Hvis jenter ikke svarer på Tinder

Started by Potetgull, October 08, 2017, 09:07:24 AM

Previous topic - Next topic

Potetgull

Hei, jeg ny her på forumet :)

Pleier ofte å åpne samtale på Tinder med "Hei!" eller "Hei! Hvordan går det?"
Får greit med svar, men ikke alltid fra de man har mest lyst på. Jeg tenker at det kan være mange grunner til at jenter ikke svarer.
Hva tenker dere om å følge opp med melding nr 2? Hva skriver dere? (Referere til noe i profilen feks) Og ikke minst når?
Spennende å høre jentenes erfaringer med dette også.

Og så et teknisk spørsmål: Hvis man resetter Tinder, altså sletter konto, app og appen fra FB, vil man da automatisk matche med de samme jentene når man er tilbake, eller må de swipe høyre igjen?

trdmarius

Kanskje ikke så mye poeng å skrive bare "hei" siden begge har klikket liker? Legge på noe mer/et spørsmål?

Planka

Quote from: Potetgull on October 08, 2017, 09:07:24 AM
Hei, jeg ny her på forumet :)

Pleier ofte å åpne samtale på Tinder med "Hei!" eller "Hei! Hvordan går det?"
Får greit med svar, men ikke alltid fra de man har mest lyst på. Jeg tenker at det kan være mange grunner til at jenter ikke svarer.
Hva tenker dere om å følge opp med melding nr 2? Hva skriver dere? (Referere til noe i profilen feks) Og ikke minst når?
Spennende å høre jentenes erfaringer med dette også.

Og så et teknisk spørsmål: Hvis man resetter Tinder, altså sletter konto, app og appen fra FB, vil man da automatisk matche med de samme jentene når man er tilbake, eller må de swipe høyre igjen?

Ut ifra det jeg har lest og erfart er du nødt til og ta bedre bilder, øk kjekkhetsinntrykket og personelighets inntrykket på bildene og du vil oppleve at jentene svarer oftere. Gå inn på photopheeler.com og test bildene der. De har og endel guider på bloggen sin på hvordan du tar bedre bilder til datingprofilen din :) anbefaler deg også og kjøpe boken til Sondre GV på perfektprofil.no . Der er det mye knallgode tips !
Vær din egen bestevenn i hodet ditt!

henrik610

Hvorfor spør du ikke/skriver noe morsomt/interessant istedenfor? Du må jo bruke litt fantasi...

fri90

Ha bra bilder først og fremst og varierte som viser personlighet og en liten morsom informativ tekst, feks " spontan idiot på livsforsikring, så Basicly sitter jeg på millioner" :)

Planka

Quote from: henrik610 on March 08, 2019, 20:00:31 PM
Hvorfor spør du ikke/skriver noe morsomt/interessant istedenfor? Du må jo bruke litt fantasi...

Problemet med dette er vell at det fort kan gi noe hva kaller " falske positiver " at hun kun skriver med deg fordi du er morsom og ikke fordi hun har lyst og møte deg i virkeligheten. Bildene er alfa og omega
Vær din egen bestevenn i hodet ditt!

The Silent One

#6
Riktig det blåøyd skriver. Du kan enten bruke tid på å jobbe med bilder eller bli god på å skrive.
Førstenevnte er en engangsinvestering som gjør at en haug med jenter svarer og vil treffe deg kun med et hei som åpner, allerede etter 4-5 korte meldinger.

Sistenevnte derimot gjør at du kan få en del svar selv om du ikke har perfekte bilder, men du må jobbe og bruke mye energi på hver eneste jente, og det er få av dem du faktisk ender med å møte.

Profiltekst er heller ikke nødvendig om bildene er bra nok. Er du alt bra nok, så vil en profiltekst mest sannsynlig bare sile bort enkelte jenter, i værstefall mange. Har man derimot ikke perfekte bilder kan det trekke noe opp hos enkelte, men effekter er akkurat like liten som om man satster på å «skrive interesant» i meldinger istedet for å jobbe med bildene.

henrik610

#7
QuoteRiktig det blåøyd skriver. Du kan enten bruke tid på å jobbe med bilder eller bli god på å skrive.
Førstenevnte er en engangsinvestering som gjør at en haug med jenter svarer og vil treffe deg kun med et hei som åpner, allerede etter 4-5 korte meldinger.

