Til jenter: Leser melding ikke svarer.

Started by Jungeldyret, March 14, 2013, 20:40:52 PM

Previous topic - Next topic

Jungeldyret

Gutter må gjerne svar/ dele meninger, er ute etter synspunkter! :)

Driver å utforsker litt angående nettdating.
Et spørsmål jeg ser litt på nå er når jenta virker interessert ,men plutselig leser en melding uten å svare på en del dager.
Ja, hun kan har dårlig tid, dårlig dag eller noe annet uforutsett. Det jeg prøver å finne ut er en løsning på hva som er gjort "galt" og hva som kan forbedres.

Legger ut en logg av en samtale som et eksempel på den siste jeg snakket med.


Hei! :)
Har du hatt en fin helg?

-Navnet mitt

---------------------------------------------
10 mars 18:08
Hei hei =)
Hatt en fin helg ja, bare stille og rolig, enn du da?

Navnet hennes
------------------------------------------------------


10 mars 18:16
Rolig helg, gått noen langrenns turer og sett film med en kopp te.
Hvor mange barn har du og hvor gamle er de? :)
----------------------------------------------------------------

10 mars 18:35
Høres deilig ut, og avslappende =) Hvor går du på langrenn? Jeg har en sønn som blir 3 i mai :)

----------------------------------------------------
10 mars 19:17
Husker ikke navnene på stedene. Det varierer litt, M**** og noen ganger ved S******.
Er Birkenrennet neste helg blir hardt, men er deilig å få brukt kroppen litt.
Hvor går du på ski?

Høres bra ut, hva heter han? :)

--------------------------------------------------------------------------

10 mars 21:21
Litt seint svar, måtte få min sønn i seng :) Han heter B****. Liker du barn?

SÅ flink du er da, skikkelig sprek ;) jeg har bare vært på F***, og litt Hemsedal/Geilo. Står bort og ned, men lenge siden sist, var i Dubai for ca 3 år siden ;)

Hva gjør du når du ikke står på ski da?
-----------------------------------------------

10 mars 22:16
Fint navn. Jeg er utrolig glad i barn, fikk en nevø for 3mnd siden han bor på J****** - han skal skjemmes bort av onkel. :) Kunne du tenkt deg flere barn?

Litt sprek mest sta. Skal jeg starte med noe må det gjennomføres.
Dubai ser så fint ut, misunner deg det!

Driver en del med musikk, leser til noen fag pluss at jeg søker på en del jobber etter at jeg sluttet i S*****. Prøver å få gjort nye ting hele tiden så jeg får prøvd ut det meste.

Litt vanskelig å stille konkrete spørsmål ,men kanskje du klarer å oppsummere litt om deg i noen settninger? :)
-----------------------------------------------------

10 mars 22:26
Å så koselig :) er stas med barn, så har nok lyst på flere når forholdene ligger til rette for det :)
Da har du vel lyst på egne barn med tiden også da kanskje?
Hehe.. ikke så lett å skulle oppsummere seg, men jeg er sykepleier student, ferdig om snart et år, aleinemor, ganske selvstendig, liker å trene, som oftest glad, blid og optimistisk, Liker å reise, både i Norge og utland.. hmm noe mer du lurer på sånn i farten?
Må nesten få en liten oppsummering jeg og da ;) ?
--------------------------------------------------------------------

10 mars 22:46
Ja, det er en viktig ting for meg. Har vært åpen en del år for eget barn, men som du sier forholdene bør være rette og ha den riktige partneren.

Høres bra ut! Synes det var en fin oppsummering.
Har vel et spørsmål som er ganske relevant, hvordan er ting med barnefar?

Endelig funnet ut hva jeg vil jobbe med, prøver finne den riktige langtidsjobben nå innen Hotell og næring.
Elsker å drive med sport eller aktivitet. Glad, prøver og se det positive i det meste. Utrolig sta. Glad i nye ting og utfordringer. Står mer i profilen, men husker nesten ikke selv hva jeg skrev. Du får si i fra om det var noe mer du lurte på også. :)

-------------------------------------------------------

10 mars 23:00
Meg og faren til min sønn har et godt samarbeid om gutten, ellers har forholdet vært over i litt over to år og ingen løse tråder der hehe.. Vi har heldigvis klart å bli venner og blir enige om det som angår gutten :)

-----------------------------------------------------------------------

10 mars 23:14
Det er jo kjempe bra, greit å forhøre seg om så man slipper drama.

