Tips og Råd :)

Started by Vestlending, April 03, 2014, 01:07:27 AM

Previous topic - Next topic

Vestlending

Takk for alle svar folkens :) Donnie, har skygga helt ut av det (delvis.) vi henger fremdeles saman som venner.. og har fremdeles den hyggelige og gode tonen, holder fremdeles et øye med dem (ser hvordan det går.) og har hørt frå fleire av hans venner at dem ikkje kommer til og funke da han er totalt forskjellig person med henne en kva han er til vanlig.

Men ligger lavt og vill hun prøve seg igjenn så skal hun endelig få lov til det :)

Donnie Darko

Haha, er så klassisk friendzone. Jeg tror nok ikke hun prøver seg med det første og jeg hadde blitt direkte sur om hun dumpet sjøulken med en dame i hver hamn ovenfor meg, om jeg hadde vært i samme situasjon. Hvem vil vel være andrevalget? Men men, når denne karen klarte det så er fortsatt "hope in the hanging snore", for å sitere Nils Arne Eggen.

http://i.imgur.com/k3BE8.png

:)


Vestlending

Har vært offline her end stund nå  :P

Kvinnfolk er ikkje til og bli klok av  :o Vi har fremdeles en god tone (kanskje for god?) vi henger fremdeles mye saman, vi gjikk saman frå jobb her om dagen, og det ende opp med at det ble en øl og samtale borte hos henne, hun kommer stadig med komplemang og vill finne på ting saman, sjølv om eg vill så klarer eg ikkje heilt og slippe taket på tanken (har vært inne på tanken og "fiske litt" og prøve og finne ut noe.
Men er redd det skal ødelege det vi har nå  ???

En kamerat av oss begge kommenterte til meg og en kollega av meg: "they are practicly made for each other" noe i den dur av en kanadier. Har funnet ut eg legger alt for mye vekt opp i slike ting.... noe som må jobbes med  ;)

Til Donnie Darko Skjønnte egentlig ikkje heilt hvorfor du hadde blitt sur om en dame du hadde vært inntressert i hadde dumpa en annen for deg? om alle skal tenke at dem er andrevalget så hadde vi søren meg ikkje kommet oss langt her i livet  8) og dersom hun skulle finne ut og "dumpe" blir feil da dem ikkje er saman og kommer aldri til og bli det (hennes ord), så føler eg ikkje at eg hadde vært noe anndrevalg da, han kunn er hennes "playdoll" for og sei det litt stygt :P (noe fleire har fått inntrykk av at han ikkje heilt har forstått). Vi får vente og se hvordan ting ender opp :)

Anders GV

Quote from: Vestlending on May 30, 2014, 01:30:13 AM
Kvinnfolk er ikkje til og bli klok av  :o
Å? Hva er det du ikke forstår?

Quote from: Vestlending on May 30, 2014, 01:30:13 AM
Men er redd det skal ødelege det vi har nå  ???
Er du ikke villig til å satse det dere har nå for sjansen for noe mer, burde du finne noen andre å crushe på. Vennskap der du later som du er fornøyd, er bortkastet tid.


Quote from: Vestlending on May 30, 2014, 01:30:13 AM
En kamerat av oss begge kommenterte til meg og en kollega av meg: "they are practicly made for each other" noe i den dur av en kanadier. Har funnet ut eg legger alt for mye vekt opp i slike ting.... noe som må jobbes med  ;)
Verdiløst å tenke noe mer på dette. Få ut fingern.

Vestlending

Quote from: anders GV on May 30, 2014, 01:30:13 AM
Å? Hva er det du ikke forstår?

Det var ment litt ironisk  ::) (men kom kanskje ikkje helt fram  :P)

Quote from: Anders GV on May 30, 2014, 01:30:13 AM
Er du ikke villig til å satse det dere har nå for sjansen for noe mer, burde du finne noen andre å crushe på. Vennskap der du later som du er fornøyd, er bortkastet tid.
quote]
Du har et godt poeng der, og er einig, må vell som du skriver under "få ut fingern" og ikkje vente på at ingenting skal skje :)

Quote from: Anders GV on May 30, 2014, 01:30:13 AM
Verdiløst å tenke noe mer på dette. Få ut fingern.

