Boka til "Andreas"

Started by FatBoy, December 08, 2012, 13:11:10 PM

Previous topic - Next topic

FatBoy

Så kult!

Denne må jeg kjøpe!

Tenk dere hvor mye tid og energi "Andreas" har lagt ned for å lage denne boka. Den er sikkert dritbra!
Ved å kjøpe boka får du ikke bare tilgang til en av de mest erfarne gutta i landet, men du supporter videre arbeid for Godevibber.
Seriøst, ikke klag over at denne ikke er gratis. Dette er om jeg forstår det rett "Andreas" sitt hovedverk vi snakker om altså. Tror du den ikke er verdt det eller?

A no brainer!
Gleder meg til å sjekke ut idèene dine Andreas, jeg vet jo faktisk ikke så mye om hva dere i GodeVibber er all about siden jeg har vært mer på (internasjonal sjekkeside hvis navn forblir anonymt her for å ikke "promotere konkurransen") :)

Dato klar enda eller? Så ikke noen betalingsmåte eller release date.

Jungeldyret

Synes det er en utrolig bra deal, rundt 300 kroner for en bok med all info som egentlig koster rundt 7000 kr på en bootcamp.
Er i hvert fall ikke penger som er motivasjonen, men det koster å trykke bøker + tid.
Tviler på at Andreas sitter igjen med flere millioner på denne boken. Er nok heller det at han ønsker å hjelpe de fleste gutter med jenter, og jenter med å hjelpe gutter med å sjekke dem opp. :)

De som klager burde være veldig takknemlige og ikke kjøpe boken så de ikke kan lære noe. De kan kjøpe bøker til andre personer som koster 5-600 kr i stedet! :)


Chuck Baz

Da er det bare å vente på posten :)

phalle

Leveringstidene er jo en smule skuffende, men det er jo ikke deres feil. "forventa levering 3. mars - 28. mars." Vil ha den ØYEBLIKKELIG! Gleder meg til å endelig lese noe anna enn pensum for en gangs skyld!

Potet

Dunka på med den raskete leveringstida selv om det kostet litt ekstra. Hvorfor valgte dere ikke en distrubitør som ville ha kortere leveringstid til Norge? Siden boka er på norsk er det vel ikke så mange utenfor Norge som kommer til å kjøpe boka.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Smooth

Hvor mye ekstra kostet det for rask frakt?

tore

Quote from: Kaizer on January 26, 2013, 12:41:00 PM
På diverse andre forum, som f.eks. diskusjon.no, kommer denne forakten tydelig frem. Mange har forelsket seg i tanken om "Madonna/Whore"-komplekset, mens andre klager over alt jenta de var forelsket i gikk til den "slemme" gutten i stedet(han var egentlig ikke slem, bare sjekket henne opp "ordentlig". Rasjonalisering).

Jeg tror mange går i den fella der de tror at Bad boy = dårlig menneske. Jeg tror en bad boy også kan være en kjernekar med karakter og bra attitude.

Potet

Quote from: Smooth on February 09, 2013, 00:15:27 AM
Hvor mye ekstra kostet det for rask frakt?
Totalen kom på 473kr. Er verdt det å få boka 2 uker tidligere :D
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Jungeldyret

Forskjellen på 2 uker tidligere og noen dager er ganske stor. Pluss at du må bruke boka aktivt når du jobber med deg selv. Notater osv. Så ikke stress med det. :) Ta det som passer til økonomien, jeg har valgt 14 dager - kan komme raskt eller om 2 uker. Uansett har jeg ikke dårlig tid. :) Husk at Andreas/GV tjener ingenting på frakten.

Voltaire

Noen venter fortsatt på boka, tenker jeg. Jeg fikk den i går, og tenkte å si mine tanker. Noen anmeldelse er det ikke, ettersom det må prøves ut og repeteres. Jeg kaller det heller et førsteinntrykk:

Boka var en god leseopplevelse. Først virker den tynn, men dette er konsentrert materiale. Oppbygningen er trinnvis: Grunnleggende teori først og så en del om praksis, særlig på byen. Pedagogisk.

Liker bokas muntlige språk, men upersonlige tone. Forfatteren har valgt å droppe eksempler og har minimalt fokus på egen person (lite nevnes annet enn at utviklingen startet i 2001 og da på omtrent bar bakke), og det understreker følgende: Din utvikling står i fokus; teorien skal være enkel, og din oppgave er å bruke den til å bygge egen erfaring. Du må ikke trekke prinsipper ut av forfatterens fiskehistorier ("The Game" anyone?).

Det var få "Aha"-opplevelser for en som har hørt podkasten, lest mye av bloggen og lest to andre gode bøker. Den var verd pengene uansett: Jeg fikk organisert det jeg har lært fra før og med noen nye tillegg. Ingen vil være skuffet.

Noen vil kanskje vrenge på visse av rådene når det kommer til å bygge status. Jeg vet av egen erfaring at man kan klare seg helt fint uten å ha et tonn allianser (venner, spesielt miljø/ subkultur osv.), for slikt kommer etter hvert, så lenge man er mottagelig for det, men slutter å fokusere på det. Bokas melding er akkurat den samme som min, men for de ferske, kreves det varsomhet når man tolker informasjonen - les dette to ganger, og ikke tro du må ha et entourage. Det er omtrent det eneste som burde vært gjort nøyere fra forfatterens side.