Hvilke planer har du i påsken?

----------------------------------------------------

10 mars 23:17
Hehe ja det er sant :) Er ikke så glad i drama, så gjør en del for å ha det stabilt og rolig rundt meg =)
Jeg skal muligens en tur til Tromsø i påsken, enn du selv da?

---------------------------------------------------------
10 mars 23:28
Har egentlig ingen, men mange planer samtidig. Blir noe sammen med gutta tenker jeg, vi har snakket om en hyttetur.

Hvis du har lyst kan vi ta en kaffe til uken?

---------------------------------------------------
10 mars 23:44
Så kjekt da, hytte tur er fint :)
Jeg skal ha en del eksamener denne uken som kommer :/ men kanskje vi kan finne en annen uke =)

----------------------------------------------------------
11 mars 01:08
Hytte tur er den største kosen jeg vet om med familie, venner eller kjæreste.
Lykke til med eksamene!

Vanligvis gjør jeg ikke dette, men regner med at du ikke ringer midt på natta. ;)
Nummeret mitt er 4** ** *** , så kan vi avtale der senere om du vil.

-----------------------------------------------------------------
11 mars 10:44
Takk for det, er godt i gang med siste dag med lesingen til den ene ;)

Hehe ;) har ikke noe fortid som stalker så kommer ikke til å ringe deg midt på natten nei ;) Men takk, nå har jeg nr ditt ;)

-------------------------------------------------------------------------
11 mars 14:03
Hvor mange skal du opp til?
Det er bra, har hatt mine opplevelser for å si det sånn. :)

-------------------------------------------------------------------------

11 mars 14:19
Jeg har et par nå i løpet av to ukers tid, så er det ut i praksis på Rikshospitalet pasient hotell :) Det blir spennende, er barsel avd tror jeg..
Åja, hva da? Ble litt nyskjerrig hehe..

-------------------------------------------------
11 mars 18:48
Hva er Rikshopsitalet pasient hotell, hotell for pårørende? Barsel avd, du kommer vel aldri til å ønske deg et barn igjen da. :)

Ikke noe spennende, har måtte si i fra før bare.
Er du en veldig nyskjerrig person?


Herfra har det nå gått 4-5 dager, ber dere legge merke til at jeg hele tiden prøver og bruke litt lengere tid en henne.
Selvfølgelig kan det være at et svar kommer ,men her er jeg ute etter positive og negative ting som er skrevet.
Som alle ser skriver hun at hun har en del eksamener denne uken, så enkelet kan svaret være, men i forhold til gutter så svarer de fleste gutter innen 1-2 dager.
Hva kan gjøres bedre og hva burde ikke vært skrevet?

Jeg tolker hun som veldig interessert, og tror et svar kommer. Men nå er jeg ute etter å finne ut hvorfor personen har lest meldingen uten å svare når hun har vært så aktiv før.


dagligvare

Tror muligens du overvurderer interessen her.

Du spurte om hun ville treffes, og hun sa nei. Så enkelt kan det oppsummeres. Du ga henne nummeret ditt (hvorfor spurte du ikke om hennes????) men hun sendte ikke sms.

Du må være forberedt på at det ikke kommer noe svar her. Kan være tusen grunner til det, men det er ikke vits i å spekulere for mye. Selv pleier jeg ikke å ha så lange meldinger og samtaler frem og tilbake før jeg spør om de vil treffes. Og jeg ber om nummeret deres.

Jungeldyret

QuoteTror muligens du overvurderer interessen her.
Vil ikke si at jeg overvuderer den, hun gir indikasjoner ved å svare, beklage seg for sent svar. Spørre spørsmål tilbake.
Klare indikasjoner på interesse.

QuoteDu spurte om hun ville treffes, og hun sa nei. Så enkelt kan det oppsummeres. Du ga henne nummeret ditt (hvorfor spurte du ikke om hennes?) men hun sendte ikke sms.
Enig at hun sier nei, men begrunnelsen er at hun foreslår neste uke. At hun ikke sender sms forventer jeg, fra min side er dette en invitasjon til å sende om hun vil. At jeg burde spurt om hennes er jeg enig i, men nå er jeg ute etter å teste nye ting.