Allereie lagt bak meg :P tenker egentlig ikkje så mye på det da det er noe som eg har hørt mye i det siste i forskjellige settings  8)

Donnie Darko

Nå misforstod du. Jeg hadde blitt sur om hun dumpet meg først, til fordel for en annen, for så å komme tilbake igjen når hun fant ut at vedkommende ikke var noe å satse på. Det kalles helgardering, og de færreste synes det er noe særlig greit. Rett og slett fordi en ikke liker å bli nedprioritert, valgt vekk og samtidig så oser det desperasjon lang vei. Desperasjon fra begge sider. Desperasjon fra den som har valgt deg vekk for så å komme krypende tilbake, og desperasjon fra den som tar imot med åpne armer etter først å ha blitt avvist. Om det er snakk om en "playdoll/FF-forhold" er for meg knekkende likegyldig. Jeg står fortsatt for at du er friendzone'd og det skal særdeles mye til for å komme ut av det.

Akkurat i dette tilfelle har du ikke akkurat blitt "dumpet", men du har jo dumpet deg selv med å ikke eskalere eller hinte fram på utover vennskapelige gjøremål. Sånn sett kan du jo alltid håpe på at vinden snur og du får rev i seilet, men jeg ville spart meg selv for den lidelsen om jeg var deg. Enten gjør du et solid fremstøt når settingen tillater det, eller så må du komme deg ut og finne noen andre ASAP. Å gå i mndsvis på dette viset må jo faen meg være ren tortur.

Love

jeg er jo alltid optimist...så:
1. Hun kan ha gjort deg "sjalu" fordi du somlet...ved å sjekke opp en annen, og så angre...
2. Du virker cool... bra!!
3. Hun føler seg litt billig (din oppgave å adressere typ " vi later som det aldri har skjedd"
4. Hun liker deg "for real", og vil ikke ødelegge...du vil ikke ødelegge (så hva skjer?!)
5. Prøv å lufte tanker om en tur sammen "drøm", og la henne spille med...om hun er inne i tanken så er hun "game". Bestill tur, gå bort fra alt "lokalt" og start på nytt;)

Vestlending

Quote from: Donnie Darko on June 01, 2014, 21:30:19 PM
Nå misforstod du. Jeg hadde blitt sur om hun dumpet meg først, til fordel for en annen, for så å komme tilbake igjen når hun fant ut at vedkommende ikke var noe å satse på. Det kalles helgardering, og de færreste synes det er noe særlig greit. Rett og slett fordi en ikke liker å bli nedprioritert, valgt vekk og samtidig så oser det desperasjon lang vei. Desperasjon fra begge sider. Desperasjon fra den som har valgt deg vekk for så å komme krypende tilbake, og desperasjon fra den som tar imot med åpne armer etter først å ha blitt avvist. Om det er snakk om en "playdoll/FF-forhold" er for meg knekkende likegyldig. Jeg står fortsatt for at du er friendzone'd og det skal særdeles mye til for å komme ut av det.

Akkurat i dette tilfelle har du ikke akkurat blitt "dumpet", men du har jo dumpet deg selv med å ikke eskalere eller hinte fram på utover vennskapelige gjøremål. Sånn sett kan du jo alltid håpe på at vinden snur og du får rev i seilet, men jeg ville spart meg selv for den lidelsen om jeg var deg. Enten gjør du et solid fremstøt når settingen tillater det, eller så må du komme deg ut og finne noen andre ASAP. Å gå i mndsvis på dette viset må jo faen meg være ren tortur.

Missforstod deg kanskje ja :P men dem 2 har jo ikkje vært "saman" dem hadde bare kontakt :P

For og være ærlig så kan det nesten virke som om hun har snudd i det siste (men klarer ikkje helt og lese settingen :P)
kunne gjerne takket ja til noen råd rundt det og ympe frampå  8)


Quote from: Love on June 01, 2014, 22:47:10 PM
jeg er jo alltid optimist...så:
1. Hun kan ha gjort deg "sjalu" fordi du somlet...ved å sjekke opp en annen, og så angre...
2. Du virker cool... bra!!
3. Hun føler seg litt billig (din oppgave å adressere typ " vi later som det aldri har skjedd"
4. Hun liker deg "for real", og vil ikke ødelegge...du vil ikke ødelegge (så hva skjer?!)
5. Prøv å lufte tanker om en tur sammen "drøm", og la henne spille med...om hun er inne i tanken så er hun "game". Bestill tur, gå bort fra alt "lokalt" og start på nytt;)

