Sukker.no - bildekritikk!

Started by ruslebiffen, July 21, 2013, 22:11:36 PM

Previous topic - Next topic

ruslebiffen

Hei!

Det er litt laber respons på profilen min på sukker, og tenkte å gjøre noe med det. Først og fremst har jeg en mistanke om at bildene ikke holder helt mål. Jeg innser at som stort sett alle andre menn så er sikkert ikke jeg den beste til å velge ut de beste bildene for en datingside. Jeg håper derfor at noen her muligens har litt og tanker om dette.

Her er bildene jeg har så langt.
http://hallgeir.org/files/sukker_profil_1.jpg
http://hallgeir.org/files/sukker_profil_2.png
http://hallgeir.org/files/sukker_profil_3.jpg
http://hallgeir.org/files/sukker_profil_4.jpg

Så... slakt i vei! :) Hvilket ville dere valgt som profilbilde? Er det noen som ikke burde være på profilen i det hele tatt (hverken som album eller profilbilde)? #4 må naturligvis croppes for evt. profilbilde...

Ananas

Ingen av dem.. Du er sikkert en helt ålreit fyr, men bildene dine får deg til å se kjedelig ut, og vekker ikke særlig interesse.

Fjøra

#2
Hei og velkommen hit :) Driver selv og skal lage meg en profil på sukker. Det må jobbes mye med både tekst og bilder for å få en god profil, men det er en engangsinvestering å gjøre det skikkelig. Nå er jeg ikke den rette til å bedømme bilder blant annet fordi jeg er hannkjønn. Dette er noe jentene her inne burde ta seg av.

Anbefaler boka til Sondre:

http://www.0330.no/search/label/nettdating#.UexduG3qJgg


Mange gode tips og mye de fleste av oss ikke er klar over når det kommer til nettdating. Ved å skille seg ut fra de 95% andre guttene der inne vil profilen gjøre mye av jobben for deg, om du gjør det riktig.

Ellers har du bloggen:
http://www.0330.no/2012/08/nyheter-fra-forskningsfronten.html#.UexdzG3qJgg
samt podcast angående nettdating og profil.

Skal du virkelig gå inn for det har du jo http://www.perfektprofil.no/

Det som er viktig er å ta masse bilder, med litt ulike settinger, outfits, miljø etc for så å få noen jenter til å velge ut kanskje de 5 beste bildene av 2-300 bilder (eller mer). Men, ikke bruk en proff fotograf så det blir for "proft", det skal helst være bilder tatt i "random" settinger (noe som en kompis av deg kunne gjort).

I tillegg er det enklere å være kresen og overfladisk på nettet og derfor bli "forkastet" pga bildene. Det er bildene som skaper "tiltrekningen" i stor grad på nett, derfor er gode bilder key. Gå for kvalitet fremfor kvantitet og husk at du vil mest sannsynlig bli dømt ut fra ditt dårligste bilde på profilen.


Ble ikke noe konkret på bildene dine fra meg, men som du skjønner så er ikke et bilde bare et bilde ;)

Fjøra


ruslebiffen

Hei! Tusen takk for innspill fra dere begge! Det er gull verdt.

Jeg har kjøpt den Perfekt Profil-boka. Jeg føler jeg ikke fikk noen eksempler på noen gode bilder fra den boka; den hadde absolutt en del gode tips, som jeg skal lese om igjen.

Så kommer et oppfølgingsspørsmål: Hvordan kan man egentlig få et profilbilde på sukker til å være virkelig spennende? Fjøra har jo noen tips, som jeg absolutt skal følge, men finnes det noen eksempler på skikkelig gode profilbilder? Bare for å se litt hva slags kvalitet jeg bør sikte på.

Skjelven

Hvis du sliter med å finne konkrete bilderkan du jo opprette en konto som "kvinne". Snoke litt rundt for å se hva andre gutter har av bilder!

www.lookbook.nu har også mye bilder av karer som ser bra ut.

Anders GV

Quote from: ruslebiffen on July 22, 2013, 09:43:44 AM
Hvordan kan man egentlig få et profilbilde på sukker til å være virkelig spennende?
Det er ikke om å gjøre å se mest mulig spennende ut.
Er helt enig med Ananas, du ser ordentlig kjedelig ut på bildene.
Kjedelig, men samtidig snill.
Snill er en god egenskap, da det gjør det lettere for jenter å tørre å møte deg.

Anbefaler at du følger de rådene som er i boka, spesielt det med jentepanel.
Ingen av oss klarer å velge ut de beste bildene selv.

Et konkret tips: skaff deg linser.
Du kommer deg ikke over "kjdelig-stadiet" med brillene.

