"Normale" vs. "Superbabes"

Started by dagligvare, July 05, 2012, 10:11:42 AM

Previous topic - Next topic

QueenB

hvis man ikke er heit og slenger dritt, da? eller spytter? seriøst, hvem spytter på folk- uansett om de er "heite" eller ikke.

betyr dette at en gjennomsnittlig utseende jente kan oppleves som heit, hvis hun oppfører seg mer bitchy, kontrollerende og dust? selv etter at man er ferdig med puberteten?

Hvor i all verden møter dere disse jentene?
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Toshi

Quote from: QueenB on July 06, 2012, 11:43:18 AM
hvis man ikke er heit og slenger dritt, da? eller spytter? seriøst, hvem spytter på folk- uansett om de er "heite" eller ikke.

betyr dette at en gjennomsnittlig utseende jente kan oppleves som heit, hvis hun oppfører seg mer bitchy, kontrollerende og dust? selv etter at man er ferdig med puberteten?

Hvor i all verden møter dere disse jentene?
Det kommer av at de får mye oppmerksomhet og gjør testene for å finne ut om gutta er seriøse. Tror ikke du hadde fått meg ved å være bitchy, for å si det sånn, jeg next'er over et skeivt blikk :)

http://www.youtube.com/watch?v=9yhNi5OU8FY

Jeg tror det har mye med hvordan man oppfører seg som gutt. Har en gutt blitt flink på å skjule hva en egentlig føler og utgir seg for å være en person han ikke er komfortabel med kan jeg godt forstå jenter blir usikre og da har de jo ikke så mange valg.

Starter man en samtale etter en god blikkontakt og kanskje et smil møter man lite sånt etter min erfaring, ihvertfall på dagtid.


Lars GV

Begynner jenter å "teste" såpass drøyt er det 95% sjangser for at hun har noen alvorlig bagasje med på lasset. Jenter som har behov for å teste menn så hardt har et usunt behov for trygghet(derfor teste mannen drøyt, for å se om han er "mann nok" til å sette henne på plass = også en som kan ta vare på henne og beskytte henne når hun er ellers "normal") som gjerne henger sammen med en ganske kjip fortid.

Vil du se hvor drøyt det kan bli så se dokumentaren "American Pimp". Ganske fucka en del av de jentene der og forholdene deres til "pimpene" sine. Blant annet er det et tilfelle hvor "pimpen" må banke opp hu ene dama sykt hardt fordi hun går over grensa. Innerst inne blir hun glad for det, det er den eneste måten hun kan være sikkert på at han faktisk bryr seg nok om henne. Det er ganske fucka at hun får en trygghetsfølelse ved at mannen viser at han "tørr å ta igjen" og "sette henne på plass" på hennes drøye oppførsel. For hun vet nok selv at ved å gå over en grense risikerer hun å få det hardere tilbake.

Når testingen kommer til et punkt hvor det er verbalt eller fysisk missbruk burde det gå noen varsellamper.
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

--WTF?--

Quote from: Lars GV on July 06, 2012, 22:49:52 PM
Begynner jenter å "teste" såpass drøyt er det 95% sjangser for at hun har noen alvorlig bagasje med på lasset.

Det gjelder nok begge kjønn, men de viser det på ulik måte. Nå vil sikkert noen påstå at det bare er jeg som er gammel, men ting har faktisk forandret seg de siste 10-15 årene. Jeg blir stadig overrasket over hvor mye issues folk har, til og med langt opp i voksen alder. (Ellers ville det ikke være noe marked for selvutviklingsbransjen, men det er en annen diskusjon.)
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Roman

#19
Quote from: Stemning on July 05, 2012, 18:28:51 PM
Spytt tilbake. :)

Jeg er redd for superheite jenter.

Word

QuoteSitat fra: Lars GV på Juli 06, 2012, 22:49:52 pm

    Begynner jenter å "teste" såpass drøyt er det 95% sjangser for at hun har noen alvorlig bagasje med på lasset.


Det gjelder nok begge kjønn, men de viser det på ulik måte. Nå vil sikkert noen påstå at det bare er jeg som er gammel, men ting har faktisk forandret seg de siste 10-15 årene. Jeg blir stadig overrasket over hvor mye issues folk har, til og med langt opp i voksen alder. (Ellers ville det ikke være noe marked for selvutviklingsbransjen, men det er en annen diskusjon.)

Jeg tror folk alltids har hatt problemer, men nå møtes vi så frekvent, og vi er mere bevisste på hva "issues" egentlig er.

