Byen eller på landet.

Started by Zervs, August 27, 2012, 18:13:17 PM

Previous topic - Next topic

Zervs

Hvor mener dere det er best å bo og hvorfor?

Stanley

#1
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

lamasen

Friheten, plassen og roen man har på landet overgår suverent det byen
Har å by på (pun!) Man blir derimot blind for det om man bor det fast, derfor
Vil jeg si det er bedre å bo i byen med feriering på landet :)

SpantaX

Jeg stortrives på landet :)

Billigere å kjøpe hus/leilighet og du får mye mer for pengene. Stille og rolig. Litt negativt at alle kjenner alle, men det er en vanesak.

Drar heller inn til byen da jeg vil dit!
"Don't trust quotes on the Internet" - Abraham Lincoln.

--WTF?--

Begge deler har sine kvaliteter. For tiden trives jeg best i byen, men har tenkt på å flytte på landet om noen år.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Stemning

Byen frem til jeg har barn. Skjønner meg ikke på unge mennesker som bor langt fra byen, det er jo så fint å være så nært "alt". Om en ikke er nært noe bestemt så er man ihvertfall nære knutepunkter for kollektiv transport.

Når de kommer skal de få minst 3-4 mål hage med plomme- og epletrær, slengdisse og trehytte med taustige. Så da må jeg litt utover, hvor langt avhenger av økonomien. Er noen flotte villaer like over togstasjonen i Bergen som møter kravene, men for å kunne ta den slags lån må både jeg og fremtidig frue hente inn minst 1,5 mill hver i året. Så det får komme litt med tiden. :D

piken

LANDET! Det er der jeg virkelig får puste og føle meg fri. Bor i byen akkurat nå, men det er pga jobb og det sosiale. Planen er å kjøpe hus (helst et lite småbruk) på landet når jeg er 30, få 7 barn og en bitteliten grønnsakshage :) *DrømmesegbortfragråogtristeregnvåteOslo*

Claw

Vi kan gifte oss om 8-9 år, piken :)

piken

Quote from: Claw on August 28, 2012, 22:51:56 PM
Vi kan gifte oss om 8-9 år, piken :)

Hvis vi begge er single om 8 år, da er det oss to, Claw ;)

Anugita

Velger også landet, helst så langt fra folk som mulig. Stille og rolig og natur på alle kanter... I byen er det bråk døgnet rundt...

Stanley

#10
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

QueenB

landet suger. når jeg endelig flytter til bye, så skal jeg aldri tilbake. bor heller i slummen i Mumbai enn på landet. jeeez :(
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Femininist

Du har ikke vært i slummen i mumbai går jeg ut fra ;)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

Anugita

Quote from: Autowin on August 29, 2012, 07:26:45 AM
Man venner seg til bråket da?

Spørs hvor lydfølsom man er det ;) Og hvor tilpasningsdyktig man er... Og ikke minst; om man VIL bo i byen har man høyere toleranse for bråket det medfører enn om man ønsker seg langt utpå landet med stillhet og fred og bare bor i byen fordi man MÅ.

TropiskJuice

Var en iherdig forsvarer av å bo på landet inntil jeg flyttet til byen. Plutselig har jeg mulighet til å gjøre ting til langt på kveld uten at det gjør noe. Er ikke avhengig av buss og dens slags tøys.

Kanskje jeg beveger meg mot mer landlige strøk når jeg har etablert meg mer, men inntil videre skal jeg holde meg i byen.