Til gutta: Fysisk og emosjonel tiltrekning

Started by Miss Føniks, May 17, 2012, 01:56:52 AM

Previous topic - Next topic

smurf

Det eg tenker med motstand at du er hard to get, men samtidig flørter og viser at du er intressert :). Få igang internhumor. Gjer narr av kropsspråket mitt eller meg generelt, ert sånn som du erter på barneskolen! Leikeslosting er og gull.

Men ja, ikkje ver desperat, ikkje ta insj heile tida, men overask med insj av og til. Vis at du vil ha meg for å så roee ned litt. play meg sånn som eg vil playe deg om du skjønner :).

Er dei jentene eg tenker på i ukedagene, dei eg er 49% sikker på at eg kan få, men må bruke tid på.

Lett å sei, veit ikkje kor enkelt det er i praksis, glad eg ikkje er jente :)

Roman

#16
Quote from: Miss Føniks on May 19, 2012, 03:21:06 AM
Flere har nevnt Motstand som en faktor :)
HVA vil det si? :)

Jeg har nok vært en som er for mye tilstede for en jeg liker,selv om jeg ikke sier nei til venner av den grunn.



Men hva er greia med at flesteparten her trenger motstand for å bli betatt?
Fra mitt ståsted virker det som at jenta/gutten blir en medalje(siden det måtte innsats til for å få han/henne).
Man kan av den grunn slå seg til ro, siden man har "vunnet".
Jeg føler dette blir barnslig, og lite reflektert.

Bare for å reflektere rundt emnet betatt. Betatt er jo en følelse, og det kommer av å ha et begjær?
Så valget av partner styres da av følelser, framfor logisk innsikt?
Og let´s face it, følelser varer aldri evig, så det bør i det minste være en kombinasjon av logikk og følelse?

For min del: Om ei jente er sexy, har en mening med livet/noe hun brenner for, er selvstendig/liberal så er jeg solgt.

Et eks: Si at ei jente er sexy, selvstendig, men hater å trene. Det er en dealbreaker i mine øyne. Min logikk sier at lite aktivitet-->statisk person=usexy. Men selvfølgelig, jeg kunne hatt sex med henne, but that´s it.
Be like water my friend.

Eh

Quote from: Vibingray on May 19, 2012, 09:53:58 AM
Men hva er greia med at flesteparten her trenger motstand for å bli betatt?

Fordi det er ikke gøy hvis det ikke er en utfordring. Mye kjekkere å måtte "jobbe" litt for å få dama, enn at hu kommer bort til deg og spør om dere skal pule. Satt det helt på spissen.

Roman

#18
Quote from: Eh on May 19, 2012, 10:09:18 AM
Quote from: Vibingray on May 19, 2012, 09:53:58 AM
Men hva er greia med at flesteparten her trenger motstand for å bli betatt?

Fordi det er ikke gøy hvis det ikke er en utfordring. Mye kjekkere å måtte "jobbe" litt for å få dama, enn at hu kommer bort til deg og spør om dere skal pule. Satt det helt på spissen.

Sevfølgelig, alt etter hvordan du ser på det. Men si at du møter to forskjellige jenter. La oss kalle dem HB1 og HB2 etter sjekkebegrepene. Begge er like sexy i dine øyne.

Setting: Dere sitter ved siden av hverandre ved et bord, og har pratet sammen i 1time.
HB1: Du foreslår å dra hjem til deg, men hun sier nei.
HB2: Du foreslår å dra hjem til deg, hun sier ja.
Dere har hatt dype samtaler, ledd mye sammen, dere klikker.

Forkaster du HB2 etter du har hatt sex med henne, fordi hun var for lett?

Jeg føler personlig at denne "utfordringsgreia" oppstår fordi man ikke har sagt seg fornøyd med å pule rundt nok, satt på spissen. Men igjen, det er jo ikke noe galt i det :)

Be like water my friend.

