gutter kommer inn i settet, prøver å ta dama

Started by FatBoy, February 15, 2013, 12:06:44 PM

Previous topic - Next topic

FatBoy

Yoyo.

Kaizer spurte om dette i en tråd jeg hadde:
"Opplever dere ofte at andre gutter kommer inn i settet ditt og prøver å ta dama eller få dominanse i gruppa?"

Jeg tillater meg å lage en ny tråd om det siden det var off topic for min tråd, men et interressant emne.

Openingherisont kom med følgende svar:

@kaizer: "Opplever dere ofte at andre gutter kommer inn i settet ditt og prøver å ta dama eller få dominanse i gruppa?"

For min del, så er stort sett problemet man møter, at du ikke anerkjenner alfa'en(lederfyren), når du approcher en gruppe. Da kan han i verste fall motarbeide deg. Erfaringsmessig så kan det derfor være kjekt å IKKE ekskludere han, når du kjører settet ditt. Bare vær kompis. Tror ikke man kommer så langt ved å utfordre, for da vil han se på deg som en trussel.

Det handler ikke om å få "dominansen" i gruppa, men å få en viss aksept fra hindringene (altså alle andre i gruppa du ikke vil prøve deg på). Dette betyr ikke at du skal finne deg i alt, og la deg rævkjøre av alfaen. Men du bør ha en vennskapelig innstilling, for da blir det lettere å bearbeide gruppen du approcher. (Se på det som å krysse en elv, og at dama du vil ha er på andre siden. Ville du da svømt mot strømmen, for å komme over? nope)


Kjør debatt! :)

Stylish

#1
@kaizer: "Opplever dere ofte at andre gutter kommer inn i settet ditt og prøver å ta dama eller få dominanse i gruppa?"

Jeg pleier å gjøre en av følgende:

1) Hilse på fyren som kommer bort, lene meg tilbake og se at han failer. Her ser jeg det når han kommer om han utgjør en trussel, de fleste guttene er drita på byn og sier ukalibrerte ting. De graver sin egen grav med andre ord. Dette skjedde med meg senest i går. Jeg står og prater med en dame og alt går fint, men hun dama driver hele tiden og drar inn andre gutter i samtalen for å "erte" meg. Dette skjedde to ganger og i begge tilfellene var karene pærefull, men det var mann nummer to som utmerket seg. Dama inviterer han bort og hilser på ham og så ser han bort på meg, jeg rekker fram hånden og hilser på han. Rett etterpå skal han tøffe seg foran dama og mater meg med dritt.
"Spiller du i backstreet boys eller?" Sier han tydelig nedlatende. Jeg ser bort på han, gir han et smil og et "heh". Han prøver igjen og går direkte til dama istedet. "Seriøst, spiller han i backstreet boys eller? Se på han der". Jenta svarer med "Hva er galt med backstreet boys?". Nå er han tom for ideer og blir stående i ro en liten stund uten å si noe. Dama klapper han på skulderen og sier at han må ha en fin kveld videre.

2) Gutter som vet hva de driver med. Her gjelder det å få han reaktiv til deg, vær der første som hilser og introduserer en samtale, gi han et kompliment på hårfrisyre eller klesstil. Snakk til fyren i en liten stund før du vender deg tilbake til jenta og ignorerer gutten totalt, så stikker han som oftest etter en liten stund.

EDIT; Jævla random "diss" forresten, backstreet boys? U SIRIUS?  ;D

FatBoy

#2
"Opplever dere ofte at andre gutter kommer inn i settet ditt og prøver å ta dama eller få dominanse i gruppa?"

Inn i settet mitt. Vel. Det skjer, men ikke så altfor ofte. Jeg pleier ikke å dra på high end steder der det er knallhard konkurranse, pluss at jeg går først og fremst for å approache jentegrupper eller grupper der gutter er i mindretall.

