Tips og triks til nettdating

Started by Lisa, June 17, 2013, 22:11:44 PM

Previous topic - Next topic

Lisa

Siden vi er så heldige å ha både jenter og gutter i forumet så ville det vært fint å delt litt erfaringer på "do" og "dont's" hos det motsatte kjønn. Det er ting som jeg ser mange gutter gjør "riktig" og "feil" og jeg regner med det er en del ting gutta ser og, som jeg gjerne vil vite om ;)

I jenteforumet så blir det dratt frem "kjedelige" første meldinger. Personlig så er det verken det ene eller det andre hos meg å få en "hei! står til", imens det å få "hei søta" eller noe annet som komplementerer utseendet mitt er turn off, da skal det veldig mye til for at jeg gidder å svare.

Av de bedre så har jeg møtt en gutt som alltid skriver "haha, du er den første som har beskrevet seg selv som .... Takk for at profilen din ikke er full av ... forresten". Dette er en førstemelding som viser interesse, er lett å svare på og som ikke viser for mye interesse. Jeg vil gjerne ha flere slike ;)

Stemning

Først vil jeg si at for meg er det lite feil jenter kan gjøre på nettet hvis de har bra nok bilder. Hver gang jeg ikke svarer en jente er det fordi jeg ikke liker bildene hennes. Dette kommer av at jeg godt kan like en jente ansikt til ansikt selv om hun skriver "rare" ting eller skriver dårlig o.l. Jeg kan derimot ikke like en jente jeg ikke liker utseende på. Det skal mye til før en jente som i utgangspunktet ikke har bra nok bilder skal kunne skrive seg inn i hjertet mitt (eller sengen) med profil og meldinger.

Tror det er værre for gutter her, og større feil vi kan gjøre. Bra tips ang. meldingen du likte, synd den bare funker på jenter med gode profiler. ;)

Greeneyed

Bra tråd, Lisa!

Hva tenker dere om å ikke ha profilbilde (bare albumbilder)? Feigt og lite iøyenfallende? Hvis jeg skal prøve nettdating igjen merker jeg at det å risikere å bli gjenkjent er det jeg er mest skeptisk til.

Jeg irriterer meg over meldinger fulle av skrivefeil. Litt er helt greit, jeg er ikke perfekt selv. Men blir det for mye orker jeg rett og slett ikke å lese! Ellers var det en som inviterte meg til å ha 1. date på spa på dyrt hotell, han skulle betale. Jeg var ikke veldig interessert fra før, men da ble jeg sikker i min sak, og avsluttet samtalen så fort jeg kunne.

Unloved

Jeg har vel sutret nok om hva jeg IKKE vil ha andre steder her inne, å skal spare denne tråden for det ;)

Men jeg har jo fått ett par bra meldinger også. Den morsomste var en fyr fra India som var dritsur på alle nordmenn pga den barnevernssaken som herjet i mediene i fjor eller når det var... Fikk latterkrampe, fordi de var så uventet :D Vi endte faktisk opp med å bli gode nettvenner til slutt da :)
For de som ikke er så heldige å kunne ta opp indisk/norske barnevernssaker som første melding, så har jeg ett par andre favoritter.

"Hei. Av ren nysgjerrighet lurer jeg på hva du mener med XXXXX?"
"Jeg er uenig med deg i XXX fordi YYY"
"Haha det der har jeg også opplevd, men jeg reagerte med å XXXX"

Altså ting som viser at de gadd å lese profilen min, og vil SNAKKE med meg

Potet

Tolker jeg det riktig at jentene foretrekker at vi sender meldinger som referer til noe som står i teksten hennes? Noen mener at man viser for mye interesse hvis man referer til teksten, men slik jeg ser det er det positivt at man leser gjennom teksten for å se om det virker som man passer sammen og at man ikke bare sender ut standardmeldinger til hundrevis av jenter i håp om å få napp.

Når det gjelder do og don'ts er det som Stemning sier EKSTREMT viktig at bildene er gode. Jeg går ikke inn på profilen til jenter jeg ikke finner tiltrekkende på profilbildet. Jeg er nok mer ekstrem enn de fleste andre menn når det kommer til krav til kropp, men jeg tror det er viktig at man i alle fall har ett bilde i albumet sitt hvor man kan få inntrykk av hvordan kroppen er. hvis man kan har ett bilde, og det er tatt skrått ovenifra blir jeg automatisk veldig skeptisk. Bikinibilde er ikke nødvendig, men for eksempel et bilde hvor du er i lett treningsutstyr på en topptur om sommeren kan være et fint eksempel på et bilde hvor man viser litt kropp.