QuoteDu må være forberedt på at det ikke kommer noe svar her. Kan være tusen grunner til det, men det er ikke vits i å spekulere for mye. Selv pleier jeg ikke å ha så lange meldinger og samtaler frem og tilbake før jeg spør om de vil treffes. Og jeg ber om nummeret deres.

Ingen som spekulerer, synes det er kult at du svarer, men tror du har misforstått posten - Det jeg ber om er positive og negative tilbakemeldinger, du har jo gitt noen som er helt åpenbare.
Men tenker mer på, er det noe som ikke burde blitt skrevet, noe som jeg kunne lagt til.
Som eks: Det med nummeret som du sier.

Normalt skal det kjøres en 2-3 meldinger før man kjører forslag til møte, som sagt er dette noe nytt jeg prøver.
Men takk for at du tar deg tid til å lese og besvare.

dagligvare

OK, siden hun er så interessert som du mener hun er så går nok dette bra ;)

Hold oss oppdatert.

Jungeldyret

Jeg har troen, men dette har ikke noe med henne og gjøre. Som sagt tester jeg ut noen ting og trenger innspill og hva dere tror, spesielt jentene her.


dagligvare

#5
Et annet innspill er at hele samtalen er utrolig logisk og Nice guy. Ingen spenning whatsoever. Litt sånn jobbintervju-feeling.

Og så la jeg merke til nå at du spør "hvis du vil" to ganger. Vi kan ta en kaffe "hvis du vil" - send meg en sms "hvis du vil". Ikke skriv det. Det får deg til å høres veldig usikker og underlegen ut.

Siste tipset mitt til deg er å ikke være en sutrete drittunge når noen gir deg en ærlig tilbakemelding.  ;)

Jungeldyret

QuoteEt annet innspill er at hele samtalen er utrolig logisk og Nice guy. Ingen spenning whatsoever. Litt sånn jobbintervju-feeling.

Og så la jeg merke til nå at du spør "hvis du vil" to ganger. Vi kan ta en kaffe "hvis du vil" - send meg en sms "hvis du vil". Ikke skriv det. Det får deg til å høres veldig usikker og underlegen ut.

Siste tipset mitt til deg er å ikke være en sutrete drittunge når noen gir deg en ærlig tilbakemelding. 

Helt enig i "hvis du vil" , dette tok jeg meg på etter jeg hadde sendt.

Til det siste du skriver, jeg er litt drittunge innimellom så det går helt fint!


Håper noen andre her gidder og legge igjen et spor, ellers blir det ikke mye resultater av testene mine. :)

Greeneyed

Det ser ut som en hyggelig samtale :) Det at hun ikke har sendt deg sms trenger egentlig ikke å bety noe, mye større barriere å sende første sms enn å svare på en man har fått :)

Det jeg tenkte på er at det kan hende det ikke var så lurt å spørre om hun er en veldig nysgjerrig person - det kan oppfattes som et slags "angrep", eller hun kan tro at du opplever henne, eller prøver å definere situasjonen, som at hun er utspørrende eller plagsomt nysgjerrig på noen måte. Ting som kan sies med et glimt i øyet, og oppfattes helt riktig, kan noen ganger feiloppfattes skriftlig. Kanskje hun ikke er sikker på hvordan hun skal tolke siste melding, eller kanskje hun ikke vet hva hun skal svare ...

Jungeldyret

Quote
QuoteDet ser ut som en hyggelig samtale  Det at hun ikke har sendt deg sms trenger egentlig ikke å bety noe, mye større barriere å sende første sms enn å svare på en man har fått 

Det jeg tenkte på er at det kan hende det ikke var så lurt å spørre om hun er en veldig nysgjerrig person - det kan oppfattes som et slags "angrep", eller hun kan tro at du opplever henne, eller prøver å definere situasjonen, som at hun er utspørrende eller plagsomt nysgjerrig på noen måte. Ting som kan sies med et glimt i øyet, og oppfattes helt riktig, kan noen ganger feiloppfattes skriftlig. Kanskje hun ikke er sikker på hvordan hun skal tolke siste melding, eller kanskje hun ikke vet hva hun skal svare ...

