg av, jeg vil finne ut hvordan verden fungerer). Jeg skyr heller ikke konflikter, men møter de gjerne med logiske (ikke følelsesmessige som testen sier) resonemanger og jeg liker både å gi og få kritikk og sier alltid meningen min til de jeg stoler på.

Med andre ord, hadde jeg ikke skrevet dette innlegget så hadde jeg glemt hele testen innen i morgen ;)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

deepArne

ENTJ. Syntes ikkje det passa så bra. INTJ eller ISTP syntes eg eigentleg passa betre, men det var ikkje perfect match der heller. Forøvrig trur eg folk med stor kognitiv kapasitet kan passe inn i mange typar, medan andre vil ha vanskar med å passe bra med nokon. Det mest interessante med heile greia var faktisk å svare på testen. På svært mange av spørsmåla tenkte eg at mine svar var gode eigenskapar. Er dette eit resultat av at det er vanleg å tenke positivt om seg sjølv, og dermed ei form for sjølvbedrag? Eller er det slik at det er verdiane våre som styrer personlegheita?


Carebear

- Funshine Bear loves to play and tell jokes all the time, but sometimes forgets that there are times in life you must be serious.

[url="http://lolpics.se/pics/12317"]http://lolpics.se/pics/12317[/url].

Solskinn

Quote from: Tingles on January 29, 2012, 16:18:40 PM
Nå som dere har lest hvem dere er, kommer det til å ha en innvirkning på hvordan du oppfører deg?
Evt. til hvilken grad?
Vil du jobbe for å oppfylle karakteren eller motvirke?
Ble du fornøyd med hva du leste om deg?
Hvilke punkter av din personlighet betyr noe i sjekkesammenheng? På godt og vondt


Jeg ble veldig stolt over å være den karakteren jeg ble definert som. Jeg kan og se for meg at jeg kommer til å prøve å gå mer inn i rollen enn jeg allerede er(de gode atributtene selvsagt). I sjekkesammenheng ser jeg for meg at det er en fantastisk personlighet å ha. Mine sterkeste sider er mennesker og hvordan man skal få de til å føle seg bra. På den negative siden vil det kunne gjøre meg veldig needy, veldig oppsøkende. Ser for meg at det vanskeligste for meg vil være å finne en gyllen middelvei, der jeg får frem det beste i folk, men likevel kan holde på litt mystikk ved megselv.

Jeg er en INFJ. Jeg er veldig fornøyd med resultatet. Noe stemmer, annet ikke helt.
I sjekkesammenheng vil jeg nok forbedre visse ting. Jeg har f.eks aldri hatt behov for å pynte meg veldig mye. Fokuset har vært på at jeg er pen nok som jeg er, det føles ubehagelig å ha på meg masse maling i ansiktet. Jeg har heller aldri vært særlig materialistisk.
Jeg bør bli bedre for å få frem det beste hos meg selv, for å bli sett  :P Dette er noe som karakteriserer en INFJ, blant annet.
Stole litt mer på magefølelsen. Jeg kan også skru ned de høye forventningene, så jeg ikke blir så skuffet gang på gang. Både til meg selv og andre, egentlig.

Derimot er jeg veldig empatisk og lett å være med. Varm og opptatt av harmoni og å forstå meg selv og andre mennesker. Min sterke sider er mennesker, beskytte, forstå, ydmykhet. Jeg mener nok at dette er viktig i forhold. Men på vei til ett forhold har jeg en lei tendens til å feile av ulike årsaker....Sikkert fordi jeg kan bli oppfattet som needy og tålmodigheten min er ikke på topp.

Sola

ENFJ. jeg ble overrasket over hvor godt resultatet samsvarer med den jeg oppfatter meg selv som. Også ble jeg veldig glad da jeg så at jeg er "den fødte pedagog", iom at jeg allerede hadde bestemt meg for å studere dette til neste år! I sjekkesammenheng må jeg vel øve meg på ikke å tippe over til å bli belærende, og slutte å bli skuffet når jeg finner ut at andre ikke alltid klarer å bli like begertret og engasjert i alt mulig rart, slik som jeg selv har en tendens til å bli. Jeg må også øve meg på ikke å virke skrytete når jeg forteller om ting jeg har gjort (siden jeg alltid lever meg sånn inn i det jeg forteller...)

Zervs


Stemning

Så morsomt med så mange ENTJer, det er uvanlig. Kanskje det er noe ved oss som gjør at vi oppsøker denne typen forum.

Ingen som har S(sensing) heller ser det ut som, sært! :)

Stanley

#12
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.


Chuck Baz

Quote from: Stemning on February 29, 2012, 17:45:49 PM
Så morsomt med så mange ENTJer, det er uvanlig. Kanskje det er noe ved oss som gjør at vi oppsøker denne typen forum.

Ingen som har S(sensing) heller ser det ut som, sært! :)
Fikk ISTJ, betyr vel at jeg er den som er "mest normal" her på forumet, haha, denne testen vil jeg nok ta med en klype salt fordi enkelte av svarene ville jeg forandret på om jeg hadde hatt en annerledes dag.