Did I blow it? - Yes, I did

Started by Hank Jennings, September 13, 2013, 00:53:58 AM

Previous topic - Next topic

dagligvare

Quote from: Hank Jennings on September 15, 2013, 23:46:54 PM
Jeg holdt på ballen, og svarte bare på spørsmålet hennes.

Ville du gått for hjemmedate selv om det var lite flørting under første date, Stylish? Føler litt at hjemmedate = sex.

Det er jo nettopp derfor du må foreslå hjemmedate. Du må vise at det er litt tak i deg.

Hank Jennings

Notert :)

Inviterte jente nr 2 til samme greia, og hun var megapositiv, så det er jo gøy.

Går ikke rundt og dveler over hun andre (litt kanskje), bare spør her så jeg kan maksimere mulighetene mine. Liker følelsen av å ha options. Kastet bort mesteparten av våren og sommern på en jente som jeg egentlig ikke var forelsket i, men som jeg blåste opp i hodet mitt fordi jeg hadde feil mentalitet (noe jeg skjønte etter å ha lest noen artikler her på 0330).

Stylish

#17
Quote from: Hank Jennings on September 15, 2013, 23:46:54 PM
Jeg holdt på ballen, og svarte bare på spørsmålet hennes.

Ville du gått for hjemmedate selv om det var lite flørting under første date, Stylish? Føler litt at hjemmedate = sex.

Jepp, jeg er helt enig med deg. Hjemmedate = sex. Jeg har invitert jenter på film som date nummer to, selv om de sa ifra første gang vi møttes at de ikke har sex før tredje date. De vet at jeg kommer til å prøve meg på film daten også.

Det værste som har skjedd når jeg har eskalert til sex på filmkveld; "Haha! Du er så ivrig du, Stylish. Jeg tipper du liker sex mer enn andre folk, men du få det ikke heeeeeeeelt enda  ;D"

Du prøver deg = sex(yahoo!) eller må vente = du stiger i verdi fordi du tok sex som en selvfølge
Du prøver deg ikke = ingen sengekos = du synker i verdi

Masse lykke til! :)

EDiT; Det er greit å vente en uke før du foreslår ny date, ja. Jeg hadde tenkt å spise taco med en jente jeg har møtt et par ganger på fredag som var, men hun hadde allerede lagt planer. Selv om jeg vet hun er interessert er det greit å la ting ligge litt så hun ikke vet med sikkerthet at hun har deg og at du har andre ting i livet ditt som tar tid.


Hank Jennings

Takk, Stylish. Liker tankegangen din!

Hank Jennings

Ok, da har det gått en uke. Tenkte jeg skulle invitere jente nr 1 på date igjen. Vi har hatt sms-kontakt gjennom uka. Hun bruker minst ett døgn på å svare, men skriver utdypende meldinger med oppfølgingsspørsmål. Tolker det dithen at hun er interessert i å treffe meg igjen. Enten det, eller så er hun bare ekstremt høflig.

Har lyst til å invitere henne på hjemmedate, som Stylish foreslår, men jeg kvier meg litt. Det var som sagt omtrent null flørting fra meg på første date.
Noen flere inputs på beste valg for date nr 2? Hjemmedate, eller invitere henne med på en fest jeg har tenkt meg på til helgen? Evt møte henne i byen igjen?

Stylish

Nå har jeg ikke erfaring med å møte jenter fra nettet (enda), men hvis du sitter på en cafè med en jente er det ikke ideelt å være veldig fysisk heller. Da jeg har møtt jenter fra byn på kaffedate så har jeg først og fremst sjekket om det er en jente jeg kan passe sammen med og skapt litt spenning med øynene, akkurat som du gjør. Hvis du inviterer på fest er det greit at du kjenner guttene som er der så de ikke prøver å stikke av med jenten din. Inviterer du henne på en ny date i byen må du finne på en aktivitet der du kan være hvertfall LITT fysisk, så det ikke blir same shit all over again.

Jeg ville fortsatt gått for filmdaten, but hey, that's me! Lykke til skal du ha så uansett :)

Sugarspice

Hei! :)
Hva med å play it cool? Hvordan vet du at du vil være med henne enda? Et flott utseende, og en nice kropp betyr jo nødvendigvis ikke  hun er noe å samle på (kvalitet)?! Yes, til et ligg eller 1000, men et forhold? Mitt forslag er at du er litt hard to get. Ja, du skal vise interesse, men hun skal vise at hun digger deg like mye. Gjør hun ikke det ----> NeXT! ;) Lykke til! :)

Hank Jennings

Vel, jeg inviterte henne på festen. Sendte melding i går. Fikk svar i kveld (mens jeg rota med jente nr 2 på hjemmedate ;)).
Hun beklaget sent svar, at hun hadde vært bortreist og greier. Sa det var utrolig hyggelig å bli invitert, men hun hadde funnet ut at tiden strekker ikke til til dating fremover. Og at jeg skulle kose meg på festen.

