Til gutta: Fysisk og emosjonel tiltrekning

Started by Miss Føniks, May 17, 2012, 01:56:52 AM

Previous topic - Next topic

Miss Føniks

Jeg refererer til et blogg innlegg på usminket.no : http://www.usminket.no/2012/05/forskjellen-pa-fysisk-og-emosjonell.html

Her forteller de at det er stor forskjell på å være fysisk tiltrukket av noen og det og være emosjonell tiltrukket av noen.
Hva tenker dere?

Hva er det som skal til for at du som Man får den emosjonelle tiltrekningen til en jente?
Den som gjør at du ønsker noe mer med henne,og ser på henne som kjæreste materiale?

The Phoenix always rises from the asses

Jungeldyret

Jeg blir fort betatt, men ekstremt få jenter jeg blir det av. Kan godt ha sex med en jeg har 0 følser for som jeg synes er søt/pen.
Om jeg blir betatt kan det gå kort tid før jeg mister følsen. Hittil i livet har jeg kun hatt følser for 3 jenter over lengre tid :)


Miss Føniks

Quote from: Jungeldyret on May 17, 2012, 02:04:58 AM
Jeg blir fort betatt, men ekstremt få jenter jeg blir det av. Kan godt ha sex med en jeg har 0 følser for som jeg synes er søt/pen.
Om jeg blir betatt kan det gå kort tid før jeg mister følsen. Hittil i livet har jeg kun hatt følser for 3 jenter over lengre tid :)

Hva var spesielt med disse 3 jentene,du fikk dette for? :)
The Phoenix always rises from the asses

Jungeldyret

Godt spørsmål, det vet jeg ikke selv :) Hun ene var jeg forelsket i hele ungdomskolen til vgs3, så ble jeg sammen med en jente i 6 år. var vel bare 2

Miss Føniks

Quote from: Jungeldyret on May 17, 2012, 03:36:18 AM
Godt spørsmål, det vet jeg ikke selv :) Hun ene var jeg forelsket i hele ungdomskolen til vgs3, så ble jeg sammen med en jente i 6 år. var vel bare 2

Er noe jeg har funderer mye på, hva som gjør det. Det må jo være noe ubevist? Noe med kjemien og hennes være måte kanskje?
Selv om man kommer godt overens, like verdier osv må det joe noe "ekstra" til.

Jeg selv har hatt et problem med at nære kompiser blir forelsket i meg(som jeg kun ser på som kompis,og ikke noe mer), men de jeg selv er interessert i og får følelser for.
Ikke får det for meg. Altså de emosjonelle følelsene. Grubler veldig på hva det kan komme av , og hva som gjør at en gutt får emosjonelle følelser og ikke bare tja fysiske men de dype følelsene :)
The Phoenix always rises from the asses

Roman

#5
Er lenge siden jeg har vært betatt(har blitt litt kravstor etter jeg kom hjem fra Australia  ::) )
Men de jeg ble betatt av, var fra andre kulturer/land, og hadde et åpent syn på sex og var pene.
Så en stor del av dem var ukjent for meg(annet land/kultur)=spennende? Jeg kunne diskutere dypere ting med dem, og en god flørtende tone var også tilstede.=Ha en side ved deg som er interessant(interesse, avstamning) + positiv & åpen,
pen + flørtende grunnholdning = Win i mine øyne :)

Så det er noen faktorer som spiller inn i mitt hode. Men om ei jente er digg, og er samtidig skikkelig arrogant, så blir jeg direkte kvalm.

