BOOTCAMP MED SJEKKESKOLEN STARTER OM:
0
DAGER
00
TIMER
00
MIN
00
SEK

Tips og triks til nettdating

Started by Lisa, June 17, 2013, 22:11:44 PM

Previous topic - Next topic

Lisa

Siden vi er sÄ heldige Ä ha bÄde jenter og gutter i forumet sÄ ville det vÊrt fint Ä delt litt erfaringer pÄ "do" og "dont's" hos det motsatte kjÞnn. Det er ting som jeg ser mange gutter gjÞr "riktig" og "feil" og jeg regner med det er en del ting gutta ser og, som jeg gjerne vil vite om ;)

I jenteforumet sÄ blir det dratt frem "kjedelige" fÞrste meldinger. Personlig sÄ er det verken det ene eller det andre hos meg Ä fÄ en "hei! stÄr til", imens det Ä fÄ "hei sÞta" eller noe annet som komplementerer utseendet mitt er turn off, da skal det veldig mye til for at jeg gidder Ä svare.

Av de bedre sÄ har jeg mÞtt en gutt som alltid skriver "haha, du er den fÞrste som har beskrevet seg selv som .... Takk for at profilen din ikke er full av ... forresten". Dette er en fÞrstemelding som viser interesse, er lett Ä svare pÄ og som ikke viser for mye interesse. Jeg vil gjerne ha flere slike ;)

Stemning

FÞrst vil jeg si at for meg er det lite feil jenter kan gjÞre pÄ nettet hvis de har bra nok bilder. Hver gang jeg ikke svarer en jente er det fordi jeg ikke liker bildene hennes. Dette kommer av at jeg godt kan like en jente ansikt til ansikt selv om hun skriver "rare" ting eller skriver dÄrlig o.l. Jeg kan derimot ikke like en jente jeg ikke liker utseende pÄ. Det skal mye til fÞr en jente som i utgangspunktet ikke har bra nok bilder skal kunne skrive seg inn i hjertet mitt (eller sengen) med profil og meldinger.

Tror det er vÊrre for gutter her, og stÞrre feil vi kan gjÞre. Bra tips ang. meldingen du likte, synd den bare funker pÄ jenter med gode profiler. ;)

Greeneyed

Bra trÄd, Lisa!

Hva tenker dere om Ă„ ikke ha profilbilde (bare albumbilder)? Feigt og lite iĂžyenfallende? Hvis jeg skal prĂžve nettdating igjen merker jeg at det Ă„ risikere Ă„ bli gjenkjent er det jeg er mest skeptisk til.

Jeg irriterer meg over meldinger fulle av skrivefeil. Litt er helt greit, jeg er ikke perfekt selv. Men blir det for mye orker jeg rett og slett ikke Ä lese! Ellers var det en som inviterte meg til Ä ha 1. date pÄ spa pÄ dyrt hotell, han skulle betale. Jeg var ikke veldig interessert fra fÞr, men da ble jeg sikker i min sak, og avsluttet samtalen sÄ fort jeg kunne.

Unloved

Jeg har vel sutret nok om hva jeg IKKE vil ha andre steder her inne, Ä skal spare denne trÄden for det ;)

Men jeg har jo fÄtt ett par bra meldinger ogsÄ. Den morsomste var en fyr fra India som var dritsur pÄ alle nordmenn pga den barnevernssaken som herjet i mediene i fjor eller nÄr det var... Fikk latterkrampe, fordi de var sÄ uventet :D Vi endte faktisk opp med Ä bli gode nettvenner til slutt da :)
For de som ikke er sÄ heldige Ä kunne ta opp indisk/norske barnevernssaker som fÞrste melding, sÄ har jeg ett par andre favoritter.

"Hei. Av ren nysgjerrighet lurer jeg pÄ hva du mener med XXXXX?"
"Jeg er uenig med deg i XXX fordi YYY"
"Haha det der har jeg ogsÄ opplevd, men jeg reagerte med Ä XXXX"

AltsÄ ting som viser at de gadd Ä lese profilen min, og vil SNAKKE med meg

Potet

Tolker jeg det riktig at jentene foretrekker at vi sender meldinger som referer til noe som stÄr i teksten hennes? Noen mener at man viser for mye interesse hvis man referer til teksten, men slik jeg ser det er det positivt at man leser gjennom teksten for Ä se om det virker som man passer sammen og at man ikke bare sender ut standardmeldinger til hundrevis av jenter i hÄp om Ä fÄ napp.

NÄr det gjelder do og don'ts er det som Stemning sier EKSTREMT viktig at bildene er gode. Jeg gÄr ikke inn pÄ profilen til jenter jeg ikke finner tiltrekkende pÄ profilbildet. Jeg er nok mer ekstrem enn de fleste andre menn nÄr det kommer til krav til kropp, men jeg tror det er viktig at man i alle fall har ett bilde i albumet sitt hvor man kan fÄ inntrykk av hvordan kroppen er. hvis man kan har ett bilde, og det er tatt skrÄtt ovenifra blir jeg automatisk veldig skeptisk. Bikinibilde er ikke nÞdvendig, men for eksempel et bilde hvor du er i lett treningsutstyr pÄ en topptur om sommeren kan vÊre et fint eksempel pÄ et bilde hvor man viser litt kropp.

