Tips og Råd :)

Started by Vestlending, April 03, 2014, 01:07:27 AM

Previous topic - Next topic

Vestlending

Dukka over denne sida etter og ha googla litt og tenkte at dette må jo vera den perfekte plassen og få tips og råd.

Skal prøve og skrive så kort som mulig.
edit: Blei vist ikkje så kort alikevell, men heng med.

Det begynte for nokon veker sidan ei ny dame på jobben, hun jobber i ein anna avdelig en meg men vi sees daglig for og sei det slik.
Me fekk god kontakt frå første stund. praten var samtalene gjekk lett vi har samme "Teite" humor og samme interesser.

Vi har hatt "noen" (begynner og bli en del av dem.) aftener hvor vi har sitti hos eller utenfor meg og tatt noen øl og pratet, og timene flyr, vi pleier somregel og samles ein del kollegaer på søndager og ta en etter jobbpils, da pleier vi somregel og sitte i nærheten av hverandre og prate, Hun prater da med andre kollegaer også men har lagt merke til det at hun er veldig flink til og involvere meg i samtalene, om hun sitter med noen andre og prater så kan hun plutselig snu seg og spørre meg om noe som har med den samtalen og gjøre...

For noen uker siden så fant nest sjefen og noen til at vi kunne sette i stand en grill aften hos han, vi var en 8\9 stykker, som hadde det hyggelig, jeg og hun prata som vanlig (ikkje overdrevent.) utpå kvelden etter og ha inntatt "noen" enheter over mange timer ble det til at vi startet et spill, tror det var litt tillfeldigt men meg og ho endre ivertfall opp med og sitte ved siden av hverandre under spillet. vi satt og lo av hverandre da dette spiller baserte seg på at du skulle spørre en rekke spøsmål (somregel til sidemann) hvor det ikkje er lov og svare ja og nei. så det endte jo opp med at det ble noen hysteriske morsome "samtaler" som vi begge lo godt av.
Har i ettertid fått inntrykk av at det var litt flørting fra hennes side den kvelden (uten at eg er noko expert på det.) dvs. øyekontakt og berøring av kropp. (hørtes da veldig tenårings ut.) kan sies at den ene er i er nærme 30 og den andre er nærme 40 men me er begge i samme "mentale" alder.

Skjedde ingenting den aftene men eg har vært "flink" til og holde kontakten via melding og fb. ikkje overdrevet, svarene hun svarer meg med er somregel proppet med smileystegn osv.( bruker det litte sjølv) og lengre meldinger.

Hun var på "besøk" (vi bor ikkje så langt fra hverandre så det er enkelt og gå til og fra.) for noen dager siden for en øl og hyggelig prat (hun som inviterte) om eg ikkje hugser feil, da blei vi sittende i over 4 timer og prate uten at vi kikka på klokka.

Inviterte henne med på pizza for en stund tilbake (etter og ha erta trangene hennes etter pizza) da endre vi opp med og bli ein liten gjeng igjen som var hyggelig men innerst inne ikkje heilt planen (eg inviterte plutselig noen fleire med, samme med ho.) det endre med pizza og øl på formiddagen og grillings på kvelden hjemme hos meg en hel gjeng som var superhyggelig. hun reiste så bort i noen dager men vi prata litt via mld. og fb. da hun kom tilbake i dag så møtte eg henne mens jeg var ute og trakk frisk luft og hun sier da at hun bare skulle lesse av tingene sine også kom ho over for ein pils og prat om eg ikkje var opptatt, satt da i noen nye timer og prata (virker som om vi aldri går tom for ting og prate om.)
Sendte en melding seinere på kvelden og takka for besøket og sa at det alltid var hyggelig og prate med henne og at om hun kjeda seg så var det bare og ta turen igjen.

Hun takka til gjengjeld for at hun fikk komme og at det alltid var like hyggelig, så fortsatte hun samtalen med og prate om noe vi hadde prata om rett før hun gjikk.

Blei vist litt langt allikevell, men det jeg trenger tips og råd til er korleis eg skal gå videre, om det er noko og hente her eller om vennefella som me kaller det allerede er lagt?
Hun reiser neste uke tilbake til sin gamle boplass for og hente og ordne ting og tang og blir borte en uke tenkte da at eg skulle prøve og se om hun tar noko kontakt via fb eller sms og la vær og være den som sender først.

