Alder...

Started by wanderer, August 30, 2022, 15:25:57 PM

Previous topic - Next topic

wanderer

Hei  ;)  Jeg lurer på hva syns folk her om sjekking i alder 30-40. Hvis jeg er 36 år hvilken nedre grense på jenters alder er akseptabelt? Burde jeg fokusere på nettdating eller sjekking ute?

Kjuagutt

#1
Tar forbehold om at dette er et tema jeg ikke kan veldig mye om, men her er mine 2 cents..

Først vil jeg bare si at det å tenke på aldersforskjell ikke er så veldig produktivt. Det er en av de få tingene i sjekking som er 100 % utenfor din kontroll. Med det sagt, så må man selvsagt gjøre noen justeringer etter hvert som man blir eldre. 

Man må skille mellom hva du mener her. Min oppfatning er at er det snakk om et ONS f.eks. er det ikke mange fordommer mot stor aldersforskjell, mens i et forhold vil mange kunne reagere på stor aldersforskjell da ekstra livserfaring til den mest voksne i forholdet vil kunne føre til en skjev maktbalanse og man blir derfor ikke likestilte parter. Dette kjenner du sikkert til fra før.

Med utgangspunkt i at du ser etter noe mer casual: Ikke noe i veien for å sjekke jenter som er 22-23 som 36-åring, men jenter yngre enn det synes jeg begynner å bli litt mye aldersforskjell. Men det at jeg synes det begynner å bli litt mye er ikke fordi jeg er imot store aldersforskjeller i og for seg, men personlig blir det nok veldig unaturlig for meg med jenter som er veldig mye yngre enn meg.

Viktigste er nok å drite litt i hva samfunnet mener om aldersforskjell og ha fokus på å ha gode intensjoner med jentene du møter. Det er det viktigste av alt synes jeg :)

Interessant om noen andre også har noen betraktninger rundt emnet.