QueenB

 ok, kort oppsummering:
noen sier at "egne meninger" er å faktisk ha EGNE meninger, altså være reflektert og ikke bare komme med det samme våset som alle andre. Greit nok.
men det virker som om de fleste definerer "motstand" som at jenta ikke er lett å få til sengs.  ::) Men det tror jeg kanskje har med egne holdninger å gjøre. Eller?

jeg er litt enig med Vibingray Virker som om det handler om å vinne, mer enn å finne noen som man faktisk passer sammen med = tegn på umodenhet?
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Torstein

Jeg aner ikke hva som gjør meg emosjonelt tiltrukket(!). Går det ann å melde seg på jentekurset? :o

Femininist

Quote from: Taz on May 19, 2012, 13:17:08 PM
Jeg aner ikke hva som gjør meg emosjonelt tiltrukket(!). Går det ann å melde seg på jentekurset? :o

Vi kan bytte, du kan bli med på jentekurset og jeg kan bli med på guttekurset :D
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Torstein

Quote from: Femininist on May 19, 2012, 13:52:44 PM
Quote from: Taz on May 19, 2012, 13:17:08 PM
Jeg aner ikke hva som gjør meg emosjonelt tiltrukket(!). Går det ann å melde seg på jentekurset? :o

Vi kan bytte, du kan bli med på jentekurset og jeg kan bli med på guttekurset :D

God plan. Lets do it!

Ole GV

Quote from: Taz on May 19, 2012, 13:17:08 PM
Jeg aner ikke hva som gjør meg emosjonelt tiltrukket(!). Går det ann å melde seg på jentekurset? :o

Hehe. Jeg har faktisk tenkt på det samme :)
Det ville vært veldig intressant å visst mer om
Tilgjengelig for 1:1 coaching på café, kveldstid på utesteder eller skype. [email]olegodevibber@gmail.com[/email]

Femininist

Quote from: Taz on May 19, 2012, 14:50:53 PM
Quote from: Femininist on May 19, 2012, 13:52:44 PM
Quote from: Taz on May 19, 2012, 13:17:08 PM
Jeg aner ikke hva som gjør meg emosjonelt tiltrukket(!). Går det ann å melde seg på jentekurset? :o

Vi kan bytte, du kan bli med på jentekurset og jeg kan bli med på guttekurset :D

God plan. Lets do it!

Flott! BTW, du betaler begge kursene ;)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Roman

#25
Quote from: Vaffel on May 19, 2012, 14:55:20 PM
Quote from: Taz on May 19, 2012, 13:17:08 PM
Jeg aner ikke hva som gjør meg emosjonelt tiltrukket(!). Går det ann å melde seg på jentekurset? :o

Hehe. Jeg har faktisk tenkt på det samme :)
Det ville vært veldig intressant å visst mer om

Prøv å definer det i et innlegg her :)) Det er 1.steg nærmere forståelsen ;)

Quote from: QueenB on May 19, 2012, 12:51:52 PM
ok, kort oppsummering:
noen sier at "egne meninger" er å faktisk ha EGNE meninger, altså være reflektert og ikke bare komme med det samme våset som alle andre. Greit nok.
men det virker som om de fleste definerer "motstand" som at jenta ikke er lett å få til sengs.  ::) Men det tror jeg kanskje har med egne holdninger å gjøre. Eller?

jeg er litt enig med Vibingray Virker som om det handler om å vinne, mer enn å finne noen som man faktisk passer sammen med = tegn på umodenhet?

Man kan jo samtidig dra opp utroskap, er det også på grunn av umodenhet, en følelse av å sitte igjen med en "medalje" som man ikke er fornøyd med?
Be like water my friend.

Potet

Det jeg legger i motstand er først og fremst motstand i samtalene: Erter deg, utfordrer deg og gjør at du må holde deg på tærne. For mye blir slitsomt, men med noe motstand blir samtalene rett og slett mer morsomme og det skapes også mer spenning.