Men som sagt vi har kun kjent hverandre i 4 uker men det føles mye lengre, eg er nærmere 30 og hun er nærmere 35 så aldersforskjell er det men vi har faktisk snakka om det begge to at aldersforskjell betyr nødvendigvis ikkje så mykje om du møter den rette. hun er også veldig ung for alderen og eg er vell litt "voksen" for alderen noko so gjer at me kan ha ein hyggelig samtale sammen.

Håper sannelig på nokon kloke svar her gutter og jenter  8)

Beklager blanding mellom bokmål og nynorsk.

Helsing
Utflytta vestlending

ClawLife

Basert på det du beskriver så tolker jeg det som at hun er interessert, at hun er villig til å møte deg privat og at det virker som om dere har god kjemi er bare positivt. Siden hun er ny i jobben (og tydeligvis nettopp flyttet til byen/stedet?) kan hun vegre seg litt for å gjøre noe mer "romantisk", og derfor er det desto viktigere at du som mann tar initiativ til dette.

Hun virker komfortabel med deg siden hun kommer til der du bor for å møtes, og at hun er vant til ditt fysiske nærvær i form av enkle og naturlige berøringer. Grunnet situasjonen hun er i (ny jobb, flyttet til ditt nabolag, muligens en reaksjon av et nylig samlivsbrudd?) er hun nok litt påpasselig med å være sikker på at hun ikke driter seg ut fullstendig. Men du skal ikke se bort i fra at dere har bygget opp en spenning mellom dere, og at hun sitter og lurer på om du liker henne eller ikke.

Tror ikke du skal tenke så mye på vennefellen enda. Du kan prøve og lese litt mellom linjene i interaksjonene deres, men ikke overanalyser det. Hva snakker dere om? Har hun nevnt noe om gutter, forhold, sex eller noe i den retningen? Snakker hun om tidligere forhold med deg eller lignende kan det tyde på at hun ser på deg som en venn. I kontrast kan det at hun ikke nevner slike ting forsterke det at hun ser på deg som en potensiell partner in love. Hvordan har kroppsspråket hennes vært? Øyekontakt og kroppsberøringer kan vise veldig mye, spesielt hvis hun har drukket litt og kanskje slipper seg litt mer løs. Ofte er instinktene dine her korrekt oppfattet.

Ikke nødvendig kutt ut alle meldinger og lignende for å "teste" hun, men heller ikke send hun meldinger i hytt og pine og la det være litt 50-50 hvem som tar initiativ til det. Send heller meldinger hvis du har en grunn til det, f.eks. hvis du kommer på noe relatert til et tema dere har snakket om, og ikke bare for å søke oppmerksomhet / bekreftelse, f.eks. "hva skjer?".

Det du bør gjøre å vise dine intensjoner. Altså at du er interessert i noe mer. Gjør dette ikke-verbalt, helst. Inviterer du henne over for film / øl / whatever så bør du prøve å eskalere den fysiske kontakten. Gjør dette med f.eks. å sitte nær hverandre, små berøringer på skulderen, korsryggen, magen, kneet, armen, eventuelt under "lek" hvor det er litt erting inne i bilde. Poenget er bare at hun skal bli komfortabel med at du berører henne, så gjør det når det faller deg naturlig og ikke stress det. Prøv å utvikle den fysiske kontakten under de riktige omstendighetene. Definitivt ikke gjør dette når dere er med jobbvenner rundt dere.

Er det i sofaen hos deg og dere f.eks. ser film så kan du prøve å få hun til å lene seg inn i armkroken din. Et spesifikt tips der er å dekke til ene delen av sofaen med puter / tepper som gjør at hun må fjerne noe for å sitte seg der. Deretter sitter du deg ned i hjørnet på andre siden først, så det naturlige punktet for hun å sitte seg ned er i midten (jeg ser for meg en tre-seters nå). Prøv å få henne så nærme deg som mulig, f.eks. ta hånden hennes i det hun er ved sofaen og guide hun litt mot deg, eller bare ha armen din hvilende langs sofaen og trekk hun litt mot deg. Gjerne mens du sier noe som "skal bli fint å slappe av nå, har gledet meg til denne filmen..". Poenget er at det gjøres naturlig og litt "ubevisst" fra din side. Derfra er du i en ideell posisjon til å kysse henne når du finner et passende tidspunkt (dere har øyekontakt, blikket hennes faller ned mot munnen din).

