Råd om sms. Er det noen interesse?

Started by Gladstone, February 24, 2013, 20:09:35 PM

Previous topic - Next topic

Gladstone

Har blitt kjent med ei fra Ukraina som prater norsk. Usikker på om det er noen interesse der fra henne. Er lettere å få date med de, men like vanskelige å få i seng som de norske. (For meg ivertfall)

Den nest siste sms'en ser jeg ble formulert annerledes enn jeg tenkte i går.
Derfor sendte jeg den siste. Det jeg prøvde på var å få ho til å invitere meg ned.
Er det noe å gå videre med her?

Meg. Hei Tanja. God morgen. Hvordan har du det?

HB: Hei, kjempebra går det. jeg er i Karpatia å står på slalom og er bedre enn jeg tenkte :) Går det bra med deg?

Meg: Hei, så flink du er :) Har hørt om Karpatia er det sant at det er fin natur der?

HB: Kjempefint er det her, grantre overalt, masse snø og sol :)

Meg: På sommeren er det like pent? Jeg har lyst til å se hva slags natur det er. Har de turer til fjellene på sommeren.

HB "ja" til alt.

Meg. skal jeg bestille til transylvania eller via Ukraina.Har hørt om hjemmet til dracula.

Meg.(idag) Ser fomuleringen ble feil i går. Mente å spørre om det er enklere å reise via Romania eller ukraina.

HB: Det vet jeg ikke.

Anders GV

#1
QuoteHar blitt kjent med ei fra Ukraina som prater norsk. Usikker på om det er noen interesse der fra henne.
Tenk at du er henne.
Klarer du å lese noe interesse i meldingene dine?


Spørsmålene du stiller er så trivielle at de dreper samtalen.

Gladstone

#2
Jepp, der har du litt av problemet midt og både sms og skype samtaler. Er så redd for å støte de bort at det er akkurat det jeg gjør. Problemet mitt er at jeg ikke klarer å få interesse eller holde interessen.
Forslag til hva jeg skal skrive for å vise interesse?

dagligvare

Quote from: Gladstone on February 24, 2013, 20:57:41 PM
Jepp, der har du litt av problemet midt og både sms og skype samtaler. Er så redd for å støte de bort at det er akkurat det jeg gjør. Problemet mitt er at jeg ikke klarer å få interesse eller holde interessen.
Forslag til hva jeg skal skrive for å vise interesse?

Legg merke til at sms'ene hennes ble kortere og kortere og med mindre og mindre smileys. Fail.

Er du interessert i henne eller naturen i Karpatia? Hvorfor i all verden begynner du å stille all verdens spørsmål om naturen der og hvilken reiserute som er best for å komme dit?

Det er mange veier du kunne gått her, du fikk jo masse info i de første meldingene. Vet ikke hvor godt du kjenner henne eller hvor mange dater du har hatt. Hva som hadde vært best å skrive avhenger litt av det.

I forhld til å spice opp litt kunne du sagt "har lyst til å besøke Ukraina engang, kan jeg leie deg til å være guiden min? Du kan få en sjokolade." eller sånne ting. Litt random ting som viser at du har lyst til å tilbringe tid med henne samtidig som du har en litt leken tone.






Gladstone

Har vært på et par dater i fjor med henne og prata en del med ho på skype. Jeg fant ei annen jente og hun fant en annen i Norge. Begge er nå single og jeg er interessert i jenta, men er ekspert i å rote det til for meg. Målet mitt med meldingene var å få ho til å invitere meg ned.
Tror hun er interessert i meg sånn i utgangspunktet.

dagligvare

#5
Quote from: Gladstone on February 25, 2013, 11:41:16 AM
Har vært på et par dater i fjor med henne og prata en del med ho på skype. Jeg fant ei annen jente og hun fant en annen i Norge. Begge er nå single og jeg er interessert i jenta, men er ekspert i å rote det til for meg. Målet mitt med meldingene var å få ho til å invitere meg ned.
Tror hun er interessert i meg sånn i utgangspunktet.

SKal du besøke henne i Ukraina? Lukter litt desperasjon av det men ok. Da burde du ihvertfall skrevet at du ville leie henne som guide.

Planen din var altså å spørre og grave masse om Ukraina i det håp at hun skulle invitere deg ned? Nei og nei. Hvis du vil gjøre noe med ei jente så må du klare å ta inititativ selv.

Gladstone

Tja, er det bedre eller mindre desperat å invitere henne hit? Må sende invitasjon og garantere for hennes opphold i Norge.Jeg må fylle ut et invitasjonsskjema gå til politiet og få stempel. Hun må ta med det med til ambassaden å søke om visum.

dagligvare

Quote from: Gladstone on February 25, 2013, 12:00:59 PM
Tja, er det bedre eller mindre desperat å invitere henne hit? Må sende invitasjon og garantere for hennes opphold i Norge.Jeg må fylle ut et invitasjonsskjema gå til politiet og få stempel. Hun må ta med det med til ambassaden å søke om visum.

Vel... Du vil altså bruke tusenvis av kroner på å besøke ei dame i et annet land basert på at du var på et par dater med henne for flere måneder siden? Da bør det være en rimelig sikker case, og det virker det absolutt ikke som om det er.


Gladstone

#8
skriftlig kontakt på jeg bli flinkere på.
Alle meldinger jeg skriver blir tafatte. Klarer ikke å formulere meg riktig for å vise interesse.

Det som stort sett skjer er at jeg får kortere og kortere svar til interessen dør ut.

Nei, blir ikke tur dit denne gangen. Jeg sendte en sms og spurte om hun hadde planer for påsken.
Da svarte hun norge, Rhodos eller Tyrkia.

Denne klarer jeg ikke å redde meg inn på.

Gladstone

Blir det feil å svare at hun kan komme til Norge så kan jeg være gudie, men vil ha en sjokolade for det?

dagligvare

Quote from: Gladstone on February 25, 2013, 12:47:44 PM
Blir det feil å svare at hun kan komme til Norge så kan jeg være gudie, men vil ha en sjokolade for det?

Da hadde jeg svart "Jeg håper det blir Norge og Oslo (eller hvor du nå bor). Hadde vært kult å treffe deg igjen :)"

Det er egentlig alt du kan skrive. Svarer hun noe positivt så er det kanskje håp.   

Gladstone

Da må noen,forhåpentligvis jeg, sende invitasjon og garanti til henne. Skal bli spennende å se hva hun svarer.
Takk. skal oppdatere etterhvert. Jeg trenger støttekontakt :)

Anders GV


Gladstone

Jeg fulgte forslaget til dagligvare. Svarte: "Jeg håper det blir Norge og Oslo. Hadde vært kult å treffe deg igjen :)

Anders GV