Folk har også blitt flinkere til å utnytte den kjipe ballasten noen av oss bærer på.
Det går jo ikke en jævla dag uten at du får selvutviklingssøppel i trynet som: "få deg selvtillit på 5minutter".
Men det DRØYESTE er at folk faktisk biter på den samme dritten gang på gang, jeg har selv vært der.

I dag har jeg fantastisk, men det tok meg faenme blod, svette og tårer, flere mindre sammenbrudd med en grand finale for kun 1 måned siden, for å ende opp der jeg er i dag.
Dessverre er de fleste redde for å åpne "the can of worms" i seg selv, for å jobbe seg mot et bedre selv.
Be like water my friend.

VB

#20
Quote from: kastanje on July 09, 2012, 11:31:59 AM
Jeg ville tro at dårlig oppførsel var deal breaker uansett hvor superbabe hun er. Og ikke bare på liksom for å bevise noe for henne.

Hvis en dame oppfører seg som et rasshøl fra start av så er det deal breaker for de fleste, men det er ofte ikke tilfellet.

En kåt og småfull gutt som tror han har sjanse med en drit heit dame fordi hun har virka kul hele kvelden frem til hun begynner å oppføre seg som et rasshøl... De fleste gutter vil tolerere mye dritt på det tidspunktet.

Dette blir noe av det samme som folk som fortsetter å være sammen med voldelige partnere. Alt var jo så bra med denne personen før så kanskje det blir bra igjen hvis jeg bare holder ut...

VB

Quote from: kastanje on July 09, 2012, 12:12:36 PM
Forskjellen blir at en jente må være følelsesmessig involvert før hun blir med på sånn dritt, mens en gutt bare trenger å være tiltrukket?

Til en viss grad, selvfølgelig vil alle gutter ha sine grenser. Men mange gutter er villige til å gjøre mye rart og godta mye rart for å få seg et ligg :P

QueenB

de jentene som oppfører seg slik, tester dere ikke. de er bare ikke i nærheten av å være interessert. jeg tror egentlig ikke at det har noe med utseendet-"nivået" å gjøre heller.

det med at jenter blir i voldelige forhold, er ganske kompleks, og noe helt annet enn en gutt som håper å score hos ei jente han akkurat har møtt.
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

VB

#23
Quote from: QueenB on July 09, 2012, 12:57:18 PM
de jentene som oppfører seg slik, tester dere ikke. de er bare ikke i nærheten av å være interessert. jeg tror egentlig ikke at det har noe med utseendet-"nivået" å gjøre heller.

Hvordan har det seg da at flere gutter har endt opp i senga med disse jentene som klikker mongis? Det er nok heller at de har store problemer som kommer ut når de har drukket litt.

Jeg angrer nå i ettertid på at jeg tok opp ekstrem tilfellene siden det virker som det er utrolig vanskelig å forstå at slikt skjer hvis man ikke har opplevd det.

Men du har rett at det skjer også med mindre pene jenter, men da er terskelen for at gutten stikker mye lavere enn når det er en super pen jente. Derfor lærer de super pene jentene at de kan gjøre hva faen de vil fordi gutter jager etter de uansett.

Quote from: QueenB on July 09, 2012, 12:57:18 PMdet med at jenter blir i voldelige forhold, er ganske kompleks, og noe helt annet enn en gutt som håper å score hos ei jente han akkurat har møtt.

Mer kompleks, helt klart. Men fortsatt lignende ting som skjer. Man er villig til å holde ut med dritt fordi man tror ting kan bli bra igjen. Og det fungerer kun fordi ting har vært bra i starten. Det var hovedsaklig et svar til de her som sier at hvis en jente oppfører seg slik så vil jo alle gutter gå med en gang. Poenget er at de oppfører seg ikke slik fra starten av, man investerer i jenta før hun slår på crazy modus.

QueenB

du har rett i at det er vanskelig å forstå. men hvis du sier at det er noe som skjer, så tror jeg deg. det høres bare helt merkelig ut. de jentene høres gærne ut, men guttene som holder ut med hva som helst for å få seg et ligg med en hot jente, MÅ jo være tapere de også, "fyfaen ass, hadde meg med ei skikkelig bra dame på lørdag- hun var riktignok helt fullstendig motbydelig i oppførselen, men dritpen! score!". Æsj.