Noter deg at dette er et konkret eksempel for å demonstrere at du kan gjøre noen strategiske grep for å gjøre stemningen bedre. Gjerne demp lysene og gi det en litt mer romantisk setting. Grunnprinsippet er: gradvis bli mer fysisk involvert i hverandre, hun vil nok respondere tilbake med fysiske berøringer, og ikke stress med å gjøre det innenfor en viss tidsperiode. Bare la det være autentisk.

Et siste viktig poeng. Ikke gjør noen drastiske endringer i oppførselen kun fordi du har lest noen tips rundt omkring. Merker hun store forskjeller fra den du egentlig er så kan hun bli usikker på deg. Det er ikke så fryktelig komplisert, du må bare ikke være redd for å gjøre et move uten en direkte bekreftelse på at hun liker deg. Og ikke vær overanalytisk, bare nyt å være sammen med henne så vil hun respondere på det. Lykke til, og la meg få vite hvordan det går. :)


P.S.

Dette er mitt første innlegg her, så kan forstå spørsmål rundt dette svarets kredibilitet, men jeg har en del år med erfaring rundt dette "temaet" så jeg håper du tar det for god fisk. Mvh, hjemvendt vestlending.

Vestlending

Takk ClawLife :) bra post.. kommer denfintivt ikkje og gjøre noen brå endringer da hun gir utrykk for at hun liker den jeg er og det og endre seg til en kjekkas eller sjarmør hadde nok definitivt skygget henne vekker.

Sofa probemet er ikkje så stort da jeg har en knøttliten 2 seter som du uansett sitter tett i, skal få henne over i sofaen neste gang hun kommer innom for en vin eller øl ;) (hun har satt igjen vinflaska her siden sist gang og sa pent at den kan stå her til neste gang :)

vi møttes jo så og si hver dag så det er det og finne den fine balansen mellom og ikkje sees for mye og ikkje virke for "tilbaketrekksom" (teit ord :P) hun inviterte meg på kakao eller te i morgen før jobb (vi begge jobber sent) hun avtalte at  vi kunne gå over på den eine kaffeen som ligger ca 20 min gang her fra.

Det virket som om intensjonen var at det bare skulle være oss 2 :)

noen tips og komme angånde det møtet?

Du spurte om vi har snakka om andre forhold, noe vi ikkje har gjort, bortsett fra at vi har snakka om det og være i forhold (hvordan man skal stole på hverandre osv.) men ingenting om tidligere kjærester heller ikkje så mye om sex dette er eit tema som er veldig unormalt for meg og snakka om med "nye" mennesker og det virker definitivt som om hun og gjør det, har lagt merke til hun skygger unna slike samtaler.

har ikkje invitert til film enda da det somregel ender opp med at vi blir sittende og prate, noe som ikkje er eit problem da praten flyter lett og vi hygger hverandre. skulle sende en snap til en kompis i dag og sendte feil til heile snap lista mi :P (ingenting alvorligt.) men fikk en stund etterpå en hyggelig og humoristisk melding tilbake :) så ble det en samtale ut av det :)

Men fortsett og komme med gode tips :) alt monner og metter :)

Sansi


Hun er veldig interessert, men tiden går..
Les denne: http://www.0330.no/2014/04/er-hun-interessert-i-meg.html#.Uz1pQa1_vDM

Hun har vist mye interesse og vært tilgjengelig. Du må holde på spenningen og ta det videre  :)
"Det er for sent å dra ut stikkontakten når huset har brent ned" - Sansi

Vestlending

#4
Nå håpet jeg på at dagen i morra skulle hjelpe litt på med det.. men den ble avlyst pga. jobb :)

Men det virker som om folk er flertydige i det jeg har håpet på, at hun er inntressert så kommer til og være litt mer "aktiv" og vise litt mer interesse.. så får vi se hvor den ender hen :) eg liker alltid og si "den kan ikkje bli verre en det er" passer ikkje heilt i denne sammenhengen men  ;D

innimellom skulle eg ønske det var som på barneskolen, få en venn til og spørre om vi skulle bli sammen.. alt var lettere før :P

Love

Tror du har helt rett i at det ikke kan bli verre:D Dere virker jo å virkelig ha funnet tonen og har det veldig fint når dere er sammen, kan jo egentlig ikke gå feil;)
Hun liker deg helt tydelig, og da kan du sikkert være litt mer frampå. Snik gjerne inn litt komplimenter i samtalen. Og det at dere erter hverandre gjør jo at du har masse rom for flørt og kroppskontakt:)

Vestlending

Får vell komme med en liten update :)

Vi var en gjeng arbeidskollegaer som endte med og gå ut i går, meg og henne fortsatte den gode tonen som vi alltid har hatt.