QuoteGodt spørsmål, det vet jeg ikke selv :) Hun ene var jeg forelsket i hele ungdomskolen til vgs3, så ble jeg sammen med en jente i 6 år. var vel bare 2
Var skikkelig betatt av ei jente på ungdomsskolen. Grunnen var at hun var digg, og at vi pratet sammen(face/mobil), men vi fikk aldri møtt hverandre etter at jeg fikk nr. hennes. Hun var uoppnåelig, samtidig som at hun gav meg ei gulerot ved å prate med meg. Jeg har aldri vært så jævlig frustrert. Etter denne episoden begynte jeg å forkaste alle jentene som ikke ville møte meg etter 2 forsøk på å treffes:)

QuoteJeg selv har hatt et problem med at nære kompiser blir forelsket i meg(som jeg kun ser på som kompis,og ikke noe mer), men de jeg selv er interessert i og får følelser for.
Ikke får det for meg. Altså de emosjonelle følelsene. Grubler veldig på hva det kan komme av , og hva som gjør at en gutt får emosjonelle følelser og ikke bare tja fysiske men de dype følelsene :)

Du kan prøve å porsjonere "gulerota" ? :)
-Men ikke gjør det på samme måte som jenta jeg nevner i mitt tilfelle, for da er du bare slem som holder han på kroken.

Jeg syns at dette klippet er genialt:

Min mening @0:47

QuoteGrubler veldig på hva det kan komme av
Jeg vil tro at dette skjer fordi dere jenter har en OVERFLOD av gutter som gjør dere i stand til å velge og vrake, mens de fleste gutter har minimalt med jenter i sin omgangskrets eller på standby.

@Missføniks: Kunne du ha datet noen av de guttene som er hemmelig forelsket i deg?
Be like water my friend.

Miss Føniks

Quote from: Vibingray on May 17, 2012, 08:05:50 AM
Er lenge siden jeg har vært betatt(har blitt litt kravstor etter jeg kom hjem fra Australia  ::) )
Men de jeg ble betatt av, var fra andre kulturer/land, og hadde et åpent syn på sex og var pene.
Så en stor del av dem var ukjent for meg(annet land/kultur)=spennende? Jeg kunne diskutere dypere ting med dem, og en god flørtende tone var også tilstede.=Ha en side ved deg som er interessant(interesse, avstamning) + positiv & åpen,
pen + flørtende grunnholdning = Win i mine øyne :)

Så det er noen faktorer som spiller inn i mitt hode. Men om ei jente er digg, og er samtidig skikkelig arrogant, så blir jeg direkte kvalm.

Hm er noen ting jeg begynte og tenke på nå, blant annet og være mer tilstede i øyeblikket og gi av en selv :)

QuoteGodt spørsmål, det vet jeg ikke selv :) Hun ene var jeg forelsket i hele ungdomskolen til vgs3, så ble jeg sammen med en jente i 6 år. var vel bare 2
Var skikkelig betatt av ei jente på ungdomsskolen. Grunnen var at hun var digg, og at vi pratet sammen(face/mobil), men vi fikk aldri møtt hverandre etter at jeg fikk nr. hennes. Hun var uoppnåelig, samtidig som at hun gav meg ei gulerot ved å prate med meg. Jeg har aldri vært så jævlig frustrert. Etter denne episoden begynte jeg å forkaste alle jentene som ikke ville møte meg etter 2 forsøk på å treffes:)


QuoteJeg selv har hatt et problem med at nære kompiser blir forelsket i meg(som jeg kun ser på som kompis,og ikke noe mer), men de jeg selv er interessert i og får følelser for.
Ikke får det for meg. Altså de emosjonelle følelsene. Grubler veldig på hva det kan komme av , og hva som gjør at en gutt får emosjonelle følelser og ikke bare tja fysiske men de dype følelsene :)

Du kan prøve å porsjonere "gulerota" ? :)
-Men ikke gjør det på samme måte som jenta jeg nevner i mitt tilfelle, for da er du bare slem som holder han på kroken.

Det er nok et lurt tips ja, jeg prøver og være bevist akkurat det. Men tror ikke jeg klarer og gjøre det på rette måten med de jeg selv ønsker skal få en dypere interesse for meg. Jeg sier jo så og si aldrig nei vis en jeg liker spør meg om og bli med på noe osv

Jeg syns at dette klippet er genialt:

Min mening @0:47

QuoteGrubler veldig på hva det kan komme av
Jeg vil tro at dette skjer fordi dere jenter har en OVERFLOD av gutter som gjør dere i stand til å velge og vrake, mens de fleste gutter har minimalt med jenter i sin omgangskrets eller på standby.

