"Privat samtale"

Started by bareAre, March 31, 2012, 03:54:21 AM

Previous topic - Next topic

bareAre

I en del sett jeg har åpnet så har jeg fått beskjeden "Vi er i en privat samtale, vi prøver å catche up". Tidligere har jeg omtrent snudd på flekken, fordi de uttrykker ganske klart at de ønsker å være i fred og jeg har en tendens til å være (litt for?) høfflig og ta hintet... Dette skjer i en del tilfeller hvor jeg åpner to jenter. Eksempelvis i kveld, så tok det ca. 1 minutt fra jeg stakk, til to gutter hadde splittet de opp i hver sin retning, og de snakket noen minutter. Siden jeg har opplevd dette en del i det siste, så observerte jeg litt på avstand..

Er det rett og slett åpningen min som feiler i disse tilfellene (altså ren avvisning)? Det ble ikke numberclose eller noe på de som kom inn etterpå såvidt jeg kunne se, men de ble der langt lenger enn jeg... Jeg åpnet bare med å si Hei og hilse på begge før det her dukket opp.. De sto midt på gulvet, så litt rar måte å catche up på ;) Er det kjørt når jeg får det svaret ("vi er i en privat samtale blalba"), eller bør jeg bare kjøre på som om de ikke har sagt noe?

Jenter kan gjerne svare...


bareAre

Kan nok være noe der ja. Skjer rett som det er at en wingman blir borte en stund (opptatt), og jenter alene er sjelden kost.. Kjedelig å stå alene og trippe også, så får vel bare kjøre på og håpe på litt tålmodighet i de tilfellene ;)

VB

#2
Det er utrolig vanskelig å si hva som skjer uten å se hvordan du går frem. Personlig pleier jeg ikke få den linja, tror jeg har hørt den under et handfull ganger.

Hvis jeg skal spekulere i det så tror jeg det er måten du går bort på som er problemet (med mindre de virkelig er i en veldig oppslukende samtale).

Så kan ikke si hva det er du gjør feil, men jeg kan si hvordan jeg vanligvis åpner når det er flere jenter. Som regel prøver jeg å gjøre det så naturlig som mulig, dvs enten sette meg ned ved de og så åpne. Eller åpne i baren, etc... Hvis jeg ikke kommer inn naturlig pga posisjonering så pleier jeg å åpne med et spørsmål, for så å kjøre det rett inn på personlig ved å vise interesse i dem. Evnt gå rett på personlig hvis det er noe som griper meg ved dem med en gang (for eksempel hvis de snakker engelsk eller lignende).

Eks:

Meg: "Hey, do you guys know ...?" "Hey, are you guys ...?"
En av de: blah blah
Meg. "Thanks. Oh by the way <cool t-shirt, where did you get it? / you guys are all smiley! what got you two in such a good mood? / etc..>

Det pleier å funke ganske bra, siden folk flest er høflige og svarer når man spør om noe, når de da svarer så følger jeg opp ved å vise interesse i dem. Det er viktig at du viser interesse i begge to, ellers blir det fort at en av de kjeder seg og da kan hun si ting som "vi hadde en personlig samtale her" for å bli kvitt deg. Og det er også viktig at du kommer inn med en sterk frame (høy stemme, ikke sjenert og en her er jeg og nå skal dere prate med meg holdning), men det vil jeg tro du allerede har etter å ha lest postene dine. Hadde en kamerat som prøvde dette og når han gikk inn kunne man se på hele han at han ikke trodde de kom til å svare på spørsmålet hans engang, så da gikk det selvfølgelig til helvete.

bareAre

I dette tilfellet sto de midt på gulvet, jeg så at de var i en ivrig samtale (så ut som de nettopp hadde møttes tilfeldig og var gamle kjente), men tenkte at det fikk heller være ;) Trenger å øve mest mulig. Men det er mulig jeg skulle bare hoppet over å håndhilse på begge så tidlig og heller engasjert de med noe mer spennende.

Er helt klart viktig å snakke med begge ja, men avvisningen kommer før jeg rekker snakke noe særlig med noen av dem :) Hvis jeg hadde kommet inn med noe mer spennende kjapt, så hadde det kanskje fungert bedre. Men har også erfart at det som regel går veldig bra å åpne to jenter og "tilfeldigvis" plukke opp nr til hun ene, men i det siste har det bare vært litt "privat samtale". Det kan ha noe med at nå tenker jeg på å åpne flest mulig, ikke bare de som står best posisjonert siden jeg fort finner på unnskyldninger for å ikke åpne.. Samt at det er på type utested (vestkant) som jeg ikke er vant til..

tore

En gang jeg gikk bort for å hilse på en jente på et utested, begynte hun å rope høyt: "La meg være i fred!  Jeg vil bare være med venninnene mine!". Jeg sto der å måpte. Jeg fikk jo ikke sagt et ord før hun ropte.

Selv om dette skjer 1 av 100 ganger, har jeg fortsatt mareritt om denne jenta. :-P

Digresjon forresten..

VB

Quote from: tore on July 10, 2012, 04:41:54 AM
En gang jeg gikk bort for å hilse på en jente på et utested, begynte hun å rope høyt: "La meg være i fred!  Jeg vil bare være med venninnene mine!". Jeg sto der å måpte. Jeg fikk jo ikke sagt et ord før hun ropte.

Selv om dette skjer 1 av 100 ganger, har jeg fortsatt mareritt om denne jenta. :-P

Digresjon forresten..

Haha, lattis :P

Husker ikke hvem som sa det, men når slike ting skjer bare si "tusen takk" til jenta. Uansett hva du gjør senere den kvelden er det utrolig usannsynlig at noe verre enn det kommer til å skje med deg :)