Men forskjellen denne gangen var at jeg tenkte litt meir på kroppskontakt, når vi satt og prata så pressa eg inn noen berørelser her og der, ikkje noko overdrevet bare lett kontakt som dult eller stryk. og hun verken sa noe eller gjorde noe mot det? :) når kvelden ebba ut så hadde vi blitt enige om at vi skulle ta denne siste ølen, men så finner hun ut at hun kanskje vi skal ta en drink, så hun spanderte drink på meg og henne (hyggelig.) kjente at den drinken hadde jeg absloutt ikkje behøvd :P når det nærma seg stengetid så fant resten av gjengen ut at dem skulle på Nash hos en som bodde rett ved siden av, hun ville hjem siden hun måtte brukpart opp. kjente sjølv også at det og gå på Nash var uaktuelt så sa at jeg ble med, på veien hjem så spøka vi og prata. gjikk mesteparten av veien i krok da det var "litt glatt" :P. det skjedde ingenting men vi skiltes med en god klem (har tenk på det i ettertid at jeg kunne ha fått til en kyss, men der og da var jeg nok litt for berusa.)

men begynner og komme der :) og føler at jeg har god kontroll :)

ClawLife

Går strålende dette! Sikkert like greit å ikke kjøre på når du er beruset, du får mer respekt hvis du gjør det når dere er edru. Bare du sørger for at du subkommuniserer med blikk og kroppsspråk at du er keen på henne så er det bare til å finne et moment å gå for kysset.

Vestlending

#8
Redigerte posten da den var litt rart skrivi:

Vi har mye av de samme innteresene når det kommer til humor og musikk blant anna, så hender ofte at jeg enten liker det hun legger på fb eller hører på det hun spiller på spotify... har Begynt i med slik usikkerheit og tenke at kanskje det blir litt mye av det gode?

Har blitt meir obs på kropsspråket hennes, hun er veldig flink til og dulte med armen når vi står og prate både alene og på jobb (senest i dag :P) gjorde meg litt urolig da jeg er vant til og havne i vennefella fort, og begynte så smått og tenke på om dette betyr at hu er mer "kompis" på en måte? hun reiser vekk i morgen så da blir det en uke til nesten gang vi sees men prata med henne i kveld via fb og hun skrev det som en spøk at hun skulle ta masse bilder til meg :P men det kom nok en del når hun kom online på telefonen.. men hun vill finne på ting med meg enda, vi legger planer sammen på en måte hun inviterer meg med på ting og samme gjør jeg :)

så det blir spennende og se hvor det ender hen, men merke nå at det bør ikkje gå for lenge før jeg begynner og eksalere :) angrer litt på at jeg ikkje prøvde på noe mer blikkkontakt og eventuelt et lite kyss når vi var ute sist? (les forrige post.)

hørte noen eldre 0330 podkaster som omhandla noe av teamet mitt og fikk mye tips der :) så takk til di gutta! det taes med til etteretning :)

Vestlending

Komme med en update.. (ikkje så positivt)

Vi var ute nå både fredag og lørdag sammen med noen andre, vi har fremdeles god tone og hyggelige samtaler men føler det har stoppa litt der for og si det slik.. hun sa i går (litt full.) at vi var som Pompel og pilt (var ikkje akkuratt di navna men derre skjønner) hun var veldig sånn klemmete i går, jeg skal bytte jobb om noen måneder (så må flytte men er snakk om maks en time kjøretur. hun har kommentert det med at hun det får vi ikkje lov til og snakke om for hun vill iverfall ikkje at eg skal flytte.. sa at jeg måtte komme masse på besøk.. soveplass var ingen problem det hadde hun mye av :) men vi var ute i går etter jobb (min del.) hun hadde vært på konsert og drikki mesteparten av dagen.. når jeg kom ut på kvelden der så var hun super happy for og se meg.. hun krevde en klem jeg var på tanken og gi henne et kyss på kinne for litt mer "innteressen" sin del men la det i fra meg smart?

