#problem

Started by Apekatt, November 12, 2013, 17:52:37 PM

Previous topic - Next topic

Apekatt

Har en ganske seriøs greie gående med en dame nå.
Nylig la jeg ut et bilde fra helgen som har vært, med bilde av meg og et par andre damer(disse er felles venner av oss)
jeg hashtaget bl.a. #beautiful #ladies i tillegg til #friends og andre uvesentlige ting.
Hun reagerte veldig sterkt på dette og sammenlignet det med #sexy og ble ganske sur.

bildet er av det uskyldige slaget, en fotomontasje med store smil, og meg mellom to jenter, i tillegg til et par bilder av andre venner.

Jeg reagerte tilbake og svarte at jeg ikke kan fatte hvorfor hun reagerer og syntes det er latterlig at hun gjør det. Tilbød å fjerne # eller bildet, det ville hun ikke fordi det "ble bare dumt"  (burde vært litt mer imøtekommende her)

Jeg ikke legger noe som helst i #beautiful annet enn at de var vakre/fint kledd(pga. julebord) og mente det hele som et hyggelig kompliment. Jeg ville heller ikke reagert om hun hadde gjort det samme og f.eks. skrevet #handsome #men elns. Dette sa jeg også til hun.

Så til Jentene: ville dere reagert? Hun sa også at flere av veninnene hadde reagert.
Til Gutta/Alle: Tar jeg feil? hva burde jeg gjøre/si?

Jeg føler personlig at dette er en bagatell, og føler egentlig ikke jeg trenger si unnskyld engang, men det handler vel kanskje om at gutter og jenter oppfatter ting forskjellig.

--WTF?--

Hva du føler eller mener er i utgangspunktet irrelevant. Det er ikke lov å publisere blider av andre enn seg selv uten tillatelse (ref. personvernloven). Du kan ikke vite hvilke grunner noen har til at de ikke ønsker oppmerksomhet på nett (eller andre steder), og det har du heller ikke noe med.

På den annen side er det rart at hun ikke sa ja til å fjerne bildet når du tilbød det. Da viser hun at det er noe annet enn overtredelse av personvernloven hun reagerer på. Hvordan du skal tolke det vet du best selv, men jeg hadde tenkt meg grundig om jeg virkelig ønsker en slik person i livet mitt.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Apekatt

Du misforstår, mulig jeg formulerte meg dårlig.
Det er ikke noe gale med bildet i seg selv, men at jeg skrev "beautiful ladies" som hashtagger under det, og akkurat det gjorde at hun følte seg truet eller noe i den duren.

jeg skjønner også at ovenfor henne er hva jeg føler irrelevant, og jeg vil ikke gjøre noe for å såre henne.
men selv om du misforstod så stemmer jo det du sier at jeg bør vurdere om jeg vil ha henne i livet mitt hvis trenden er at hun reagerer så kraftig på bagateller.

Poenget her er egentlig å høre med jentene her om dette er noe de ville brydd seg om.

Greeneyed

Jeg ville aldri brydd meg om noe sånt. Har hun ellers problemer med sjalusi? Reaksjonen hennes ville vært mer forståelig om du hadde rota med ei av de jentene før, og hun visste det, men når det bare er noen venninner, synes jeg det er rart.

Kanskje det ligger noe mer bak, at hun er veldig usikker på hvor hun har deg eller noe sånt? Jeg synes man bør være forsiktig med å "dømme" henne. Selv om dette er en bagatell (og enda mindre enn dét også!), så kan det hende det egentlig handler om noe helt annet enn noen hashtags.

Apekatt

Det kan nok stemme at hun er usikker på hvor hun har meg. Vi jobber oss sakte men sikkert mot et forhold, men jeg har vært litt i tvil og  dette vet hun, men nå i det siste har jeg gitt henne ganske mye bekreftelse. Jeg har ikke rotet med noen andre så lenge vi har hatt en seriøs greie(og heller aldri noen av veninnene hennes).

Det er mulig jeg har funnet meg en skikkelig sjalusidame her, isåfall har jeg et problem, men foreløpig ikke altfor mye som tyder på det.
En mulig forklaring er at jentene på bilde er veldig pene, og at hun føler seg litt mindre pen(hun er kanskje et hakk under dem, men fortsatt meget attraktiv).

Jeg får vel bare godta dette denne gangen, også håpe det ikke blir et varig problem.
Takk for svar! :)

pickupnewb

Quote from: --WTF?-- on November 12, 2013, 19:11:52 PM
Hva du føler eller mener er i utgangspunktet irrelevant. Det er ikke lov å publisere blider av andre enn seg selv uten tillatelse (ref. personvernloven). Du kan ikke vite hvilke grunner noen har til at de ikke ønsker oppmerksomhet på nett (eller andre steder), og det har du heller ikke noe med.

Gjelder dette på facebook f.eks? du har ikke lov å tagge bilder av vennene dine, eller tagge folk med navn i poster uten at man samtykker?

--WTF?--

Quote from: pickupnewb on November 12, 2013, 20:10:27 PM
Quote from: --WTF?-- on November 12, 2013, 19:11:52 PM
Hva du føler eller mener er i utgangspunktet irrelevant. Det er ikke lov å publisere blider av andre enn seg selv uten tillatelse (ref. personvernloven). Du kan ikke vite hvilke grunner noen har til at de ikke ønsker oppmerksomhet på nett (eller andre steder), og det har du heller ikke noe med.