Takk for dette Greeneyed, nå har jeg litt og legge i mappen min:) Når du sier det er jeg helt enig. For meg betyr "å være nysgjerrig" akkurat det, men ser nå at dette er en ting som burde vært tatt face 2 face i stedet.

Blir vel vanskelig å finne ut noen grunn til at noen jenter leser meldinger for så og ikke svare på noen timer/dager/ eller 1 uke. Må vel fastslå mer eller mindre at dette går under uforutsette ting uansett hva det enn måtte være.

Takk igjen for et godt svar Greeneyed, her går karman din opp 1 hakk.

Håper det kommer flere svar, takker og bukker til alle!

FatBoy

#9
Jeg vil si noe, jeg vil si noe!

Rett fra levra med kjærlighet.

Syns hele samtalen mangler emotional spikes, det hele er FOR hyggelig, trygt, vennlig, domesticated, upersonlig høflig "ikke-tråkke-hverandre-på-tærne"- prat. Som om du (dere begge, men la oss fokusere på deg) forsøker å hele tiden forsøker å komme med "fasitsvaret" (hva du tror den andre vil høre). Det er litt som en blanding av, som dagligvare sier, jobbintervju- feeling og den høflige avstanden man benytter når man treffer på gamle kjente man gir faen i på butikken.
Alt er så fint og happy og smileyfaceinfisert gjennom hele at smilet størknet litt om munnen etterhvert når man ikke kan opprettholde den påtatte optimismen.
Led samtalen litt mer til det du vil/ting du liker, istedet for å bare pinge fram og tilbake på hvordan man har hatt det i dag. Lufta går fort ut av "hvordan har du hatt det i dag"-ballongen.
Led samtalen men selvfølgelig la henne slippe til. (Om hun bidrar er det bare positivt).
Bruk statements (om deg selv, og statements ((antagelser)) om henne, ikke bare spør spørsmål.
Føler du er for "tilgjengelig og trivelig", klamt høflig, så det skapes ingen spenning her.
Bare en logisk utveksling av personlige kvaliteter på en upersonlig måte, framfor utforskning av vibbene dere i mellom. Lek litt med hverandre, flørt litt for faen!
(Haha jeg føler meg i det poetisk dramatiske hjørnet her, ikke misforstå snerten i språkbruken som et angrep.)

Sleng inn litt humor, erting, sexual innuendo og små drypp av "breaking rapport".
F eks
ta tak i at hun er sykepleier: "mm, sykepleieruniform... ahem...eh hva snakket vi om? ;)" eller "mm, sykepleier.. Jeg føler meg plutselig ikke frisk.. ;)" (humor og innuendo)
At hun er selvstendig: "hm, hva da, sta mener du? :-D?" (humor, breaking rapport, smil for å vise at du kødda) ((smilet er mer nødvendig før dere har fått etablert tonen og misforståelsenes fallgruver er fler. Vise at du hvertfall ikke er dust, men tør å kødde med henne))
(((PPS EDIT juni 2013: Her er jeg ikke lenger sikker om det er noe pluss ved å bruke smileys. Smileys blir liksom bare for å legge en demper på de eventuelle misforståelsene. Blir som en språklig demper, på samme måte som "neida" etter en vits)))
Nysgjerrig-greiene: Her er du inne på noe, men overdriv det litt mer, så du ikke blir misforstått som Greeneyed skrev.
"jaja, slapp av nå Nancy Drew... ;)"
Ta tak i det hun sier og vri litt på det i den ene eller andre retningen (med glimt i øyet), så hun må forklare seg.
Det med barnefaren kunne også kanskje blitt sagt med litt mer humor og. "Hæ? Håper han ikke kommer og myrder meg mens jeg sover..:-D"
Dette var bare kommentarer jeg fant på nå, så bruk fantasien selv, misforstå og tvist samtalen til å underholde deg.