Når det gjelder profiltekst synes jeg det er bra om du viser at du har litt krav til partner og at du har litt personlighet utover "liker å slappe av med vin og god film" og "liker å gå tur i skogen." Jeg digger om du nevner noen morsomme særheter ved deg selv. Ikke vær redd for å skille deg ut. Gjort riktig kan det føre til at du utelukker folk du uansett ikke ønsker å være med, samtidig som at personer som nettopp liker din type vil bli mer interessert. Men som sagt, selv om teskten er ekstremt bra vil det ikke hjelpe om jeg ikke liker det jeg ser på bildene. Når man kun får sett brukernavn, match og et profilbilde på oversikten over brukere blir man fort veldig overfladisk og dømmer fort ut ifra bildet.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Unloved

Quote from: Potet on June 18, 2013, 16:43:24 PM
Tolker jeg det riktig at jentene foretrekker at vi sender meldinger som referer til noe som står i teksten hennes? Noen mener at man viser for mye interesse hvis man referer til teksten, men slik jeg ser det er det positivt at man leser gjennom teksten for å se om det virker som man passer sammen og at man ikke bare sender ut standardmeldinger til hundrevis av jenter i håp om å få napp.

For meg personlig: JAAAAAAAAAAAAA!

Men ikke overdriv, jeg fikk også en melding fra en fyr en gang som gjennomgikk absolutt ALT jeg hadde skrevet i profilen, med sine egne kommentarer til hva han mente om absolutt alt. Det ble litt mye!
Plukk ut en ting, til nød to (for helt ærlig: Jeg driter jo faktisk en lang marsj i deg frem til interessen er vekket. Og den vekkes ikke før noen flere meldinger er utvekslet og jeg begynner å fatte at du ikke er en like stor idiot som alle de andre).

Stemning

Quote from: Unloved on June 19, 2013, 13:59:16 PM
Quote from: Potet on June 18, 2013, 16:43:24 PM
Tolker jeg det riktig at jentene foretrekker at vi sender meldinger som referer til noe som står i teksten hennes? Noen mener at man viser for mye interesse hvis man referer til teksten, men slik jeg ser det er det positivt at man leser gjennom teksten for å se om det virker som man passer sammen og at man ikke bare sender ut standardmeldinger til hundrevis av jenter i håp om å få napp.

For meg personlig: JAAAAAAAAAAAAA!

Men ikke overdriv, jeg fikk også en melding fra en fyr en gang som gjennomgikk absolutt ALT jeg hadde skrevet i profilen, med sine egne kommentarer til hva han mente om absolutt alt. Det ble litt mye!
Plukk ut en ting, til nød to (for helt ærlig: Jeg driter jo faktisk en lang marsj i deg frem til interessen er vekket. Og den vekkes ikke før noen flere meldinger er utvekslet og jeg begynner å fatte at du ikke er en like stor idiot som alle de andre).

Håper på en måte at jeg ikke kommer ut for å sende deg en melding.  ???

Solskinn

For min del kan du likesågodt bare skrive ett hei.
Om jeg liker bildene dine og hva du har skrevet i profilteksten skriver jeg tilbake.
Men fortsetter du en kjedelig kommunikasjon, og er du ikke intr i å møte meg ganske raskt, så er du fort glemt.
Jeg har truffet på menn jeg ikke hadde god kjemi med i virkeligheten som sendte meg en fantastisk førstemelding.
Og jeg har blitt betatt og hatt god kjemi med menn som kun skrev ett hei. Og omvendt.
Så jeg legger ikke så stor vekt på hva som står i førstemelding.

Greeneyed

Enig med Solskinn i at profilen er viktigere enn den første meldingen :) Videre i samtalen synes jeg det er viktig å vise humor, og å gi litt av seg selv. Ha en litt leken tone! :)

Lisa

Alt er viktigere enn førstemeldingen, men ei god førstemelding kan føre til at jeg svarer noen jeg ellers ikke ville svart ;)

Unloved

Hehe jeg må flire litt....
Desto mer jeg henger på dette forumet, desto mer innser jeg hva slags særpædd jeg egentlig er, så jeg burde igrunn bare gi opp håpet om at det finnes noen der ute som er like sært som meg med en gang, og heller skaffe flere katter.

;D

Solskinn

Ikke gi opp, alle er vi litt sære.
Du trenger ikke følge en strøm eller være som alle andre. Ikke endre den du er.
Men ta til deg tips og råd her som kan hjelpe deg å finne en du liker ;) ordner seg alltid (sa hun single her som bare tøyser rundt) ;) ;)

Unloved

Haha ja det er noe rart med det der... Vi sitter alle og tar imot råd fra single mennesker om hvordan vi kan få til ett forhold  ;D
Finnes sikkert en diagnose for sånt ;)

Stanley

#13
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.