Gjelder dette på facebook f.eks? du har ikke lov å tagge bilder av vennene dine, eller tagge folk med navn i poster uten at man samtykker?

Facebook er en gråsone, men dette kan Datatilsynet svare deg på. Det er uansett en god vane å spørre før du legger ut bilder.
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

piken

Vanskelig å si hvem som har gjort feil eller rett. Alt kommer an på kontekst.

Jeg vet ikke hvilket sosialt medie du la ut bildet på og hvor aktiv du er med å legge ut bilder der ellers. Men personlig ville nok jeg reagert på samme måte som jenta di inni meg, selv om jeg nødvendigvis ikke ville sagt noe om det. Jeg mener at hun i denne situasjonen har rett til å føle på at det er ubehagelig at du legger ut bildet og hun har rett til å si hvordan hun føler, men hun har ikke rett i å være sint/sur eller si at du har gjort noe galt. Det er helt okei og normal å føle seg litt truet av den type ting - alle er vel litt sjalu og usikre når et forhold ikke er helt på beina enda - men man kan alltid velge hvordan man skal handle ut i fra det. Tror det viktigste her er at du respekterer at hun kan føle seg truet, men at du ikke nødvendigvis fjerner bildet av den grunn. Skaden er jo allerede skjedd , og tror nok bare du skal ta det som et kompliment :)

Bozzern

Jeg regner med at han er såpass smart at han spurte om lov til å legge ut bildet, men det er ikke det som er problemet her. Mulig jeg ikke har lest hele innlegget nøye nok, men sa han i det hele tatt en eneste gang at han la ut bildet uten samtykke?

Problemet er at jenta reagerte på noen uskyldige hashtags. Spør du meg så høres denne jenta helt på tryne ut. Hvem reagerer slikt på noe sånt? Fortsetter ho slik så dropp henne.

--WTF?--

Quote from: Bozzern on November 12, 2013, 20:29:31 PM
Hvem reagerer slikt på noe sånt?

Faktisk flere enn man skulle tro, og enda verre er det at gutter godtar det. Men det er vel normalen hos "generasjon lydig" nu til dags. ;)
Date only grown-ups. If you're not a grown-up, fix that first.

Donnie Darko

#10
Var hun selv avbildet? I så fall: hun reagerer på at hun ikke ble spurt i forkant. Kanskje hun ikke selv helt vet hvor hun står og misliker press utenfra, dvs spm og mas fra andre, noe som kan være en særdeles forstyrrende faktor(om en er på vei inn i et forhold).

Hvis hun ikke selv var avbildet men kun du og deres felles bekjente er det vel hashtaggene som var den store "brøleren" og det er vel som tidligere påpekt, klassisk sjalusi inne i bildet. Hvis vi snur på situasjonen, hva om hun hadde gjort noe tilsvarende med noen gutter du visste var "kjekke/attraktive/potensielle rivaler" etc. Ville du latt det passere eller hadde du også kjent et stikk av sjalusi inni deg?

Personlig synes jeg hun overreagerer, men alle har jo sine grenser og preferanser om hvordan andre burde te seg til tider etter deres egen personlige og høyst subjektive verdensanskuelse.

Unloved

Har jeg forstått dette riktig?
Du holder på med dame #1, og legger ut bilde av dame #2-3-4 med hastags som beskriver utseendet dems?

I så fall sier jeg meg enig med Greeneyed, hun er usikker på hvor hun har deg og trodde sikkert du prøvde å hashtag-flørte med jentene på bildet.

(Og nei, jeg hadde ikke reagert selv. Men HVIS jeg hadde reagert, hadde jeg reagert enda mer på at du IKKE synes det er en big deal når jeg tydeligvis synes det er det).

Schwarzkopf

Hun høres helt forbanna ustabil ut, og reaksjonen fremstår å være et stort, rødt flagg. Hvis hun reagerer ved å sette himmel og jord i bevegelse over noe så smått, hvordan tror du hun reagerer neste gang du gjør noe "verre"? Som å la være og svare på telefonen når du er ute på byen?

Jeg har hatt min porsjon med en lignende jente. Således vet jeg av erfaring at dersom du er glad i henne, ser du bort fra det vi har å si uansett.  Mitt råd er følgende: Forklar situasjonen, og finn deg noe annet.

Bananonym

Er igrunn veldig enig med Unloved - hun er usikker på egen posisjon. Denne usikkerheten "kan" være et rødt flagg som forteller noe om henne som person og potensiell kjæreste. Dette burde du burde se opp for, spørs litt hvilket forhold du allerede har med jenta. Dette er igrunn du som vet best, og en situasjon du må vurdere ut ifra hvor du står i forhold til denne jenta.

Greeneyed

Det er menneskelig å være usikker i denne fasen av forholdet. Ikke la det ødelegge for mye, kan godt hende hun ellers er aksepterende og tillitsfull. Sånne grenser er noe man må finne ut av mens man blir bedre kjent med hverandre, tenker jeg. Hun kan ikke diktere hva du har "lov" til, men konflikter kan også føre til løsninger begge er fornøyde med. Det kommer kanskje litt an på hva hun tenker nå, sånn i etterpåklokskap. Kanskje hun etter hvert ser din side av situasjonen også :)