Prøver og være optimist her og:
1. Det var det eg tenkte og i med at hun hele tiden har pressisert det at dem ikkje er et par osv.
2. Takk  ;)
3. akkurat det har eg gjort i det siste, prøver og unngå det samtale emnet og det har endra settingen heilt, hun virker meir "open" hyggelig med det :)
4. Du som jente noen tips rundt det?
5. tur har vi allereie diskutert ;) vi har prata om og reise på en lengre reise (typ fleire måneder.) om 2 år +\-. tanken var og reise saman i begynnelsen men har etter hvert blitt meir snakk om og heller ta deler av turen saman og deler av turen åleine :)

Love

4. Tror du må ta ledelsen som gutta her sier. Les om compliance, du kan be henne gjøre ting som er enkle for å teste om hun er villig til å la deg lede.
Når du klemmer kan du legge til mer, kyss på halsen eller holde hånden, massere osv. Les om kino på bloggen;)

Donnie Darko

Gjør som Love sier. Inviter henne med på en hyttetur eller noe, der det bare er dere to og se an reaksjonen. Ta med en flaske vin eller to til en slik utflukt. Be henne ut på en øl på en plass hvor dere kan sitte uforstyrret og snakke. Eller be henne over og se en film og ha en vinflaske i bakhånd. Er hun gira/interessert vil hun bli med eller gjøre seg tilgjengelig. Hvis hun nøler er det GAME OVER. Da er hun fortsatt følelsesmessig involvert med bygdefuten, eller har rett og slett ikke nok følelser/interesse ovenfor deg til at hun vil se hvor eventyret går. Alle kan prate løst og fast om turer, men de manifesterer seg ikke før en virkelig gjør noe med det.

Vestlending

Takk for tipsene både til Donnie darko :)

Dette satte jo litt klartekst til det helle, Vi var på konsert nå helgen som var (Metallica) planen var egentlig at eg skulle få med meg en kompis men han backa ut hun skulle møte en venn av en vennine der. Vi var begge veldig gira på og reise begge 2. hun hadde reist noen dager før for og møte en vennine og noe til. så eg reiste in same dag, vi hadde egentlig ingen plan bortsett frå at vi skulle treffes før eller på vei til konserten, hun ringe så og sa at han andre ville ikkje opp før senere på kvelden så hun lurte på om vi 2 ikkje bare skulle stikke opp :) greitt nok det var mye folk der :P

dagen etterpå hadde vi avtalt og møtes da eg kjørte bil innover og hun hadde tatt tog om at vi skulle kjøre saman tilbake, ble noen timer i oslo (planen var og spise men vi ville komme oss ut før rusjet så ble enige om og bare stoppe på veien, når vi kom hjem og hadde henta hunden som både meg og hun passer for en venn av oss, vi er part time tante og onkel som hun kaller det :P når vi har henta hunden og prata litt med noen andre venner av oss så sier hun det at hun har 2 øl i kjøleskapet og om ikkje vi skal ta en øl før vi tar kvelden, ender så opp med at vi tar med oss ølen og luften hunden. og hadde en fin tur oss 2 ute i det fri  :)

Når derre sier det med og invitere henne med på ting så passet jo det perfekt for vi prata om det i dag, og hun har prata om og få en ny tattovering og fikk i dag beskjed om at hun hadde fått time gjennom en venn. dette er da på en dag som vi begge har fri. og siden hun fikk tattoeringstime så sent på ettermiddagen så rekna hu med og måtte ta en overnatting.. tenkte da at der skal eg så til og føreslå at vi kan ta en dagstur ut av det og kjøpe noe mat før tattoeringstimen osv. fikk aldri nevnt det men skal nemne det ved neste anledning, fi har en halv plan om og ta en øl senere i uka før hun stikker bort for noen dagen :)

Men de siste tida har hun virka enda meir hypp på og invitere meg med på ting.. som når vi gjikk hjem frå jobb her forrige uke så og hadde henta hunden så sier hun det, at hun lurte på og ta en øl før hun tok kvelden, og eg måtte bare være med, dvelte litt på det om det var bevist eller ubevist er eg litt usikker på :P men hun pusha veldig på at eg måtte være med :)

men det som eg "sliter" litt med nå er hvordan eg skal eskalere på en måte, derre har sikkert forklart det noen ganger nå :P men føler liksom at ting kommer i veien hele tiden :P vi hadde jo hele dagen etter konserten og gjikk og prata  om løst og fast.