NÄr det gjelder profiltekst synes jeg det er bra om du viser at du har litt krav til partner og at du har litt personlighet utover "liker Ä slappe av med vin og god film" og "liker Ä gÄ tur i skogen." Jeg digger om du nevner noen morsomme sÊrheter ved deg selv. Ikke vÊr redd for Ä skille deg ut. Gjort riktig kan det fÞre til at du utelukker folk du uansett ikke Þnsker Ä vÊre med, samtidig som at personer som nettopp liker din type vil bli mer interessert. Men som sagt, selv om teskten er ekstremt bra vil det ikke hjelpe om jeg ikke liker det jeg ser pÄ bildene. NÄr man kun fÄr sett brukernavn, match og et profilbilde pÄ oversikten over brukere blir man fort veldig overfladisk og dÞmmer fort ut ifra bildet.
Why do people say "grow some balls"? Balls are weak and sensitive. If you really want to get though, grow a vagina. Those things can take a pounding!

Unloved

Quote from: Potet on June 18, 2013, 16:43:24 PM
Tolker jeg det riktig at jentene foretrekker at vi sender meldinger som referer til noe som stÄr i teksten hennes? Noen mener at man viser for mye interesse hvis man referer til teksten, men slik jeg ser det er det positivt at man leser gjennom teksten for Ä se om det virker som man passer sammen og at man ikke bare sender ut standardmeldinger til hundrevis av jenter i hÄp om Ä fÄ napp.

For meg personlig: JAAAAAAAAAAAAA!

Men ikke overdriv, jeg fikk ogsÄ en melding fra en fyr en gang som gjennomgikk absolutt ALT jeg hadde skrevet i profilen, med sine egne kommentarer til hva han mente om absolutt alt. Det ble litt mye!
Plukk ut en ting, til nĂžd to (for helt ĂŠrlig: Jeg driter jo faktisk en lang marsj i deg frem til interessen er vekket. Og den vekkes ikke fĂžr noen flere meldinger er utvekslet og jeg begynner Ă„ fatte at du ikke er en like stor idiot som alle de andre).

Stemning

Quote from: Unloved on June 19, 2013, 13:59:16 PM
Quote from: Potet on June 18, 2013, 16:43:24 PM

For meg personlig: JAAAAAAAAAAAAA!

Men ikke overdriv, jeg fikk ogsÄ en melding fra en fyr en gang som gjennomgikk absolutt ALT jeg hadde skrevet i profilen, med sine egne kommentarer til hva han mente om absolutt alt. Det ble litt mye!
Plukk ut en ting, til nĂžd to (for helt ĂŠrlig: Jeg driter jo faktisk en lang marsj i deg frem til interessen er vekket. Og den vekkes ikke fĂžr noen flere meldinger er utvekslet og jeg begynner Ă„ fatte at du ikke er en like stor idiot som alle de andre).

HĂ„per pĂ„ en mĂ„te at jeg ikke kommer ut for Ă„ sende deg en melding.  ???

Solskinn

For min del kan du likesÄgodt bare skrive ett hei.
Om jeg liker bildene dine og hva du har skrevet i profilteksten skriver jeg tilbake.
Men fortsetter du en kjedelig kommunikasjon, og er du ikke intr i Ä mÞte meg ganske raskt, sÄ er du fort glemt.
Jeg har truffet pÄ menn jeg ikke hadde god kjemi med i virkeligheten som sendte meg en fantastisk fÞrstemelding.
Og jeg har blitt betatt og hatt god kjemi med menn som kun skrev ett hei. Og omvendt.
SÄ jeg legger ikke sÄ stor vekt pÄ hva som stÄr i fÞrstemelding.

Greeneyed

Enig med Solskinn i at profilen er viktigere enn den fĂžrste meldingen :) Videre i samtalen synes jeg det er viktig Ă„ vise humor, og Ă„ gi litt av seg selv. Ha en litt leken tone! :)

Lisa

Alt er viktigere enn fĂžrstemeldingen, men ei god fĂžrstemelding kan fĂžre til at jeg svarer noen jeg ellers ikke ville svart ;)

Unloved

Hehe jeg mÄ flire litt....
Desto mer jeg henger pÄ dette forumet, desto mer innser jeg hva slags sÊrpÊdd jeg egentlig er, sÄ jeg burde igrunn bare gi opp hÄpet om at det finnes noen der ute som er like sÊrt som meg med en gang, og heller skaffe flere katter.

;D

Solskinn

Ikke gi opp, alle er vi litt sĂŠre.
Du trenger ikke fĂžlge en strĂžm eller vĂŠre som alle andre. Ikke endre den du er.
Men ta til deg tips og rÄd her som kan hjelpe deg Ä finne en du liker ;) ordner seg alltid (sa hun single her som bare tÞyser rundt) ;) ;)

Unloved

Haha ja det er noe rart med det der... Vi sitter alle og tar imot rĂ„d fra single mennesker om hvordan vi kan fĂ„ til ett forhold  ;D
Finnes sikkert en diagnose for sÄnt ;)

Stanley

.
Hvis du ikke spĂžr, vil svaret alltid vĂŠre nei.

Bli med pÄ 3 dagers GRATIS nettkurs i sjekking