Ja, jeg er kanskje keyboardjockey eller hva de kaller det. Har lest en del pickup, og prøvd lite, eller nok til å dumme
meg ut et par ganger...selvsagt før jeg begynte å lese her på forumet ;p....men her er mine 2 cent.
(Satser på at det ikke er trolling som foregår i tråden her)
Jeg tror ikke at det å være i forhold i seg selv er det som gir overflodsmentaliteten, men det at man er i et forhold
med en man syntes er bra nok. Da mangler man ikke noe av det man savner på noen fronter, og lever i overflod.
Dersom man i tillegg har utviklet seg til å bli flink med jenter så vet man også at det finnes altid flere der ute som vil
like deg dersom du blir singel, og man blir ikke så redd for å miste jenta man har.
Man vil jo da også være avslappet og kunne snakke med andre jenter uten å føle noe press fordi man rett og slett har det man vil ha.
Dette kan nok føre til at man utstråler noen gode vibber som igjen gjør deg attraktiv for det annet kjønn.
Men..
Dersom kjæresten ikke er den man vil ha, så er man ikke avslappet og lever ikke i overflod. Man er på jakt etter noe annet, og blir igjen needy.
Og...
Det at man har en kjæreste betyr ikke at man kan finne seg en ny og like bra en eller bedre når som helst.
Jeg prøver meg på en metafor:
Hvis du ikke har noen utdanning og endelig klarer å karre til deg en jobb
i kassa på narvesen så betyr ikke det at du dermed kan velge å vrake i andre jobber fordi du plutselig har fått deg jobb.
Du er kanskje litt mer avslappet i forhold til det å skaffe deg en annen og bedre jobb fordi du har en, og vil være litt mer avslappet om du stikker et intervju til en bedre jobb. Men om drømmestillingen dukker opp
så kan det være høye odds for at erfaringen fra Narvesen ikke er nok for å få drømmejobben.
De som kan velge og vrake i jobber er de som har riktig utdanning og god erfaring. Og ikke minst riktige holdninger.
Kanskje ikke den beste metaforen, men den utvider kanskje det jeg prøver å si noe.
Dersom man har bygget seg nok kunnskap og erfaringer med jenter
og vet at man er god nok, og har egenskaper som tiltrekker jenter så er det jo klart at man føler man lever i overflod.
Kanskje jeg er noe godtroende, men jeg tror og håper at de fleste som ønsker å finne seg en kjæreste velger en person som man virkelig vil ha, og ikke bare noe midlertidig mens man venter på den "perfekte".
Klart det finnes mange kompromisser, og meninger om dette.
Og selvsagt så er det jo ikke alles mål å finne en kjæreste for livet.
Noen ganger så vil man jo kanskje bare ha en FB eller et åpent forhold.
Da må man jo være åpen om at det er det man ønsker.
Når det å ha kjæreste blir en teknikk for å få seg et ligg så virker ikke det veldig modent, og jeg føler at en slik tilnærming ikke kommer fra et standpunkt som sier "Jeg er bra nok", men fra et som tror de må benytte seg av teknikker fordi de ikke føler seg bra nok selv.
Og skal man utvikle seg til å bli en person som kan være i et VARIG, funksjonellt og sunt forhold med ei drømmedame så tror jeg det er viktig å utvikle seg til å bli en mann med stor M.
Som denne tråden tar opp:
http://godevibber.no/forum/index.php?topic=1594.0Noen viktige byggesteiner i usortert rekkefølge:
• Nevenyttig (ikke redd for å ta i ett tak hjemme, kunnskap til å gjøre "fagarbeid")
• Tar vare på damen sin (gir trygghet ved å være i nærheten, passer på at hun har det bra (for enhver logisk pris
))
• Et bevisst syn på eget utseende (sier litt seg selv, men å bruke "snarveier" blir for feminint)
• Maskulin
• Ikke sytete
• Ta sjefsavgjørelser(autorativ)
• Ta den maskiline rollen og vise evne til å samt ta ansvar for å lede
• Kaldt hode i de fleste situsjoner
• God forsørger (tar vare på familien)
• Gentleman
• Ambisjonsrik, målrettet
• Evne til å reflektere
• Ærlig
• Ikke konfliktsky
• Selvstendig, selvsikker
• Tillitsvekkende
• Mental robusthet
• Viljestyrke
• Disiplin
• Evne til å sette seg klare mål og aktivt jobbe seg mot dem
• Løsningsorientert.
• Går for WIN / WIN løsninger
Takk,
Kom gjerne med inspill og kommentarer. For det kan jo være jeg misforstår
noe eller ikke klarer helt formidle det jeg mener på en forståelig måte.