Sidenote: etter konserten hadde hun tatt et bilde av oss 2 på konserten så "selfie kosebilde" dette posta hu på veggen min og takka for en hyggelig konsertopplevelse, hun spøkte med det i dag "håper det var greitt at eg posta bilde av oss på vegen din" det var jo eit flott bilde. sa at det gjikk helt fint og spøkte med at responsen var jo kjempedårlig (ironisk.)

Love:
Takk skal prøve og være litt meir kontaktsøkende nestegang :) istedenfor og bare gi klem eventuelt gi en rubb på ryggen eller noe i den duren :) kanskje eg bare må ta til motet og gi henne et kyss på kinne og la det bære eller briste :P


Men takk for at derre holder ut :) er jo nesten bltt en novelle det her :P

Anders GV

#41
Quotekanskje eg bare må ta til motet og gi henne et kyss på kinne og la det bære eller briste :P
Briste eller bære?
Altså, det kommer ikke til å skje noe som helst annet enn et kyss på kinnet ut av den planen.
Munnen eller ingenting.
Kinnet er for tanter.

Love

På en måte sikkert lurt at du lar henne "chase deg" litt, gjør det jo veldig spennende for henne når hun ikke helt vet om hun har draget på deg eller ikke;) Så lenge du/dere har en flørtende tone, og du er litt uberegnelig, så holder du interessen hennes oppe....
Du kan jo tease henne litt med det kysset, si at du gjerne skulle gitt henne et men du er usikker på om hun fortjener det:D

Vestlending

Quote from: Anders GV on June 04, 2014, 02:04:20 AM
Quotekanskje eg bare må ta til motet og gi henne et kyss på kinne og la det bære eller briste :P
Briste eller bære?
Altså, det kommer ikke til å skje noe som helst annet enn et kyss på kinnet ut av den planen.
Munnen eller ingenting.
Kinnet er for tanter.

Hehe kinnet er for tanter  ;D
Har hørt gjennom tidligere podkaster derre har hatt rundt dette temaet, om eg har forstått rett blant anna på den eine podkasten derre hadde frå 2011 hvor derre svarte på en mail frå en som var inntressert i en medstudent så var jo noe av det derre tok opp at mange har en tendens til og gå for volsomt fram. føler litt det at og gå for et direkte kyss på munnen blir for direkte (sjølvsagt ikkje i rett setting så klart.)
Quote from: Love on June 04, 2014, 08:44:28 AM
På en måte sikkert lurt at du lar henne "chase deg" litt, gjør det jo veldig spennende for henne når hun ikke helt vet om hun har draget på deg eller ikke;) Så lenge du/dere har en flørtende tone, og du er litt uberegnelig, så holder du interessen hennes oppe....
Du kan jo tease henne litt med det kysset, si at du gjerne skulle gitt henne et men du er usikker på om hun fortjener det:D

Har enda ikkje teaset henne med kyss men flørten er der, ivertfall slik eg opplever det.
Vi har planer om og ta en øl før hun reiser på "ferie" noe dager, så skal være litt meir direkte og frampå, vi gjikk saman på vei hjem frå jobb i går da disktuerte vi det at hun skulle reise, og jeg spøkte mye rundt det at det kom til og bli kjedelig for meg når hun reise bort, hun svarte med at det skulle vell bli godt og bli kvitt henne noen dager, vi fikk begge en god later ut av det.

Tidligere når vi har disktuert det med forhold osv. og i forhold til han andre typen så har hun sagt det at så fort han begynner med "savner deg osv." så var det stopp, men føler på en måte at rundt oss har hun en helt annen tone dvs. det er meir kjærlige ord osv.

Det siste dagene så har eg og fått inntrykk av at "oppmerksomheita" er meir skrudd mot meg en mot han (akkuratt som om det dem hadde er over) ser på det som positivt :) når vi møttes i oslo så fikk eg følelsen av en overveldene glede frå hennes side og se meg.

Men skal som sagt prøve og være meir frampå framover, da vi har en del planer "saman"  8)

piken

Kommentar til kyss på kinnet: Kyss på kinnet er hva jeg får av broren min, mormor og menn som uansett ikke har sjangs. Hvis du kun kysser på kinnet plasserer du deg i en av de kategoriene.

En ting å gå for voldsomt frem, men når du først har bestemt deg for å gjøre et fremsteg må du da for søren gjøre det ordentlig med lite rom for tolkning. Har vel hatt nok tvetydige signaler til nå eller?