@Missføniks: Kunne du ha datet noen av de guttene som er hemmelig forelsket i deg?

Nei ikke de jeg vet sikkert om nei,for er grunner til at jeg har latt det være bare vennskap. Men det er andre kompiser jeg kunne vurdert det med ja,vis jeg fant det ut :)
The Phoenix always rises from the asses

Roman

Hvilke type grunner? Venninners exer? Ikke tiltrekkende nok? Bart?  8)
Be like water my friend.

Zervs

Interessant dette med kulturforskjeller! En venn av meg fikk ganske mye oppmerksomhet da han ferierte i Italia, da han har typisk norsk utseende (1.90 høy, blondt hår og blå øyne) noe som er uvanlig der nede. Samme skjedde da han var i Salvador, men asiaterne var visst mer skeptiske og reserverte. Flere som har erfaringer fra andre land?

Miss Føniks

Quote from: Vibingray on May 18, 2012, 08:19:01 AM
Hvilke type grunner? Venninners exer? Ikke tiltrekkende nok? Bart?  8)
Det har vært mye forksjellige.

Nå har dette gjeldet flere opp igjennom. Men her er noen samlede grunner. Noen har kun vært pga 1 av tinga, noen har hatt flere av disse grunnene under.

Fysisk tiltrekkning: det har mye og si for meg. Er jo den største forskjellen fra vennskap og noe mer. Føler jeg ikke den tiltrekningen, vurderer jeg noe mer med personen. La oss innse det, alle er litt overfladiske akkurat der. Jeg MÅ ha lyst til og kysse han.

Trenger ikke altid bare være utsende bassert,det går noe på værmåte også som gjør noen tiltrekkende. At han er trygg på seg selv og selvsikker,humor,vet hva han vil med livet sitt. En jeg først ikke synes var kjekk,ble det alikevel når jeg ble bedre kjent me han pga at han hadde alt det ekstra. Og masse gode verdier.
Men pga at det er en god kompis av xn min,og det er samme vennegjeng så ble det ikke akktuelt og gjøre noe me det.(vi diskuterte det, vis ikke hadde vi nok begynt og dete særiøst.)

En kompis ti pga at det er barndomskompisen til xn min.

Alder har vært en grunn(enten for ung og umoden,eller for gammel)

Sjenert,det tenner meg ikke.....faller for sosiale utadvente fyrer. Hadde kjedet meg i lengden.

Gambling: poker spiller, nei takk...+ sofa sliter.

Barn og for intens:Var  på 1 date, barn fra før,og forid han var sinsykt intens (virket som vi var sammen allerede i hans hode etter 1,5 uke, panikk :P Jeg trenger tid på meg til og venne meg til tanken på og bli sammen med noen. tar meg i hvert fall 1-2 måneder før jeg vet om jeg kan tenke meg og bli sammen med noen)

En annen deal breacker er hans Femtdsplanerer.
Om de ikke samsværer med mine(eller fordi han ikke har noen,det liker ikke jeg. Liker ikke usæriøse typer,men kan være kule venner).

Liker en kompis veldig godt,og vet jeg kunne falt pladask vis vi prøvde. Men jeg tror jeg hadde blitt såret inn the enda. Han er ikke her fra,er her pga studier,han er ferdig om 1 år.
Og vil flytte tilbake igjen til Stavnger som er 6-7 timer unna(uakktuelt for min del å følge med på lasse,og avtandsforhold er ikke noe for meg).Det er en stor deal breacker ,jeg ønsker ikke og flytte her fra. Flyttet langt vekk for første kjæresten min,aldrig igjen! + han minner meg litt for mye i væremåten om den første kjæresten min av og til(dårlige minner).

Jeg er nok den som faller litt for "alfa typen". Jeg vet at jeg er en jente som blir lakt merke til av gutter pga utseende. Jeg får veldig lett kompiser. Har mange gutte venner i livet mitt(overflods mentaliteten
Kanskje noe med det og gjøre?

