Verdiøkning på nett!

Started by Jungeldyret, September 16, 2011, 22:21:05 PM

Previous topic - Next topic

Jungeldyret

Noen som har forslag til hvordan øke verdier til hverandre på eks: Facebook? Gjerne få til en diskusjon og bring andre ting inn så lenge vi holder oss på verdiøkning.


Til dere jenter: Hva ser dere etter/ reagerer positivt på ved status oppdagerering osv. Og hva er negativt :)

Ambrosia

Dersom jeg er facebook-venn med en gutt jeg synes er søt, er det et pluss med noen statusoppdateringer som viser at han har et eget liv og interesser, måtte det være musikk, sport, kultur, whatever, f.eks klar for konsert med sånn og sånn artist/ishockeykamp/whatever. Det trenger ikke nødvendigvis å korrespondere med mine egne interesser selv om det er et pluss, er mest opptatt av å se at personen faktisk HAR noen interesser utover standard "venner, trening, reising". A propos reising så kan jeg forsåvidt like det om du har vært noen uvanlige steder og legger ut bilder av det, fin conversation-starter for meg om jeg har lyst til å dra i gang en samtale med deg.
I tillegg kan det være et pluss om du legger igjen positive kommentarer til venner/familie, viser god attitude, med andre ord en fyr man vil ha rundt seg.

No-no's: er forsåvidt enig med kastanje, får f.eks helt avsmak av poster av type "jeg kjeder meg", at man bare sitter og venter på at noen andre skal komme og underholde en. Veldig skrytete/tryhard type poster er også turnoff.

Femininist

Ikke oppdater for ofte. Oppdater om ting som gir verdi og som er til en spesiell gruppe. Informasjon som er nyttig for noen, men ikke alle, gjerne der du inviterer med flere.

Å skrive "kaffe med ola i cafeen om 1t, flere som vil være med?" (der du er per og ola er en kompis) er bra. "kaffe med ola i cafeen om 1t" er ikke så kult. Er det noe veldig spesielt kan en skrive det på den måten.

Invitasjoner og artikler er noe jeg setter pris på. Ting som kan diskuteres er flott.

Alt som tyder på kjedelig liv er no-no. "kjeder meg", "enda en dag på jobb", "10 dager til ferie", "9 dager til ferie", "elsker deg <3", "snart helg nå", "noe som skjer i helga da?", "hva skal jeg finne på?" er eksempler på statuser som er kjedelige, uinteressante og ihvertfall ikke forhøyer verdien.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

QueenB

jeg skrev nettopp et langt innlegg som ble borte. Faen ta nextgentel!

men oppsummerer fort:

er enig med de andre, samtidig kan det virke litt klysete hvis du fremstiller deg selv som en kul partygutt. Hvis du er en sosial type med mange venner, så trenger du vel ikke å annonsere det på fb? jeg synes det er kleint med "Leif is at Emil & Samuel". uuuh, er du på et hipt utested, heldiggris. Og du har det så kult at du må logge deg på fb og informere alle om det  ::) Hva med å faktisk ha det gøy, og heller legge ut et par morsomme (ikke teite) bilder to-tre dager senere, og ikke samme kvelden?

men skjønner at du må være litt aktiv også. Så hva med å legge ut fine bilder, eller humorisitiske bilder fra off-topic-forumet her? Folk vil garantert kommentere på disse, og muligens jenta du liker også. Hun vil iallefall se det! Jeg reagerer ihvertfall på humor, så det hadde funket litt på meg. Her får du en link av meg gratis:

http://www.youtube.com/watch?v=x4o-TeMHys0
og denne:

http://www.youtube.com/watch?v=0XLUrW_4ZMs&feature=related

ellers, hva med : "jeg er mann nok til å innrømme at Johnny Depp er en kul dude/kjekkas/prima skespiller/whatever". her vil mange jenter være enige med deg og det er positivt. Eller litt morsommere: "team jacob!". Verre med "kim kardashian er jævla fin, ass!"
eller f.eks. linke den artikkelen om hun som lot sønnen på 3 år velge stemmeseddel hvorpå han valgte FrP- og skrive hva du mener om det. eller en lignende sak. Viser at du har humor + hjerne. Du skjønner.

vi kan uansett ikke vite hvem som er innom profilen vår, og de som oftest kommenterer er våre nærmeste venner. Kan hende en jente liker deg selv om deter stille fra henne, fordi hun spiller hard to get. jeg vet ikke, jeg. Men her fikk du mine 2 cents.

holde oss oppdatert hvis du prøver ut noen av våre tips?  ;)


Jungeldyret

#4
Takk til alle som kommer med tips/forslag. Var vist egentlig ikke noen nyhetsbreaker det som kommer opp ,men uansett er dette informasjon som er kult og få bekreftet. Ser også at dere er litt forskjellige på ting dere liker, mens det negative forblir negativt hos alle.