Fake jente-profil er bortkastet energi.

Unloved

Hei og velkommen :)

Som Ananas sier, er bildene dine litt kjedelige. Det ser ut som du poserer for selvutløseren på alle sammen, så hvis du absolutt skal gå for ett av dem, så stemmer jeg på #4 fordi det er litt annerledes enn de 3 andre, siden det er utendørs.

Og hvis du ikke hører på Anders og skaffer linser til fulltids-bruk, bør du ihvertfall vurdere nye briller. De du har er for små til ansiktet ditt.

Greeneyed

De andre kommer med gode tips her :) Vil føye på at det stort sett alltid er bra å smile, både med munn og øyne, og å se glad og tilfreds ut på bildene man velger. Nå smiler du jo litt på bildene her, vil likevel påpeke at smilet er en viktig del av et bilde. Lykke til! :)

Lisa

Som flere andre nevner så vil også jeg råde deg til å ta nye bilder. Nå fremstår bilde to og tre som overredigerte og det ser ut som du bare smiler med munnen og ikke øynene på bildene, men det kan være brillene som gjør det. Jeg vil også anbefale deg og unngå positurer hvor du lener overkroppen fremover. Selv en liten vinkel på overkroppen kan ha stor betydning for bildet og hvordan du blir oppfattet.

Knipetak

Definitivt skaff deg nye briller og/eller linser.

ruslebiffen

Hei igjen,
Tusen takk for gode tilbakemeldinger! Jeg setter skikkelig stor pris på det! :-)

Mange av dere nevnte brillene mine.. jeg skaffet meg nye (større) for et par uker siden (har desverre ennå ikke noen bilder med de). Men jeg skal absolutt vurdere linser.. iallefall en gang i blant... synes linser er ubehagelig i lengden. :) Flott poeng!

Jeg ser også poenget ang. positur. Men når det gjelder smil, så sliter jeg litt med å få det til å ikke se skikkelig fårete/funny ut. Smilet mitt er noe jeg ikke helt er fornøyd med, så jeg har en tendens til å smile lite på bilder..

Da blir det nok linsetime hos optikeren over ferien.. :)

Lars GV

Jeg bruker også briller, oftest på forelesning og når jeg ser film, men bruker de aldri ute ellers. Hvertfall ikke i sjekkesettinger som ute på byen eller på første date. Heller ikke på bilder jeg bruker på nettdating. Enig i de andres kommentarer.

Quote from: ruslebiffen on July 23, 2013, 17:20:05 PM
Jeg ser også poenget ang. positur. Men når det gjelder smil, så sliter jeg litt med å få det til å ikke se skikkelig fårete/funny ut. Smilet mitt er noe jeg ikke helt er fornøyd med, så jeg har en tendens til å smile lite på bilder..

Det er derfor man må ta MANGE bilder på fotosessions med venner. Jeg har over 500 bilder av meg i bare nettdating-fotosessions, og jeg kan telle på én hånd hvor mange som er brukbare. Enkelte av oss er det vanskeligere å ta gode bilder av enn andre :)
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Unloved

Quote from: ruslebiffen on July 23, 2013, 17:20:05 PM
Mange av dere nevnte brillene mine.. jeg skaffet meg nye (større) for et par uker siden (har desverre ennå ikke noen bilder med de). Men jeg skal absolutt vurdere linser.. iallefall en gang i blant... synes linser er ubehagelig i lengden. :) Flott poeng!
Fint at de nye er større. Håper de kler deg bedre :)

Vet ikke hva slags erfaring du har med linser fra før, men snakk med optikeren din om at du synes det er ubehagelig, det kan være noe så enkelt som at merket du har brukt er litt for stive.

Selv synes jeg de med mye vanninnhold er mest behagelige, så jeg ble ikke så veldig happy når favorittmerket mitt gikk ut av produksjon. Sliter enda med å finne den perfekte erstatningen.

urutinert

Ikke se inn i kameraet, det står i boka du har:-)

Ett tips for et mer spennende blikk kan være å se langt forbi kameraet, og gruble skikkelig på noe litt artig du lurer på..
Do something today that your future self will thank you for.

Solskinn

Hey Clark Kent  ;)
Dette er hva jeg mener (jeg går ikke veldig innpå hva som jeg syns er feil):
Du har veldig fine blå øyne, fremhev de!
Du har en mandig hake, fremhev dette også, men ikke på en måte hvor haken er det eneste man ser.
Jeg aner et veldig fint naturlig smil, og hvis du smiler med øynene også, blir det bra!
Få en vennine til å hjelpe deg litt :)
Lykke til!