Belter

Started by ost, August 07, 2013, 21:11:14 PM

Previous topic - Next topic

ost

Hei!
Er ny på forumet her, men etter et kjapt søk fant jeg ingenting om belter til herrer.

Har et par belter med "hul" beltespenne som eksempelet under:
http://www.hm.com/no/product/08146?article=08146-B
Synes slike funker til alt, så lenge fargen matcher resten av antrekket. Men føler det gjerne blir litt kjedelig.


Det jeg vurderer er et belte med en hel flate. Selvsagt ikke slike store som man finner på de lokale skatebord-sjappene, men noe mer nøytralt.

Er eksempelt under no-go da man flasher logo?
http://static01.miinto.no/photos/products/belte-fra-moods-290318-1000x1000.jpg

Anders GV

Unngår helt fargen brun.

Moods of Norway er kun ok om du er 14.

Det siste beltet ville fungert uten logoen.


ost

Hele beltespenner bør altså derfor være helt enkle. Takk.

Skjønner ikke at du unngår brune belter. Finnes flere gode kombinasjoner!
Selv har jeg en grå dress hvor jeg ofte bruker brunt belte og brune sko.
I tillegg er brune boots og brunt belte en god kombinasjon om høsten/vinteren.

Egil GV

Quote from: Smooth on August 07, 2013, 21:29:58 PM
Hvorfor ikke brun? Jeg synes det passer fint med sort dress

http://sousstyle.com/wp-content/uploads/2012/05/crazy-stupid-love-ryan-gosling-eating-pizza11-888x500.jpg

Som anders sier så unngå brunt. Brunt er en av de vanskeligste fargene å kombinere, dette er noe veldig få gutter skjønner.
Svart er tingen  ;)
Gjør en ting du er redd for hver dag!

Potet

For en gangs skyld er jeg uenig med GV. Mørkebrunt belte fungerer veldig bra hvis skoene er mørkebrune og resten av antrekket har farger som matcher mørkebrunt, f.eks. Blått og lilla i mørkere toner. Kontrast til hvit skjorte kan også være knall. Husk å ha samme fargemetning.

Svart kan iblant bli en litt hard kontrast i motsetning til brunt. Brunt regnes blant noen som den tredje kombinasjonsfargen ved siden av hvitt og svart. Hvis man bruker mye brunt bør man prøve å holde seg til jordfarger. Unngå brunt som farge på skjorte, t-skjorte og slips.

Personlig bruker jeg heller bukseseler til dress og til bukse har jeg en skjorte utenfor buksen som skjuler et eventuelt belte, så for min del er det ikke et problem. Til mørkeblå bukse er det penere med mørkebrunt enn svart, men jeg er enig i at brunt kan være vanskelig å kombinere.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Claw

Til mellomgrå og navy dress ser jo brunt bedre ut enn svart?

Lars GV

Ingen av oss som sier at brunt er feil eller en dårlig farge. Brunt kan absolutt være killer fett. Vi mener bare at det er en vanskelig farge å få til, det er flere som ikke får til å matche brunt godt enn det er folk som klarer det.

Brunt er vanskelig å matche+svart er aldri feil = unngå brunt, kjør safe med svart.

Stikkordet vi bruker er "unngå", ikke "feil" eller "dårlig" :)
Motstand skaper smerte. Aksept skaper frihet.

Oppdragelse slutter ikke når du flytter hjemmeifra, det er da den virkelig begynner.

Egil GV

#8
Som lars sier så sier vi ikke at brunt er en "dårlig" eller "feil" farge, men at det er en av de vanskeligste fargene å kombinere med andre.
Jeg er enig i at mørke brune dress sko passer bra til en mørkebly navy dress, men at det er den 3 beste fargen å kombinere etter svart og hvitt stemmer rett og slett ikke. Det er en av de vanskeligste fargene å kombinere med andre, selv folk i moteverdenen trår noen ganger feil her.
Det er også viktig å forstå at en som er inne i moteverdenen kan bryte med normen med vilje fordi det er "high" fashion.
Vi i GV snakker mer om hva som er en generell "kjekk stil" for menn, og hvordan du tenker for å unngå de vanligste feilene menn gjør.
Forøvrig så er etter svart og hvit de enkleste fargene å kombinere med andre, mørkeblå (navy) og grå.
Gjør en ting du er redd for hver dag!

Lisa

Brunt er kanskje en vanskelig farge, men det er desidert den fineste fargen i et antrekk når den blir mikset riktig

Potet

Vi er nok ganske så enige egentlig! Jeg blingset og tolket utsagnene mer mer som "unngå helt" og dermed at svart alltid er bedre. Den kombinasjonsfargepåstanden regnet jeg med kom til å bli kommentert. Det handlet om at tilbehør som klokke, belte, veske og sko ofte er brunt. At brun brukes mye som tilbehør kommer nok mer av at fargen ser knall ut i skinn (jeg unngår brunt i mye større grad når det ikke er skinn) og ser det gjerne mindre tacky og mer eksklusivt ut enn andre farger i skinn som blir mer unaurlige. Mørkeblått (grått er en nyanse av svart eller hvitt så den går inn under svart eller hvitt, men jeg er helt enig i poenget) er jeg enig i at rent fargemessig matcher med flere farger enn brunt.

Holder meg til utvalgte blogger og plakater/reklame som inspirasjon. Huff og gru, folk som skal skille seg ut i moteverdenen holder jeg meg unna, selv om de kan treffe bra iblant. Du har stilikoner som Mariann Thomassen som blir hylet for sin stil som i mine øyne er noe av det grelleste jg kan tneke meg. Hatter som i høyere grad er brutk av stilikoner er noe jeg også holder meg laaangt unna.

Svart er en lettere farge å jobbe med en brunt, det er jeg som sagt enig i. Så for å unngå fall på kjekkhetsskalaen bør nok de fleste holde seg til svart. Men er det negativt kjekkhetsmessig hvis man hovedsaklig bruker mørkebrunt og ikke svart selv om man klarer å kombinere det riktig? Mye svart gir gjerne en mer mystisk look. Jeg bruker altid brune sko, har en klokke med brun reim, mørkebrun veske og mørkebrun skinnjakke hvis det matcher med resten av antrekket. Bruker også lysebrun cardigan iblant.

Hvilke tabber er de vanligste, og hva er de verste fellene å gå i når det kommer til å kombinere med brunt?

Håper ikke dette blir for off-topic :)
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!