men han som hun hadde drikki med mesteparten av ettermiddagen hadde di vist bonda godt di var skikkelig kjærlige... ikkje noe kyssing bare klemming og mye berøring fra han sin side.. vi 3 gjikk hjem ilag og følte meg skikkelig som 5 vogn på jula :P vurderte og gi opp heile dama i går når jeg kom hjem men gir ikke opp helt enda ;)

Har bestemt meg for og prøve og være enda mer på vi skal ut neste lørdag (planlagt i lang tid) og jeg vet han ikkje skal pga jobb så da er min golde chance to snap her :D men må finne den gyldne linja og ikkje trokke over den :P

Har også vært på tanken på og bare si det rett ut men vet at det kommer til og gå til helvete så det er scratcha :P

men va legger derre i det han hun sier "vi er knoll og tott/Pompel og pilt"? positivt eller negativt..




Vestlending

Synd og si det, men da er det bare og legge denne saken død :) Hun er nå meir inntressert i og henge med den "nye typen" sjølv om dem ikkje er eit par så ser man jo tegninga at hun er meir inntressert i han.. tanken var og kjøre ned til byen for og kjøpe noe snaks og øl, sa det til henne at eg vurderte og kjøre ned men var så kjedelig og kjøre alene så om hun ville være med ned, hun takka høffelig nei og sa at hun heller ville ned i morgon, møtte henne litt senere og da sa hun det at hun skulle ned alikevell, for han hadde sagt han skulle ned så hun ble med han.. Kvinnfolk er jaggu meg ikkje lett og forstå seg på  ???

Sansi

Som linken eg sendte så står det at tiltrekning har ein "best-før-dato".. Kanskje det ikkje er forseint, men du bør handle veldig raskt no:)
"Det er for sent å dra ut stikkontakten når huset har brent ned" - Sansi

Vestlending

Leste linken du posta :) men som sagt så virker det som om dem 2 har funnet tonen ganske godt..

Gidder ikkje og være den som håper på at "hun skal ta til fornuften"
Det er fleire fisk i havet det har eg lært opp gjennom årene, kjenner bare på det at når du møter noen som du virkelig blir inntressert i så er det litt hardt og gi slipp :/ det virker som om hu er blitt meir tilbakeholden sjølv om hu seier det gang på gang at det er trist at eg må flytte "en halvtime bort :P" for bare under en uke siden så kom hun bort ofte og nå er det meir den der.. "har andre planer"

Men en ting er sikkert eg kjenner han her noenlunde godt og intrykket han har gitt er at han ikkje klarer og binde seg må ha en dame i hver hamn.. var ikkje så lenge siden han hadde en "dame lengre borte men skrøt av damer han hadde møtt på byen..


Anders GV

Hvorfor velger så mange jenter players og ikke de snille karene?
Fordi de snille guttene ikke tørr å gjøre noe.

Allerede i første posten har hun til og med tatt initiativet til at dere skal være på tomannshånd. SELVFØLGELIG var hun keen. Hun møter deg GANG PÅ GANG PÅ GANG. Prøver å vise deg hele tiden at hun er keen på alle mulige måter.

QuoteGidder ikkje og være den som håper på at "hun skal ta til fornuften"
JESUS! Det er DU som ikke har tatt til fornuften. Her har hun gått rundt å håpet på at du skal ta ting videre. Blitt skuffa gang på gang.

Quotefor bare under en uke siden så kom hun bort ofte og nå er det meir den der.. "har andre planer"
Er begrenset hvor mye en kvinne er villig til å utsette seg for følelsesmessig.

QuoteMen en ting er sikkert eg kjenner han her noenlunde godt og intrykket han har gitt er at han ikkje klarer og binde seg må ha en dame i hver hamn.. var ikkje så lenge siden han hadde en "dame lengre borte men skrøt av damer han hadde møtt på byen..
Det at du aldri fikk ut fingern til å vise henne(kyss på munnen) at du likte henne, kan faktisk være grunnen til at hun nå er på han andre. Da vet hun ihvertfall hvor hun har han(følelsesmessig stabilitet).

Vestlending

Takk anders var vell det eg egentlig ikkje ville høre :-[

Burde hatt en opplæring i og ta signaler  >:(

Vi skal ut på laurdag, har skjønt det slik at det ikkje har skjedd noe mellom dem... (kontakter) bare flørting frå han si sia :)