Jeg ser an. Om en kar kommer inn i settet som jeg allerede har gående så vet jeg da generelt whats up (at han er ute etter dama). Derfra kommer det an på hans approach:

-Om han er kul kanskje jeg lar ham bli i sett så lenge han ikke prøver seg.
-Om han har weak game (minimum dårligere enn meg så jeg vet jeg kan deale med det) og jeg ser at jeg ikke trenger å gjøre noe så kan jeg stå der og la han blowe seg selv ut.
-Om han prøver å senke min verdi og få meg til å bli bitchen hans eller jeg ser at han har game så liker jeg å gjøre en enkel og rolig backturnmove (mens jeg justerer på hvilken retning dama ser) så han er ute av settet (ringen) før han kan si noe mer, mens jeg fortsetter å snakke med dama. Rolig ikke-aggressivt kroppsspråk.
-Eller så kan det være effektivt å matche energien hans, se ham i øynene mens du omfavner dama og sier på halvt spøk: "hun er MIN!" med en "moralsk pekefinger" i lufta og en jokingly streng mine.
-Om du ser han komme i sidesynet og du skjønner hva som skal skje så adresser det før det skjer!! "Hey man hva skjer!" Før han får sagt noe.
-Om noen prøver å fysisk dominere deg, gjør det tilbake. ( F eks at han holder armen rundt nakken/skulderen din, gjør det tilbake. Bare skill mellom gutter som er ute etter dama di og gutter som er ute etter å bråke)
-Generelt, "vær i din egen rytme", non reactive, ignorer at will. Av og til lar jeg være å svare på det karen sier, jeg gjør det jeg føler for der og da uten å tenke på ham. (ikke helt sant... Jeg tenker på ham men aktivt ignorerer. Da "fade`r han ut av samtalen" og må aktivt prøve å re-engasjere, og dermed "tape verdi")
-Noe jeg har hørt funker bra som jeg ikke kan huske å ha teste selv er å "himle med øynene" til jenta, altså ikke-verbalt kommunisere at Mr. Amog er barnslig og teit/ creepy / (man kan også verbalt hviske til dama: "Hvem er han creepy fyren der?")
-Fysisk led dama vekk fra fyren om han din bedømmelse er at han har bedre game enn deg og han er persistant.

Når det gjelder AMOG- tactics, generelt gå for det enkle. No need to go fancy. Enkleste vei først, så kompliser om det ikke funker. Backturn move er gull! Så simpelt! Trenger ikke å si et ord engang.Og, NON REACTIVENESS er king.

Hadde en italiener her for noen uker siden som drev å prøvde å komme inn i flere sett jeg hadde på gang. Skjønte at han hadde ok game og at han var en PU-dude. Jeg skjønte at han prøvde å snatche opp damene jeg prata med men det var all love. Der kjørte jeg div backturn opplegg, pluss energi match "dominanse" når han kom inn i settet. Var generelt "kulere enn ham" og mer utadvendt, også mot ham. Så kan han stå der i skyggen med kukken i hånda. Endte opp med at jeg befrienda han mot slutten av kvelden. Han var en kul fyr han. Real recognize real og det er ingen sure miner. Its all a big joke.

En annen gang ble jeg fysisk amogget av en megasvær homo (?) han holdt rundt meg som om jeg var bitchen hans. Etter å ha stått der en stund og latt som ingenting så måtte jeg gjøre noe så jeg  tok armen min rundt nakken hans og klemte til. :) Han slapp.

Det er de gutta som er subtile og som bare "tilfeldigvis er der" når det er snakk om nach osv jeg er mest redd for.


På en måte er det litt "barnslig" å drive å senke andres verdi, MEN det funker jo. Jenta tenker kanskje "så slem og teit Amog er, men stakars lille fatboy, han blir jo ydmyket, så..."
NON REACTIVE is the way spør du meg, så langt det lar seg gjøre. Ellers vær klar til å sette i gang tiltak som å lede dama vekk osv.


VB

Personlig har jeg ikke hatt så mange gutter som kommer inn når jeg prater med jenter, men jeg føler det er to ting som ofte blir glemt i disse diskusjonene.