Gjerne forsett diskusjonen, gutta dere har lov til delta...

Værste jeg vet er jenter (og gutter) som poster 2+ poster jevnlig hver dag, med "skal trene, spise og bla bla bla i dag"!


QueenB:
Quote"jeg er mann nok til å innrømme at Johnny Depp er en kul dude/kjekkas/prima skespiller/whatever"

Snakket med en annen i GV om dette, begge synes settningen virker tryhard.  Hva med: Fasinert over hvor kjekk Johnny depp er! ?

:)

Femininist

En gutt - som helt ut av intet - skriver at JD er kjekk på nett vil ikke øke i "sjekkeverdi" hos meg. Kompis som sier det er bra, men en jeg er interessert i, ikke akkurat attraktivt.

"Kom hjem fra kino, fasinert over hvor kjekk Johnny depp er!" Om DET er inntrykket etter filmen er det kult og alt sånn, men jeg ville nok ikke sklidd av stolen av den fyren.

En ting er å ikke bli truet av kjekke menn, men å opphylle dem ut av intet er forbeholdt 12 år gamle jenter ;)
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

QueenB

Quote from: Jungeldyret on September 17, 2011, 19:32:35 PM


QueenB:
Quote"jeg er mann nok til å innrømme at Johnny Depp er en kul dude/kjekkas/prima skespiller/whatever"

Snakket med en annen i GV om dette, begge synes settningen virker tryhard.  Hva med: Fasinert over hvor kjekk Johnny depp er! ?

:)

altså,  jeg mente ikke at du skulle skrive AKKURAT det, men noe lignende! Det trenger ikke å handle om JD i det hele tatt, men noen andre. Du kan f.eks skrive noe etter å ha sett en film/konsert etc, og skrive noe om artisten. Poenget er å skrive en MENING om noe du liker/har sett/opplevd. Du trenger ikke å skrive "Ååå, JD er bare såååå kjekk!", det var ikke det jeg mente!

Quote from: Femininist on September 18, 2011, 14:01:19 PM
En gutt - som helt ut av intet - skriver at JD er kjekk på nett vil ikke øke i "sjekkeverdi" hos meg. Kompis som sier det er bra, men en jeg er interessert i, ikke akkurat attraktivt.

"Kom hjem fra kino, fasinert over hvor kjekk Johnny depp er!" Om DET er inntrykket etter filmen er det kult og alt sånn, men jeg ville nok ikke sklidd av stolen av den fyren.

En ting er å ikke bli truet av kjekke menn, men å opphylle dem ut av intet er forbeholdt 12 år gamle jenter ;)

jeg ville ikke sklidd av stolen for noe som helst på fb, og synes at mediet skal brukes til å holde kontakt med folk man ellers ikke har tid til å treffe. Men DERSOM man vil "øke sin verdi" (et uttrykk jeg ikke liker, btw), så er alt likevel bedre enn å skrive jeg er på fest, er ikke jeg kul. Eller å ta kjekken-bilder av deg selv med mobilen din på badet. Da hadde jeg heller skrevet at JD er kjekk.... Men det er bare meg  :)

Jeg tror at om man sitter hjemme og planlegger hvordan man skal fremstille seg selv som en kul person på fb, så har alt litt try-hard-potensiale, uansett.
Men lykke til! ;)

QueenB

DET VAR ET EKSEMPEL!!!!
jeg skrev også: "team jacob!" som forslag, selv om jeg synes twilight suger. Men han kunne ha skrevet det når neste film kommer ut, uansett om han har tenkt å se den eller ikke. FOR EKSEMPEL!! ville jeg synes at han var Mr. Right pga en sånn statusoppdatering? Nei! Ville jeg synes at han var litt søt og morsom? Sannsynligvis. Ville jeg synes at han var kjempeteit? Neppe.

det er uansett helt bak mål for oss som ikke kjenner deg å gi tips, du må jo bare bruke fb på den måten du er komfortabel med, ta kontakt med de du har lyst til og skrive om/legge ut bilder av noe som interesserer DEG! det er den eneste måten du kan fremheve din person på en genuin måte. Jeg synes egentlig ikke at du skal ta imot tips fra noen her, inkl meg. jeg tror også at om du vil virke interessant på face, så må du VÆRE interessant i dt virkelige liv, dog ikke alltid.
jeg kjenner gutter (og jenter) som er kule  IRL, men som kun har to bilder på fb, og er nesten aldri aktive. Så kjenner jeg flk som er helt A4 som er aktive hele tiden, og skal legge ut om alt det kule de finner på- sikkert noen som kjøper det, men ikke jeg.

jeg må innrømme at jeg har mer respekt for de som er litt mystiske på fb. Det er tross alt ikke der de viktige opplevelsene er.