0 respekt.
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Toshi

Quote from: QueenB on July 09, 2012, 14:10:52 PM
du har rett i at det er vanskelig å forstå. men hvis du sier at det er noe som skjer, så tror jeg deg. det høres bare helt merkelig ut. de jentene høres gærne ut, men guttene som holder ut med hva som helst for å få seg et ligg med en hot jente, MÅ jo være tapere de også, "fyfaen ass, hadde meg med ei skikkelig bra dame på lørdag- hun var riktignok helt fullstendig motbydelig i oppførselen, men dritpen! score!". Æsj.

0 respekt.

Noen ting bare er som de er. Trenger ikke være noe vondt i det for det. Du har nok terskler for gutta i livet ditt du også, skal de nærmere innpå deg så tror jeg nok de må bevise hva de er laget av de også. Det er forsåvidt bare et spill, og folk spiller forskjellig. Syns du hater litt her altså.

VB

#26
Quote from: QueenB on July 09, 2012, 14:10:52 PMmen guttene som holder ut med hva som helst for å få seg et ligg med en hot jente, MÅ jo være tapere de også, "fyfaen ass, hadde meg med ei skikkelig bra dame på lørdag- hun var riktignok helt fullstendig motbydelig i oppførselen, men dritpen! score!". Æsj.

0 respekt.

Nja, gjelder nok de fleste gutter.

http://www.youtube.com/watch?v=rNfXdHJ6Knc&t=0m40s

Tror de fleste gutter er villige til å overse litt crazy hvis dama er hot nok eller hvis det er sannsynlig at det blir sex rimelig kjapt (se slutten av videoen over). Det høres kanskje kynisk ut men jeg tror de fleste gutter gjør en vurdering når en dame oppfører seg som en idiot (gjør det ihvertfall selv). Hvor pen er dama, hvor nære er jeg å få meg noe med henne, hvor desperat er jeg akkurat nå (ie. hvor lenge siden fikk jeg meg noe sist / kåt er jeg) og hvor tullete oppfører dama seg.

Eks. Ligger jeg naken i senga med en dame uansett hvor fin hun er vil jeg sannsynligvis gi henne mer slack hvis hun plutselig oppfører seg som en tulling enn hvis jeg satt med samme dama i en bar. Men det betyr ikke at det ikke er en grense.


Det er også greit å huske at nesten samtlige (si 95% hvis vi følger "5% regelen") gutter har ingen kontroll over hvor ofte de får seg noe, ihvertfall ikke over hvor pene jentene de får med hjem er. Så de tar de mulighetene de har, selv om de kanskje ikke alltid er helt hva de ønsker.

Mr.Brightside

Helt enig med Kastanje. Oppfører jenta seg som ei kjerring - så ditch henne og finn ei anna :)
Rise and rise again, untill lambs become lions

QueenB

Quote
Noen ting bare er som de er. Trenger ikke være noe vondt i det for det. Du har nok terskler for gutta i livet ditt du også, skal de nærmere innpå deg så tror jeg nok de må bevise hva de er laget av de også. Det er forsåvidt bare et spill, og folk spiller forskjellig. Syns du hater litt her altså.

eh, nei. jeg bruker ikke verbal og fysisk mishandling for å se "hva de er laget av". jeg blir kjent på en normal og psykisk stabil måte.  Jeg hater  ikke- bare reagerer, og er lettere sjokkert.

Til å være et utviklingsorientert forum, synes jeg det er litt mye "sånn er det bare"-tankegang her for tiden.
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

VB

#29
Quote from: kastanje on July 09, 2012, 16:18:36 PM
Det overrasker meg vel egentlig mest at dere diskuterer hvordan dere kan få henne selv om hun oppfører seg idiot. At dere gjør det, som stort sett er oppegående og reflekterte og snart kan alle triksene i boken. Hvorfor vil dere fortsatt ha hun som plutselig oppfører seg helt sprøtt? Det finnes tross alt superpene jenter som er gode som gull. Som definitivt er tilgjengelige nok for dere.

Kort svar:


Lenger svar:
Fordi de fleste av guttene som kommer noen vei med sjekking har en holdning hvor de vil overkomme alle hinder. Etterhvert som man får litt sansen for dette og ting går bedre ser man alt som en utfordring. Det er da ingen vits å sjekke opp jenta som sitter å prater med 3 gutter når det sitter jenter alene overalt i baren, men det er en utfordring og utrolig morsomt å prøve.

For ikke å snakke om at crazy jenter er ofte gode i senga :P