For det første hva du gjør er veldig avhengig av hvor lenge du har pratet med jenta og hvordan tonen er mellom dere. Hvis du har flørtet med dama en stund og dere har en god tone så er det sjeldent et problem. Da kan du som regel bare snakke med han i et halvt minutt så si "hyggelig å møte deg", så ta henne med deg og gå. Hvis han følger etter eller inviterer seg selv så kan du begynne med ting som å himle med øya til dama eller hvis "hva skjer med han?" etc... For å lage en situasjon hvor det er dere mot han.

I min erfaring er det mye mer effektivt å få henne på lag med deg mot andre gutter enn det er å prøve å presse dem ut selv, hvis du vet det er mye konkurranse på stedet kan du også ta det opp som et tema før det skjer. Snakke om hvor aggressive guttene er her, etc... Så når en gutt først kommer opp er det allerede dere mot han. Jeg husker en gang jeg gjorde det når jeg måtte på dass, før jeg stakk dro jeg innom temaet med creepy gutter som bare leter etter en jente for kvelden på denne tida (det var ganske sent). Kom ut fra dass, en kar stod å prata til henne, når hun så meg igjen ga hun meg et "haha, det skjedde faktisk" type smil.

Uansett tilbake til temaet, har du stått å pratet med dama i et halvt minutt så vil det meste være merkelig å gjøre. Du kan selvfølgelig prøve og i noen tilfeller fungerer det, men jeg mener at det er bedre å bare være hyggelig, oppegående og ikke reaktiv i slike situasjoner. Så kan du heller etterhvert skvise han ut av samtalen.

En annen ting som er viktig å vite som mange gutter glemmer er å sjekke om de kjenner hverandre, eventuelt fra hvor de kjenner hverandre. En ting jeg så og si alltid gjør er å spørre dama (ikke gutten) om hun kjenner karen, evnt. hvor de kjenner hverandre fra (hvis det er klart at de kjenner hverandre).

Hvis karen er en god venn av henne eller typen til venninna hennes så vil det være ekstremt dumt å prøve å gjøre noe som helst for å presse han ut av samtalen. Da er det mye bedre å bare bli venn med han så kan du eventuelt hinte til han senere at det er fint om han lar dere være alene (hvis han ikke stikker av seg selv), hvis han ikke er en orbiter pleier det å gå greit. På den andre siden er det en kar som hun møtte tidligere på kvelden eller ute på byen før så kan du presse han ut hvis du vil.

FatBoy

Bra post VB!

"Få henne på lag mot andre gutter". Very nice.

Stanley

#6
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

dagligvare

#7
Quote from: Selvtillit on February 15, 2013, 19:34:46 PM
Hvorfor ikke dra den der ''Hei! Hvem er den nye vennen din? :)'', til jenta?

Det setter vel hun og gutten som prøver å sjekke henne opp, rett i en vennesituasjoner?
Der jenta emosjonelt begynner å føle at han er en venn, ikke noe mer?

Eh, nei. Ikke i det hele tatt.

Det man eventuelt kan si er f.eks. "kjenner du han der eller?" på en måte som kommuniserer at han er en weirdo. Ref. det VB skriver om å få henne på lag med deg.

Slike ting bør man for øvrig si slik at han ikke hører det. Dersom det skulle være noen tvil.

Stanley

#8
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

VB

Quote from: Roark on February 15, 2013, 20:22:19 PMHar f.eks åpnet to jenter som står sammen med en gutt, gått foran gutten og hilst. Han gikk ganske fort  :P

Men det der er rimelig high risk hvis han er en venn av dem eller hvis han har litt grunnleggende sosiale ferdigheter, han kan lett kalle deg ut på å være en tulling med dårlige sosiale antenner i en slik situasjon.

Det med å ignorere er også veldig lett å bruke mot noen, jeg opplevde en gang at en gutt brukte typiske sjekketips fra sjekkeforum for å prøve å ødelegge for meg. Min respons var å si rett ut hva han gjorde. Husker ikke helt men var noe ala "sjekk gutten som har lest the game, ignorerer meg som best han kan!" til dama. Hun spurte meg hva the game var og jeg forklarte i detalj og brukte han som levende eksempel. Derfra rodde jeg alt han sa og gjorde tilbake til sjekketeori og når han angrep tilbake med "du kan så mye om detta så du må jo være player selv!" så smurte jeg på med selvironi og "innrømmet" alt. Dama lo masse og han stakk.