Quote from: valkyrie on September 18, 2011, 15:37:38 PM
Du har lov til å si han er kjekk B! ;)
Du ville uansett syntes det var tryhard på FB? Eks, jungel får mld på wall 3 ganger daglig med invitasjoner av diverse av jenter, veldig sikker på at det vill gitt han noen fordeler..
Synes du virkelig det e bedre at du senker verdien til andre en å øke din?

senke verdien til andre??? jeg vet virkelig ikke hvor du har det fra at jeg synes det???!!!??? Jeg har jo sagt at jeg ikke liker ordet verdi, ford alle mnsk har lik verdi i mine øyne, du også!!! hva med å si attraktivitetsnivå i stedet?
hvis han får invitasjoner x 3 hver dag, så er det fint for han, men jeg trodde poenget var å "øke hans verdi" slik at FÅR tre invitasjoner daglig???? hvis han allerede får det, hvorfor spørre om tips da?

jeg skjønner egentlig ikke hva du mener.....

Femininist

Å øke den sosiale verdien er nettopp å øke den sosiale verdien og ikke å late som man har høyere verdi enn man har.

- HVA en velger å dele
- HVORDAN det blir delt
begge deler er viktig for hvordan verdien oppfattes.

Har du ei venninne som er forelsket i Edward og du skriver "team Jacob" på din profil og hun, samt andre kommenterer og det blir en kul greie er det fantastisk for din sosiale verdi. Er det ingen som svarer blir det bare teit!

Med andre ord; Du må kjenne DITT publikum. Det er å innrette seg etter andre mennesker og å vise dem den siden av deg som de liker best som vil gi deg sosial verdi (her er også selvironi viktig).

Noe er mer allment enn andre ting, men det som er allment er også en klisje...

Kanskje start med å kommentere til andre. De du kommenterer til kommenterer oftere tilbake.
Skrap litt på en feminist, og du vil finne en kvinne som lengter etter å være et seksualobjekt. Forskjellen er bare at det ikke er det eneste hun lengter etter.

ChristianL

Du har noen veldig gode poeng Ananas, som jeg også ser veldig godt skjer i praksis. De som oppfattes som "lav verdi" i virkeligheten er også de som får minst likes/kommentarer på statusene sine og det fører også til at det de legger ut på Facebook virker mer try-hard. Mens de som er kule i virkeligheten kan legge ut nesten hva som helst på Face og de fremstås som kule pga all responsen og ikke minst type respons de får.

Ligger et bilde på Artige som illustrerer akkurat det uten at jeg fant det i farta. Noe ala:
- When I put some meaningful status on Facebook (ingen/få likes)
- When someone else puts a meaningless status on Facebook (masse likes og mange kommentarer)



Spørsmålet da, hvordan snur man retningen på denne snøballen hvis den først har begynt å rulle feil vei?

Jungeldyret

Ta frem vaskekostene og tomater! Her blir det krig.. Bare ikke halshugg meg da jenter ;)

Mitt egentlig spørsmål i denne posten var: Hvordan kan vi øke verdiene til hverandre. (Eks en kamerat legge noe på min fb)

Men de interessante svarene kom på slutten, jeg trenger faktisk ikke paste ut noen ting på fb. Noe jeg per i dag ikke gjør, utrolig lite aktiv. Men aldri vist hvordan dere jenter ser på det.

:)


Stanley

#11
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

lucky

Det er umulig å gi et konkret svar på hva du gjør galt, da det som oftest er en kombinasjon av en rekke faktorer. Et tips jeg kan gi deg er at du blir flinkere til å kommentere/like andres statuser, da vil du som regel få noen likes/kommentarer tilbake. Hvis ikke det funker foreslår jeg at du kutter ut facebook eller i hvertfall slutter å skrive statuser. Hvis du skriver masse statuser og aldri får kommentarer vil det føre til at verdien din synker ytterligere

piken

Adriwen:

Prøv å ikke være alt for aktiv på facebook, og forsøk å ikke ha statuser som det ser teit ut om ingen kommenterer på. Å like og kommentere andres aktiviteter og statuser kan også vært lurt.

Siden du sier du er en litt morsom fyr så kanskje det kan være en artig ting å poste litt bilder fra typsik artige.no (eller noe i den duren, der de har morsomme bilder) eller andre steder som er morsomme - men for all del, ikke overdriv!

Bra videoer på youtube er også gøyalt. Eller en sang du synes er bra som du vil dele med dine venner.

Du bør også unngå å komme med kjedelige oppdateringer om livet ditt, det er folk sjeldent interessert i.
Prøv også å se litt på hvordan de mest populærer vennene dine på facebook oppfører seg der inne, kanskje du kan plukke opp noen triks?

Stanley

#14
.

Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.