Sistenevnte derimot gjør at du kan få en del svar selv om du ikke har perfekte bilder, men du må jobbe og bruke mye energi på hver eneste jente, og det er få av dem du faktisk ender med å møte.

Profiltekst er heller ikke nødvendig om bildene er bra nok. Er du alt bra nok, så vil en profiltekst mest sannsynlig bare sile bort enkelte jenter, i værstefall mange. Har man derimot ikke perfekte bilder kan det trekke noe opp hos enkelte, men effekter er akkurat like liten som om man satster på å «skrive interesant» i meldinger istedet for å jobbe med bildene.

Så man kan ikke både ha bra bilder OG skrive noe morsomt altså? Man må velge det ene eller det andre? Ah det visste jeg ikke...

Tenk deg at 100 gutter har omtrent like bra bilder og skriver "Hei/Hvordan går det"? til en jenta. Hvem skal hun svare og møte da tenker du? Tror du hun lager en liste KUN basert på utseende og så kun møter dem som er i topp? 

QuoteProblemet med dette er vell at det fort kan gi noe hva kaller " falske positiver " at hun kun skriver med deg fordi du er morsom og ikke fordi hun har lyst og møte deg i virkeligheten. Bildene er alfa og omega

Så du og Silent mener altså at hvis man skriver noe annet enn "hei, hvordan går det?" så oppfattes man ikke som alfa og man kan ikke få en date?

Vi har virkelig sykt annerledes erfaringer av dette. Interessant enda..

The Silent One

#8
Quote from: henrik610 on March 12, 2019, 23:23:27 PM
Så man kan ikke både ha bra bilder OG skrive noe morsomt altså? Man må velge det ene eller det andre? Ah det visste jeg ikke...
Det er ganske enkelt. Ved å være morsom kan du treffe noen type jenter ekstremt godt, og du vil bomme hardt på andre. Ved hei- åpneren treffer du alle (om bildene er gode nok).

Quote from: henrik610 on March 12, 2019, 23:23:27 PM
Tenk deg at 100 gutter har omtrent like bra bilder og skriver "Hei/Hvordan går det"? til en jenta. Hvem skal hun svare og møte da tenker du? Tror du hun lager en liste KUN basert på utseende og så kun møter dem som er i topp? 
Det er et hypotetisk spørsmål. Veldig få gutter har bra bilder. Per idag er ikke det noe issue. Med mindre man treffer ekstremt godt med replikken sin så ville hu uansett valgt den hun synes ser kjekkest ut.

Quote from: henrik610 on March 12, 2019, 23:23:27 PM
QuoteProblemet med dette er vell at det fort kan gi noe hva kaller " falske positiver " at hun kun skriver med deg fordi du er morsom og ikke fordi hun har lyst og møte deg i virkeligheten. Bildene er alfa og omega

Så du og Silent mener altså at hvis man skriver noe annet enn "hei, hvordan går det?" så oppfattes man ikke som alfa og man kan ikke få en date?


Man kan få date, men om bildene allerede er bra så vil du sile ut mange jenter med replikken. Eller du kan ha flaks og faktisk få en date selv med et middelmådig bilde. Om bildene ikke er av de beste er flaks det eneste kortet du har å spille på.

Quote from: henrik610 on March 12, 2019, 23:23:27 PM
Vi har virkelig sykt annerledes erfaringer av dette. Interessant enda..
Antar du også har bilder som scorer 9+ på photofeeler? Det er en forutsetning for å kunne sammenligne erfaring i dette tilfellet. Ikke ment som noe personlig angrep, alle kan få til bilder som scorer 9+ med nok dedikasjon.


Forøvrig, og det har jeg fortalt deg før, du virker veldig bitter og hisser deg opp over småting. Jeg tror du vil få enda bedre suksess med jenter om du øver på å framstå som en litt mer jovial og hyggelig fyr. Husk at godvibb-alfaen trumfer den klassiske alfaen ;)

henrik610

#9
QuoteDet er ganske enkelt. Ved å være morsom kan du treffe noen type jenter ekstremt godt, og du vil bomme hardt på andre. Ved hei- åpneren treffer du alle (om bildene er gode nok).

Altså...vet ikke hva morsom er for deg men noe annet enn å skrive "Hei, hvordan går det?" trenger ikke å være clown-morsomt liksom..

