Jeg har i lengre tid trent vekter for Ä holde meg i form og se bedre ut. NÄ pÄ jobb sist sÄ fikk jeg en senebetennelse i armen som gjÞr at jeg ikke tÞr belaste armene sÄ mye som styrketrening krever pÄ en stund. Derfor sÄ jeg det som en god mulighet til Ä utforske kondisjonstrening for en periode.
I den anledning sÄ dukket ett spÞrsmÄl opp. Man hÞrer jo ofte hvordan _trening_ er kjempe bra for psyken og energinivÄ, men lite om hvordan trening med vekter og kondisjonstrening pÄvirker forskjellig. Det er jo to veldig forskjellige mÄter Ä trene pÄ, sÄ de burde jo pÄvirke en vidt forskjellig (?)
Lurer pÄ om det er noen her som har erfaring med Ä gÄ fra den ene treningsformen til den andre eller omvendt (helst over en lengre periode). Hvordan merket dere forskjell pÄ humÞr, daglig energinivÄ, mental kapasitet, konsentrasjon o.l.
Selv kan jeg se for meg at styrke gjÞr mer for selvtillit, mens kondisjon gjÞr mer for energinivÄ og humÞr. Blir spennende Ä se.