Aldersforskjell, how low can you go (fysj) ;)

Started by Stemning, May 08, 2012, 07:48:38 AM

Previous topic - Next topic

Stemning

Hvor lavt kan man gå? Eventuelt hvor høyt?

Nå spør jeg ikke fordi jeg ikke har gjort meg opp en mening selv, men fordi jeg lurer på hva dere mener om emnet.


Selv er jeg nettop blitt 24 og syns 19 (ferdig med vgs) er lavt men kan være "ok" dersom hun er helt purrrfect og vi klikker bra. Kanskje 28 som øverste grense.. litt mer usikker der. Har også litt å si om det er korttids- eller langtidsbekjentskap.

--WTF?--

På ungdomsskolen satte vi opp denne formelen:

Du tar ditt tall og deler på hennes, evt. omvendt. Ligger svaret mellom 0,83 og 1,13 er det OK.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

deepArne

Svaret er din alder delt på to pluss sju. Eksempel: Du er 24 år. 24/2+7=19. Oppover er det ingen regel, men regelen gjeld jo likevel for partneren din: X/2+7=24 => X=34. Og så er det vel eit ordtok som seier «Har du først fått smaken på rosiner går du ikkje tilbake til druer», jmf http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/242/

--WTF?--

Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Jeagle

jenter har vel en egen formen da. men må si at 2/alder+7=god alder stemmer bra
å være eller ikke være

Anugita

Alder er vel igrunn ett tall? (sålenge begge er over 18, selvsagt....)

Men nedover tror jeg ikke jeg kunne gått så veldig langt, kanskje 2-3 år om kjemien klaffa... (Yngre gutter er ekstremt barnslige :P ) Oppover er jeg midre kresen ;) Men selvagt grenser der og ;) Ville ikke hatt en som var klar for gamlehjemmet, men på den annen side er det jo også meget tvilsomt at jeg ville hatt mye til felles med en som var så mye eldre og...

Stanley

#6
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Eh

Jeg er 24 og har hatt fber i 19årsalderen, men jeg kunne aldri vært sammen med ei så ung.

Stemning

Jeg var igrunn ikke ute etter formler, har hørt om den /2+7 før men det blir litt døvt. Vil heller høre om hvorfor eller hvorfor ikke og hva dere er komfortable med osv.

En av grunnene til at jeg er litt ukomfortabel med 19 er at det er like gammel som søsteren min, som jeg selv ser på som bitteliten. Men det har jo noe med at forskjellen var langt større da jeg var 18 og hun og venninnene var 13-14.

Zervs

Jeg er 25 og ville ikke gått lavere enn 21 år

phalle

Jeg er snart 22, og tenker heller lite over det når det gjelder ONS.

Forhold eller dating derimot, merker man fort forskjellen. Kommer de rett fra videregående (18-19-ish), så kan det fort bli for stort skille for min del. Det finnes selvsagt unntak, men for min egen del, så bør de ha hatt minimum et år på skolebenken eller i arbeidslivet etter videregående for at det skal fungere.

Oppover har jeg derimot et kompleks for eldre jenter, noe jeg selv finner merkelig, spesielt med tanke på at jeg var samboer med en eldre jente i to år. Er de mer enn et år eldre enn meg, så blir jeg fort veldig usikker på meg selv i forhold til de. Ikke at det alltids hindrer meg, men det er en utfordring jeg har.

Stanley

#11
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Smooth

Nei, for dette er et diskusjonsforum med mange forskjellige meninger :P

piken

Jeg er 24.

Aldersgrense for sex: mellom 18 og 56

Aldersgrense for forhold: mellom 22 og 36

Dette er kun antakelser fra min side, har aldri hatt verken forhold eller sex med noen av ytterpunktene i skalaen (eller jo, forhold med en på 22 for litt siden), og grunnen til at sexalderen er såpass høy er rett og slett fordi jeg er svak for gamle rockere og er et par jeg ikke kunne sagt nei til hvis jeg hadde fått sjansen ;)



Stemning

Altså, kjendis er kjendis.. ;) Skal ikke se bort ifra jeg hadde kjørt Depp jeg også dersom han bød seg frem. Igrunn greit at det er usannsynlig.