En siste ting: Bonuskapitlet om å bli mann. Dette ga meg et nytt syn på hva som definerer heltene mine og hva jeg ønsker skal definere meg. Når du får boka: Se for deg at det blir lest av Morgan Freeman, Kåre Willoch, Einar Gerhardsen eller noen andre badasser. Gjør det ekstra virkningsfullt

Konklusjon: Dette er et bra kjøp som nesten alle vil ha nytte av: Lite kostbart og lettlest. God både for nye og viderekomne – ærlig med en brutal, men vennlig tone. Lest på én dag; blir nok med hele livet.

vinnersmilet

#40
Om DB's kommentarfelt: de som ikke har fått med seg at dette er en kanal for mye hat og dumhet har ikke lest den ofte nok. Ikke les for mye her med mindre du vil ende opp som totalt misantrop.

Ikke overrasket over bokas fokus på å bygge sosialt nettverk. Dette er massivt undervurdert og "hemmeligheten" bak å ha et rikt liv, kanskje spesielt i Norge med vår jante/pietist og noe sosialt "kjølige" kultur.

Det tok lang tid før jeg skjønte at nettopp dette kanskje er alfa & omega i Norge dersom man ikke skiller seg massivt positivt ut i en spesiell retning (de færreste gjør det). Tenk hvor utrolig mye bedre stemning det hadde vært overalt hvis folk konsekvent gikk inn i en sosial situasjon med tanken:  "Jeg skal vise min beste side. Jeg skal være åpen for å danne nye relasjoner og få nye venner."

Tror det vil ha marginal effekt på "konkurransen" på byen. Likesinnede finner hverandre, hvis de leter. At folk får bedre liv, blir mer avslappet og jobber for å danne meningsfulle forhold ønsker jeg for alle rundt meg.

Dessuten er ikke alle like - tror rett og slett Norge er et litt innadvendt land og bare de mest dedikerte (de som sannsynligvis hadde lykkes å gjøre noe bra for seg selv) vil klare å følge opp dette med å bygge et sosialt nettverk. En annen ting er at man som individ må være bra organisert for å drive dette på "toppnivå" ved siden av en krevende karriere.

Tror heller ikke målet for mange heller er den superlivsstilen, overflodsmentaliteten osv. Bare å lese arbeidslivundersøkelser før man skjønner at den "power, pussy & penger"-greia er gedigent overdrivent. Ren spekulasjon selvfølgelig om eller ikke alle hungrer etter å være på toppen, men lett for meg å tenke at det er en del sånn "generasjon realiser deg selv" og manglende innsikt i hvordan ting faktisk fordeler seg i et samfunn. Masse eksempler å hente også på hvordan folk til slutt crash & burner av å skulle bedrive på toppnivå. Hvor mange næringslivledere snakker ikke om behovet for å komme seg vekk på hytta og å drifte en eller annen naturnær, ikke-sosial aktivitet?

Mine 5 kroner :)

Bananonym

Har kjøpt, fått og lest "boka til Andreas" og er veldig fornøyd, hvis noen leser dette og lurer på om de skal skaffe seg den, så sier jeg at det bare er å kjøpe! :)

Rett og slett god og kondensert teori - mye av den er gått gjennom i bloggen på 0330.no fra før, men nå da jeg fikk det i mye mer organisert og samlet form så var det enklere å gjøre seg opp klare tanker rundt noe du lurer på i sjekking. Det forklarer konseptene enkelt, og er lettlest uten å være "lett" på informasjon også!

Om DB's kommentarfelt, så tror jeg bare jeg kan si at jeg ikke er enig med noen av karene der, men alle skal få lov til å si det de vil!

Chuck Baz

Quote from: Criminal on March 02, 2013, 20:47:12 PM
Har kjøpt, fått og lest "boka til Andreas" og er veldig fornøyd, hvis noen leser dette og lurer på om de skal skaffe seg den, så sier jeg at det bare er å kjøpe! :)

Rett og slett god og kondensert teori - mye av den er gått gjennom i bloggen på 0330.no fra før, men nå da jeg fikk det i mye mer organisert og samlet form så var det enklere å gjøre seg opp klare tanker rundt noe du lurer på i sjekking. Det forklarer konseptene enkelt, og er lettlest uten å være "lett" på informasjon også!

Om DB's kommentarfelt, så tror jeg bare jeg kan si at jeg ikke er enig med noen av karene der, men alle skal få lov til å si det de vil!
Har dere link til artikkelen? (:
Satt meg inn litt i boka og leste de første 50 sidene i boka og den er eksellent, skal se over resten når jeg får tid. Lærer masse nytt på hver side selv om jeg kan bloggen så og si "utenat" :P

Meauw

Boken er god, riktig god.

Drev og skrev ned bulletpoints av boken igår, og innså hvor mye stoff jeg ikke helt hadde tatt innover meg.
Lov-delen er jo opplagt når du skriver det, men det var først da jeg innså hvor viktig det er.

Kjøp den.


Chuck Baz

Quote from: Meauw on March 03, 2013, 20:18:10 PM
Boken er god, riktig god.

Drev og skrev ned bulletpoints av boken igår, og innså hvor mye stoff jeg ikke helt hadde tatt innover meg.
Lov-delen er jo opplagt når du skriver det, men det var først da jeg innså hvor viktig det er.

Kjøp den.
Derfor det tar så lang tid for meg å lese den, er vanligvis en racer på å lese, men jeg noterer ned alt som er viktig og printer ut en lapp med det jeg anser som de viktigste påminnelser(som jeg kan lese før jeg drar ut f.eks)
Spør igjen: Noen osm har link til artikkelen til db?