Men med det sagt, det vil selvfølgelig fungere i noen tilfeller å bare ignorere karen og kjøre på. Men jeg tror du også vil miste en del potensielle damer på det som du kunne fått ved å starte med en mer subtil stil.

FatBoy

Quote from: Selvtillit on February 15, 2013, 21:21:58 PM
Quote from: dagligvare on February 15, 2013, 20:16:25 PM
Quote from: Selvtillit on February 15, 2013, 19:34:46 PM
Hvorfor ikke dra den der ''Hei! Hvem er den nye vennen din? :)'', til jenta?

Det setter vel hun og gutten som prøver å sjekke henne opp, rett i en vennesituasjoner?
Der jenta emosjonelt begynner å føle at han er en venn, ikke noe mer?

Eh, nei. Ikke i det hele tatt.


Begrunn.

Du kommer mye lenger om du skriver: "Kan du begrunne?"

Det er allerede flust av råd her som du kan bruke. Om du er interressert i å lære noe, så bør du lese og prøve å ta det til deg, istedet for å teoretisere deg fram til noe du lurer på om kanskje virker basert på MEGET begrenset erfaring, og henge deg opp i hvorfor det ikke virker. Bare la det ligge, bruk heller en av de MANGE rådene som er her som er basert på ERFARING.

Openingherisont

Synes det er mange bra innlegg her nå...For å få litt nyanser, erfarte jeg dette for en stund siden.....

Da var jeg ute med et par av venninnene mine på lønningspils. Da vi haddde sittet en stund, kom vi inn i en interessant samtale, som alle var ivrige og bidro i. Og plutselig ut av det blå, kommer en fyr inn å avbryter det hele. Naturlig nok, som de fleste uten peiling, starter han med å henvende seg kun direkte til venninnen min høylytt som han snakker til hele gjengen.

Isteden for å inkludere både meg og venninnen, som en gjeng, bare fortsatte han å male på.
Dette gjorde meg irritert, derfor dreit jeg han ut, ved å vende om på en ting han sa, så han ble seende ut som en dust. Dette førte til at han ble paff, og så ignorerte vi han, og fortsatte samtalen vår, og han stakk.

Tenker at om han hadde henvendt seg til alle først, og ikke vært så obvious, hadde jeg vært mer åpen for å la han prøve seg. Hadde kanskje til og med vært behjelplig, ettersom hun han prøvde seg på virkelig har godt av å komme seg ut på markedet. Det skal sies at hun etterpå sa at det var bra at jeg fikk han bort.
Om man gjør det man alltid har gjort, vil man få det man alltid har fått.

dagligvare

#12
Quote from: Selvtillit on February 15, 2013, 21:21:58 PM
Quote from: dagligvare on February 15, 2013, 20:16:25 PM
Quote from: Selvtillit on February 15, 2013, 19:34:46 PM
Hvorfor ikke dra den der ''Hei! Hvem er den nye vennen din? :)'', til jenta?

Det setter vel hun og gutten som prøver å sjekke henne opp, rett i en vennesituasjoner?
Der jenta emosjonelt begynner å føle at han er en venn, ikke noe mer?

Eh, nei. Ikke i det hele tatt.


Begrunn.

En bedre måte å spørre på er "kan du forklare dette for meg?".

Og det kan jeg godt. Når du er ute på byen og snakker med en dame så er du ikke interessert i at fremmede gutter skal komme bort og begynne å snakke med henne. Hvis du spør "Hei! Hvem er den nye vennen din?" så inkluderer du ham i samtalen og sørger for at dama begynner å fokusere på ham. Det vil du ikke. Pluss at det er en rar ting å si. 

Stanley

#13
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

dagligvare

Quote from: Selvtillit on February 16, 2013, 00:17:26 AM
Nei, det er ikke en rar ting å si. Du setter han automatisk i et syn av vennskap for kvinnen.

Aha, og dette vet du basert på din lange erfaring fra å være på byen? Og dine mange suksesser med jenter?