Litt avsporing det her men :)

Jeg mener at man kan ikke oppnå emosjonell tiltrekning, uten og ha en fysisk tiltrekning tilstede. Eller hva mener dere?
The Phoenix always rises from the asses

Potet

Egenskaper som gjør meg emosjonelt tiltrukket av jenter:
- Motstand (og da i en flørtende tone). Uten det kan fort bli litt lite spennnig. Faktisk er jeg temmelig ekstrem her. Hvis det er en jeg har likt (og som jeg trodde jeg hadde eller hadde sjans på) som til slutt avviser meg, blir jeg bare enda mer interesser. Veldig plagsom egenskap å ha :(
- Intelligens. Alle kan komme med brainfarts, men jeg er nødt til å føle at jeg kan ha intellektuelle samtaler med deg.
- Humor/Humør. Ikke nødvendigvis være verdens morsomte, men le av vitsene mine (vistnok en meget effektiv metode for å få gutter til å like deg), ha generelt godt humør og en åpent sinn og gjerne ta igjen litt hvis jeg er frekk. Du må være en jeg synes det er morsomt å være med
- Vis at du er interessert i å lære om meg som person. Prøv å bli kjent med og spørr om personligheten min, ikke bare spør om overfladisk informasjonsutveksling (alder, hvor gammel, hvor bor o.s.v.).
- selvtillit. Jepp, den måtte komme.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Koraboros

Hvis jeg skal se etter fellestrekk for jenter jeg har vært forelsket i over lengre tid, tror jeg fellesnevnere bunner ut it: tillitsfull, åpen, god kommunikasjon (kan jo kalle det kjemi hvis man vil). Jenter som forstår hva jeg mener når jeg forklarer noe litt vanskelig (eller i det minste spør om utdyping på de ikke skjønner) og tolker ting i beste mening når jeg sier noe rart, og viser tydelig hva de synes om ting istedenfor å la meg klø meg i huet og leke gjettelek. Og selvfølgelig fysisk tiltrekning. Har jo møtt fleskeberg som jeg har ønsket var slanke og pene, for da hadde jeg vært tiltrukket.

QueenB

Quote from: Potet on May 18, 2012, 17:06:01 PM
- Motstand (og da i en flørtende tone). Uten det kan fort bli litt lite spennnig. Faktisk er jeg temmelig ekstrem her. Hvis det er en jeg har likt (og som jeg trodde jeg hadde eller hadde sjans på) som til slutt avviser meg, blir jeg bare enda mer interesser. Veldig plagsom egenskap å ha :(

alle gutter sier at de vil han en jente som "gir motstand", og som "har egne meninger", og "tør å si hva hun mener".
men hva betyr det i praksis? finnes det virkelig jenter som ikke har egne meninger og som tør ¨si hva de mener? aldri møtt slike jenter, i hvertfall :p

eller er dette bare en tom klisjé?
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

smurf

Blir heller aldri forelska, og nesten aldri betatt. Motstandmotstandmotstand er det beste for å trigge interessen min. Om eg føler at det er lett, eller om jenta kjem te meg blir eg uintressert. Liker å jakte på vanskelige bytter, hehe. Om eg finner ei eg vil ha og me har flørtete tone, men eg er usikker på om ho liker meg eller ikkje er eg solgt.

Egentlig kun det som får meg betatt. Jenta må soklart vere oppegåendes sosialt og ha humor, helst skille seg ut fra andre med egne meininger, eller tanker eg ikkje har hørt/tenkt sjøl før.

Det eg tenker med egne meininger, QueenB er det eg skreiv over. Dei fleste har so du seier egne meininger, men ein god del av dei har samme svaret som medianorge om du skjønner kva eg meiner. Liker jenter som leser og følger med på ting, men ikkje trur på alt dei leser, har alternative tanker og egentlig er litt rare. Det eg faller for av egne meininger :).


Miss Føniks

Flere har nevnt Motstand som en faktor :)
HVA vil det si? :)

Jeg har nok vært en som er for mye tilstede for en jeg liker,selv om jeg ikke sier nei til venner av den grunn.
The Phoenix always rises from the asses