Hvis en jente er lett å få sengs kan jeg så klart ha sex med henne (og noen ganger er det bare det jeg ønsker), men jeg ville vært langt mer skeptisk til å ha et forhold med en som jeg veldig lett gikk til sengs med første gangen. Mange menn har stort konkurranseinstinkt (meg inkludert), så da apellerer det til instinktene våre hvis vi må jobbe litt ekstra for å få det vi vil ha. Det føles mye bedre når man får "premien sin" hvis man har jobbet litt ekstra for den. Det har vært jenter jeg tror jeg har hatt rundt fingeren som jeg plutselig fikk langt mer tiltrekning til da de holdt på med noen andre. Et par av dem var nok fordi jeg innså at jeg egentlig likte dem først da det var for seint, men de fleste ble jeg nok tiltrukket av pga egoet vil ha henne tilbake. Flere gutter jeg har snakket med har mistet all interessen for en jente etter at de har fått henne i seng, noe som betyr at de egentlig ikke var emosjonelt tiltrukket til dem det var bare egoet som ville ha dem. Derfor er det viktig å prøve å kjenne på den emosjonelle tiltrekningen om det er noe mer enn bare egoet ditt som vil ha henne. Så kort fortalt, virker det som at hvis du er hard to get vil interessen øke (men ikke dra den for langt, for da er det mange som ikke gidder lenger) intill dere har sex.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Roman

Quote from: Potet on May 19, 2012, 15:04:58 PM
Det jeg legger i motstand er først og fremst motstand i samtalene: Erter deg, utfordrer deg og gjør at du må holde deg på tærne. For mye blir slitsomt, men med noe motstand blir samtalene rett og slett mer morsomme og det skapes også mer spenning.

Hvis en jente er lett å få sengs kan jeg så klart ha sex med henne (og noen ganger er det bare det jeg ønsker), men jeg ville vært langt mer skeptisk til å ha et forhold med en som jeg veldig lett gikk til sengs med første gangen. Mange menn har stort konkurranseinstinkt (meg inkludert), så da apellerer det til instinktene våre hvis vi må jobbe litt ekstra for å få det vi vil ha. Det føles mye bedre når man får "premien sin" hvis man har jobbet litt ekstra for den. Det har vært jenter jeg tror jeg har hatt rundt fingeren som jeg plutselig fikk langt mer tiltrekning til da de holdt på med noen andre. Et par av dem var nok fordi jeg innså at jeg egentlig likte dem først da det var for seint, men de fleste ble jeg nok tiltrukket av pga egoet vil ha henne tilbake. Flere gutter jeg har snakket med har mistet all interessen for en jente etter at de har fått henne i seng, noe som betyr at de egentlig ikke var emosjonelt tiltrukket til dem det var bare egoet som ville ha dem. Derfor er det viktig å prøve å kjenne på den emosjonelle tiltrekningen om det er noe mer enn bare egoet ditt som vil ha henne. Så kort fortalt, virker det som at hvis du er hard to get vil interessen øke (men ikke dra den for langt, for da er det mange som ikke gidder lenger) intill dere har sex.

Men egoet skaper jo et begjær som også er en følelse, blir man ikke emosjonelt tiltrukket da?
Be like water my friend.

Ole GV

Det var en god utfordring egentlig
Man kan nok lære mye mens man skriver og automatisk reflekterer mer, før man gir ut en "påstand" i tekstform foran en større gruppe mennesker

Kanskje det kommer ett inlegg etterhvert ;)
Tilgjengelig for 1:1 coaching på café, kveldstid på utesteder eller skype. [email]olegodevibber@gmail.com[/email]

--WTF?--

Quote from: Vibingray on May 19, 2012, 09:53:58 AM

Men hva er greia med at flesteparten her trenger motstand for å bli betatt?
Fra mitt ståsted virker det som at jenta/gutten blir en medalje(siden det måtte innsats til for å få han/henne).
Man kan av den grunn slå seg til ro, siden man har "vunnet".
Jeg føler dette blir barnslig, og lite reflektert.


Har alltid tenkt at dette er en sosialt tillært greie, type "man vil alltid ha det man ikke kan få" - holdning.

Jeg mister totalt interessen for jenter som spiller dette spillet. (Men jeg har jo alltid tilhørt mindretallet)

Det som gjør meg emosjonelt tiltrukket har nok mest med personlighet og utstråling å gjøre.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.