Dessuten, du gir ut flere "slå seg til ro og få barn"-vibber enn den siste halvtykke 34-åringen i venninnegjengen som ikke har fått barn enda. All respekt til deg om det er det du ønsker. I såfall vil jeg gi følgende tips: Bli bedre kjent (og da snakker jeg om kjemien dere i mellom, ikke utveksling av fødsels- og person-nummer, historie og hobbyer) før dere går i gang med familieplanlegginga. For tilgjengelig. Despevibber. Makes no sense (for meg) å snakke om barn og framtidige barn med ei du knapt kjenner.
"Fint navn" tar forøvrig kaka over medgjørlige kommentarer. Jeg lurer på hvor SINNSYKT FINT et navn skal være før jeg bemerker det.. Her tror jeg du sier "fint navn" fordi du tror hun forventer at du skal kommentere det.

Om du derimot IKKE ønsker å slå deg til ro og få barn, må du gjøre en U-sving nedi gata her på hvordan du framstår.

I begynnelsen virker du mer interressert i sønnen hennes enn henne (no pedo). :-D haha. Du veksler mellom å spørre om sønnen, og forsøke å droppe små "DHV"s om "Skal jeg starte med noe må det gjennomføres." eller "Prøver å få gjort nye ting hele tiden så jeg får prøvd ut det meste."
Jeg ser hva du prøver på her og hjertet ditt er på rett plass. Men dette er ikke annet enn godt kamuflerte forsøk på å overbevise henne logisk om at du er en staut kar som har kvaliteter damer vil ha. Men hvor er kjemien og vibben hen?

Men når det er sagt, vil jeg også tilføye at med litt mere fres i samtalen så kan man komme langt med tørrprat med den rette framen.

FatBwoiii.

dagligvare

Tiltredes 100 %. Det var omtrent alt jeg tenkte uten å eie formuleringsvnen til å skrive det.

Greeneyed


piken

Orket ikke lese alle postene over her. Men av det jeg skumma gjennom så er jeg nok ganske enig med Fatboy. Ingen spenning whatsoever i samtalen, så her er det nok du som er for dårlig til å vise din interesse. Joda, du spør henne ut på kaffe, men du kunne godt vist litt mer i måten du skriver på at du er interessert i henne som person og at du blir interessert på en "kjærestepotensiale"-måte.


Reagerte forøvrig på setningen "Synes det var en fin oppsummering". Dette er noe du kunne sagt hvis du var en kompis som skulle gi tilbakemelding om dette var en god oppsummering på hvordan hun er som person. I denne situasjonen vet du ikke om dette er en fin oppsummering (fordi du ikke kjenner jenta), og burde heller sagt; "Du virker som en fin og spennende jente" og kanskje lagt til en kommentar om noe i oppsummeringen du synes er ekstra interessant.

Jeg er selv en treigas-jente når det gjelder å svare - men generelt sett så svarer jeg raskere når gutta skriver flørtete - for da er det artigere å skrive. Kan virke som om skipet er seilt her, men hvis hun skulle svare så bør du legge deg mer på flørtinga for å ikke havne i "prate-kompis-fella".

Lykke til :)

QueenB

Har ikke lest alle svarene her, m'key? Men:

Det mangler spenning, intervjupreg. Men det er greit nok. Det jeg synes var. Rart, var all praten om barn. Omg, why! Ikke akkurat et sexy tema, eller hva? Ikke lett å holde en flørtende tone når man snakker så mye om barn.
I don't want to talk like you. I don't want to live like you. I'm going to be like me.

Jungeldyret

Takk for alle svar, dere har gitt meg en del materiale.

Problemstillingen min må jeg finne ut av, men per nå er det kræsj mellom 2 ting:
GV`s metode og det dere kommer med.

Jeg har fått en ny ting å tenke på også her, sendte en melding med:
Går helt fint om du har ombestemt deg, (noe sånt) lykke til videre med alt.

Så har jeg fått svar nå, hvor det er spørsmål og klemmer osv.

Gjerne forsett og del tankene deres, skal publisere det jeg kommer frem til når det kommer så alle kan lese om de ønsker det.
Ingen svar er gale.

Forsatt så står påstanden om kaffe raskest mulig høyt opp, men merker at nett krever en del tillit. Dette tror jeg dog er min profil som rett og slett ikke er bra nok på det punktet.