Til gutta: Fysisk og emosjonel tiltrekning

Started by Miss Føniks, May 17, 2012, 01:56:52 AM

Previous topic - Next topic

Femininist

Quote from: Andreas GV on May 21, 2012, 21:08:51 PM
God definisjon :) Selv om jeg mener at tiltrekning bør bestå av begge deler. Hvis vi deler opp tiltrekning i "Forelskelse", "Være glad i", "Være avhengig av" og "Begjær", så tilhører de tre første "emosjonell tiltrekning", og den siste "fysisk tiltrekning". Å være avhengig av noen er dog en negativ emosjonell tiltrekning.

Helt enig der. I tillegg kommer "praktiske forhold" som dere ikke nevner noe om, men som er like viktig som de to andre for å bygge en relasjon.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Andreas GV

Quote from: Femininist on May 22, 2012, 22:58:06 PM


Helt enig der. I tillegg kommer "praktiske forhold" som dere ikke nevner noe om, men som er like viktig som de to andre for å bygge en relasjon.

Eller "god kommunikasjon" som vi kaller det og som vi mener er en forutsetning for at et forhold skal være SUNT ;)

Stanley

Quote from: Andreas GV on May 31, 2012, 11:26:59 AM
Quote from: Femininist on May 22, 2012, 22:58:06 PM


Helt enig der. I tillegg kommer "praktiske forhold" som dere ikke nevner noe om, men som er like viktig som de to andre for å bygge en relasjon.

Eller "god kommunikasjon" som vi kaller det og som vi mener er en forutsetning for at et forhold skal være SUNT ;)

Dette syntes jeg var en bra post, takk for rådet :D
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Femininist

Quote from: Andreas GV on May 31, 2012, 11:26:59 AM
Quote from: Femininist on May 22, 2012, 22:58:06 PM


Helt enig der. I tillegg kommer "praktiske forhold" som dere ikke nevner noe om, men som er like viktig som de to andre for å bygge en relasjon.

Eller "god kommunikasjon" som vi kaller det og som vi mener er en forutsetning for at et forhold skal være SUNT ;)

Joa, det kan også komme inn under praktiske forhold, men jeg vil heller si at det heller mot elementer som er nødvendig for å oppnå emosjonell tiltrekning. Med praktiske forhold så mener jeg hvor en er i livet, hvor en skal og hvor åpen en er for å forandre disse planene eller å tilrettelegge seg andre.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Lars GV

Quote from: Femininist on May 31, 2012, 11:41:42 AM
Quote from: Andreas GV on May 31, 2012, 11:26:59 AM
Quote from: Femininist on May 22, 2012, 22:58:06 PM


Helt enig der. I tillegg kommer "praktiske forhold" som dere ikke nevner noe om, men som er like viktig som de to andre for å bygge en relasjon.

Eller "god kommunikasjon" som vi kaller det og som vi mener er en forutsetning for at et forhold skal være SUNT ;)

Joa, det kan også komme inn under praktiske forhold, men jeg vil heller si at det heller mot elementer som er nødvendig for å oppnå emosjonell tiltrekning. Med praktiske forhold så mener jeg hvor en er i livet, hvor en skal og hvor åpen en er for å forandre disse planene eller å tilrettelegge seg andre.

Absolutt, viktig del det også. Man har f.eks menn, gjerne unge, som har "bestemt seg" for å være single en stund, og de gir gjerne ikke seg selv muligheten til å utvikle følelser for jenter ved at de bevisst ikke tilbringer nok tid med dem eller prøver å bli skikkelig kjent med dem, men bare holder det casuel. Eller f.eks. de som er på et viktig og krevende sted i sin karriere eller utdanning som fokuserer mye der kan fort nedprioritere det å legge følelser og arbeid inn i andre.
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

lamasen

Quote from: Lars GV on May 31, 2012, 13:11:00 PM

Absolutt, viktig del det også. Man har f.eks menn, gjerne unge, som har "bestemt seg" for å være single en stund, og de gir gjerne ikke seg selv muligheten til å utvikle følelser for jenter ved at de bevisst ikke tilbringer nok tid med dem eller prøver å bli skikkelig kjent med dem, men bare holder det casuel. Eller f.eks. de som er på et viktig og krevende sted i sin karriere eller utdanning som fokuserer mye der kan fort nedprioritere det å legge følelser og arbeid inn i andre.

Interessant. Har truffet en del jenter som jeg synes jeg "burde" ha utviklet følelser for i det siste, og har tenkt tanken at jeg ikke har tillatt meg det selv.

tore

Quote from: Lars GV on May 31, 2012, 13:11:00 PM
Absolutt, viktig del det også. Man har f.eks menn, gjerne unge, som har "bestemt seg" for å være single en stund, og de gir gjerne ikke seg selv muligheten til å utvikle følelser for jenter ved at de bevisst ikke tilbringer nok tid med dem eller prøver å bli skikkelig kjent med dem, men bare holder det casuel. Eller f.eks. de som er på et viktig og krevende sted i sin karriere eller utdanning som fokuserer mye der kan fort nedprioritere det å legge følelser og arbeid inn i andre.

Kjenner litt på det altså. Jeg er mest opptatt av å skaffe valgmuligheter og overflod for tiden. Da er det lite lurt å utvikle følelser med den første og beste jenta.

Ikke bare negativt mener jeg. Man må jo ha erfaring og valgmuligheter for å vite hva slags jente man vil ha!

veroni2011

Quote from: Miss Føniks on May 18, 2012, 16:35:38 PM
Barn og for intens:Var  på 1 date, barn fra før,og forid han var sinsykt intens (virket som vi var sammen allerede i hans hode etter 1,5 uke, panikk :P Jeg trenger tid på meg til og venne meg til tanken på og bli sammen med noen. tar meg i hvert fall 1-2 måneder før jeg vet om jeg kan tenke meg og bli sammen med noen)

Når skal vi møtes egentlig? ;) Neida, hva synes du om å date gutter som har barn fra før, eller var det bare han ene? (Litt OT men kunne vært artig å høre hva jenter uten barn selv (?) mener om dette..).

Quote from: Miss Føniks on May 18, 2012, 16:35:38 PM
Jeg er nok den som faller litt for "alfa typen". Jeg vet at jeg er en jente som blir lakt merke til av gutter pga utseende. Jeg får veldig lett kompiser. Har mange gutte venner i livet mitt(overflods mentaliteten
Kanskje noe med det og gjøre?

Det gjør nok at man blir litt kresen ja, når utvalget er stort.

Quote from: Miss Føniks on May 18, 2012, 16:35:38 PM
Jeg mener at man kan ikke oppnå emosjonell tiltrekning, uten og ha en fysisk tiltrekning tilstede. Eller hva mener dere?

Enig. Det gjelder i hvert fall meg selv.