QuoteAntar du også har bilder som scorer 9+ på photofeeler? Det er en forutsetning for å kunne sammenligne erfaring i dette tilfellet. Ikke ment som noe personlig angrep, alle kan få til bilder som scorer 9+ med nok dedikasjon.

Forøvrig, og det har jeg fortalt deg før, du virker veldig bitter og hisser deg opp over småting. Jeg tror du vil få enda bedre suksess med jenter om du øver på å framstå som en litt mer jovial og hyggelig fyr. Husk at godvibb-alfaen trumfer den klassiske alfaen ;)

Ja det har jeg. Men altså hvis alle kan få til 9+ bilder på photofeeler, hva er det da som skiller deg ut fra andre hvis ikke hva du skriver till jenta mener du? Skjønner ikke.

Jeg skriver kanskje slik til deg fordi at vi har ulik syn på ting og dette er et diskusjonsforum. Og alt du sier trenger ikke å være korrekt alltid tross at du ønsker å tro det.

fri90

Vi får nok konkludere med at det er mange veier til rom også må man selv finne den veien som fungerer best for en. Ulike personligheter har ulike metoder som gjør at akkurat dem skiller seg ut, jeg er bare opptatt av at man skal være sitt genuine selv når man går fram til jenter:)

Tror vi alle har et poeng!

The Silent One

#11
Quote from: henrik610 on March 14, 2019, 10:55:54 AM

Altså...vet ikke hva morsom er for deg men noe annet enn å skrive "Hei, hvordan går det?" trenger ikke å være clown-morsomt liksom..

Det er alltid jenter du vil bomme på, med mindre du er av de top par dyktigste til å skrive i verden så kaansje... Hei-åpneren er safe og funker på flest jenter.

Quote from: henrik610 on March 14, 2019, 10:55:54 AM
QuoteAntar du også har bilder som scorer 9+ på photofeeler? Det er en forutsetning for å kunne sammenligne erfaring i dette tilfellet. Ikke ment som noe personlig angrep, alle kan få til bilder som scorer 9+ med nok dedikasjon.

Forøvrig, og det har jeg fortalt deg før, du virker veldig bitter og hisser deg opp over småting. Jeg tror du vil få enda bedre suksess med jenter om du øver på å framstå som en litt mer jovial og hyggelig fyr. Husk at godvibb-alfaen trumfer den klassiske alfaen ;)

Ja det har jeg. Men altså hvis alle kan få til 9+ bilder på photofeeler, hva er det da som skiller deg ut fra andre hvis ikke hva du skriver till jenta mener du? Skjønner ikke.
Hva er det du ikke skjønner? Å få 9+ på photofeeler betyr at du scorer bedrer enn 90% av alle andre som har testet bildene sine der. Og siden det er en marginal antall folk som har testet bildene sine der (i forhold til hvor mange som er på tinder), så kan man lett anta at bildene er bedre enn.. kanskje 97% av alle på tinder (da tar jeg i betraktning av mange kan ha hatt flaks og ha gode bilder uten å ha testet dem, OG at de fleste som har testet på photofeeler aktivt prøver å få dem så bra som mulig).

Ja, alle kan få bilder som scorer 9+ med dedikert arbeid, men de færreste vet det eller prøver. Hadde alle prøvd hadde kravene for å score 9 blitt MYE høyere.


Quote from: henrik610 on March 14, 2019, 10:55:54 AM
Jeg skriver kanskje slik til deg fordi at vi har ulik syn på ting og dette er et diskusjonsforum. Og alt du sier trenger ikke å være korrekt alltid tross at du ønsker å tro det.

Alt jeg sier er ikke alltid riktig, men jeg forventer at folk som er uenige eller mener jeg tar feil kommer med saklige motargumenter og forklarer hvorfor, istedet for å putte ord i munnen på meg og skrive kvast. Da oppfattes man fort som en som bare er ute etter å kverulere.

Det var uansett ment som et tips til deg på grunnlag av også tidligere poster av deg. Tror du kan tjene på å framstå mindre bitter. At du kun er bitter her på forumet og ikke ellers i livet tror jeg ikke noe på.

henrik610

QuoteDet var uansett ment som et tips til deg på grunnlag av også tidligere poster av deg. Tror du kan tjene på å framstå mindre bitter. At du kun er bitter her på forumet og ikke ellers i livet tror jeg ikke noe på.

Haha.. tar ikke noe av det du skriver seriøst lenger. Du virker jo helt mangle selvinnsikt.