"Normale" vs. "Superbabes"

Started by dagligvare, July 05, 2012, 10:11:42 AM

Previous topic - Next topic

Lars GV

#30
Nå er vi inne på noen ganske vesentlige forskjeller på menn og kvinner Kastanje. Det kan kanskje høres kynisk og følelsesløst ut for deg i utgangspunktet, men 1) sex er ingen investering for menn. Det kan bety ingenting for dem annet enn fysisk nytelse hvis de kun har seksuelt begjær for jenta og ikke investert nok i henne til å utvikle følelser, som er typisk ved f.eks one night stands. Menn utvikler følelser som regel saktere enn kvinner, og i motsetning til kvinner vil ikke sex av seg selv utvikle noe særlig følelser(kun hvis de har følelser fra før av kan det forsterke). 2) Menn er veldig konkurranse-og oppgaveorienterte. Vi vil vinne, beseire, oppnå, osv. For menn kan(men ikke må!) det være en personlig seier å ha sex med en heit jente, hvertfall når de vet at det er en veldig mange andre menn også begjærer. Det er null følelser i bildet, og drittslenging fra henne kan være en liten pris å betale for valideringen og oppnåelsen. Skrytefaktoren kan faktisk stå sterkt hos mange menn.

Legger du sammen disse kan det være lettere å forstå hvordan menn kan handle slik som VB beskriver.

Dette betyr for så vidt ikke at menn er sånn hele tiden eller kun sånn altså, så ikke gi opp troen på menn helt enda. :) Spesielt modenhet og personlig erfaring med kvinner er vesentlige faktorer som avgjør når man setter grensa og driter i sånne jenter. Men dette er noe av det som kan ligge bak, så kanskje det er mer forståelig for deg nå. Menn og kvinner har noen vesenlige forskjeller som påvirker motivasjon og valg i sånne tilfeller. Til syvende og sist er ikke våre innerste drifter noe vi kan velge, hverken som menn eller kvinner, men modenhet og erfaring over tid vil så klart påvirke.
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Toshi

QuoteTil å være et utviklingsorientert forum, synes jeg det er litt mye "sånn er det bare"-tankegang her for tiden.
Utvikling med fokus på å endre alle andre enn seg selv tror jeg er lite givende i lengden.


QueenB

Quote from: Toshi on July 09, 2012, 19:56:06 PM
QuoteTil å være et utviklingsorientert forum, synes jeg det er litt mye "sånn er det bare"-tankegang her for tiden.
Utvikling med fokus på å endre alle andre enn seg selv tror jeg er lite givende i lengden.

enig. det var ikke alle andre jeg mente dere burde endre heller ;)
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Toshi

Quote from: QueenB on July 09, 2012, 20:03:44 PM
Quote from: Toshi on July 09, 2012, 19:56:06 PM
QuoteTil å være et utviklingsorientert forum, synes jeg det er litt mye "sånn er det bare"-tankegang her for tiden.
Utvikling med fokus på å endre alle andre enn seg selv tror jeg er lite givende i lengden.
enig. det var ikke alle andre jeg mente dere burde endre heller ;)
Takk for omtanken  :D