Veldig høflig avslag da :/

dagligvare

Quote from: Hank Jennings on September 25, 2013, 23:13:52 PM
Vel, jeg inviterte henne på festen. Sendte melding i går. Fikk svar i kveld (mens jeg rota med jente nr 2 på hjemmedate ;)).
Hun beklaget sent svar, at hun hadde vært bortreist og greier. Sa det var utrolig hyggelig å bli invitert, men hun hadde funnet ut at tiden strekker ikke til til dating fremover. Og at jeg skulle kose meg på festen.

Veldig høflig avslag da :/

Du burde invitert henne på hjemmedate...

Hank Jennings

#24
Lett å si nå i ettertid (men, ja du sa det jo før også).
Men tror du virkelig det ville gjort noen forskjell? Tenker at enten var hun interessert, eller ikke, etter første daten? Selv om jeg lurer litt på hvorfor hun gadd å sende meg meldinger gjennom forrige uke om hun ikke var keen på å treffe meg igjen.

Jeg var faktisk på vei til å invitere på hjemmedate, men da jeg skrev smsen så føltes det litt for heftig. Alle venner jeg snakket med syntes det også. Men jeg burde jo ikke høre på dem, det er jo dere som har peiling på sånt ;)

dagligvare

#25
Quote from: Hank Jennings on September 26, 2013, 00:10:31 AM
Lett å si nå i ettertid (men, ja du sa det jo før også).
Men tror du virkelig det ville gjort noen forskjell? Tenker at enten var hun interessert, eller ikke, etter første daten? Selv om jeg lurer litt på hvorfor hun gadd å sende meg meldinger gjennom forrige uke om hun ikke var keen på å treffe meg igjen.

Jeg var faktisk på vei til å invitere på hjemmedate, men da jeg skrev smsen så føltes det litt for heftig. Alle venner jeg snakket med syntes det også. Men jeg burde jo ikke høre på dem, det er jo dere som har peiling på sånt ;)

Nei, det som faktisk er litt for heftig er å invitere en dame du kun har hatt en lunken førstedate med på fest. Det setter altfor mye press på henne. Tenk deg selv i hennes posisjon - hun er ikke sikker på om hun liker deg engang, og så må hun gå rundt blant masse folk hun ikke kjenner og være "daten din". Hun synes det blir altfor mye altfor fort og vips så har hun en "pause fra dating". Aldri inviter på fest før du har en solid connection.


Edit: Det går fint an å invitere damer du ikke kjenner så godt med på fest, for all del - men ting blir altså litt annerledes når dere er i en etablert "dating"-posisjon.

Sola

Quote from: dagligvare on September 26, 2013, 07:29:31 AM
Quote from: Hank Jennings on September 26, 2013, 00:10:31 AM
Lett å si nå i ettertid (men, ja du sa det jo før også).
Men tror du virkelig det ville gjort noen forskjell? Tenker at enten var hun interessert, eller ikke, etter første daten? Selv om jeg lurer litt på hvorfor hun gadd å sende meg meldinger gjennom forrige uke om hun ikke var keen på å treffe meg igjen.

Jeg var faktisk på vei til å invitere på hjemmedate, men da jeg skrev smsen så føltes det litt for heftig. Alle venner jeg snakket med syntes det også. Men jeg burde jo ikke høre på dem, det er jo dere som har peiling på sånt ;)

Nei, det som faktisk er litt for heftig er å invitere en dame du kun har hatt en lunken førstedate med på fest. Det setter altfor mye press på henne. Tenk deg selv i hennes posisjon - hun er ikke sikker på om hun liker deg engang, og så må hun gå rundt blant masse folk hun ikke kjenner og være "daten din". Hun synes det blir altfor mye altfor fort og vips så har hun en "pause fra dating". Aldri inviter på fest før du har en solid connection.


Edit: Det går fint an å invitere damer du ikke kjenner så godt med på fest, for all del - men ting blir altså litt annerledes når dere er i en etablert "dating"-posisjon.

Jeg er litt uenig. Tror ikke hun plutselig "ikke har tid til dating" fordi du inviterte på fest. Hvis hun ville fortsette, men ikke gå på fest med deg på et så tidlig tidspunkt, hadde hun nok sagt at hun ikke orket å drikke den helgen/var sliten/whatever, men at dere kunne ta en kaffe/gå en tur/whatever en annen dag. Det blir litt for dramatisk å si at alt stod og falt på hva slags aktivitet du inviterte henne på.

Når det er sagt så kan det føles litt kleint å bli introdusert for kameratene dine på fest allerede etter første date. Hun kjenner jo ingen der, ei heller deg (strengt tatt).

Hank Jennings

Gir jo masse mening det dere sier. Blæh.
Men det var vel først og fremst første daten som ødela. Synd jeg traff henne når jeg var såpass urutinert på dating.

Ting går jo veldig bra med jente nr 2 da. Hadde nesten sex i går (virker som hun har noen teite regler hun følger).

Hva tenker dere om det her? Da jeg våknet på morgenen i går og så jeg hadde fått sms, ble jeg oppstemt siden jeg trodde det var jente nr 1 som endelig hadde svart. Meldingen viste seg å være fra jente nr 2 isteden, og jeg ble bittelitt skuffet. Dårlig tegn? Eller er det bare fordi jente nr 1 virket mer uoppnåelig siden jeg allerede føler jeg har jente nr 2 på kroken? Om jeg måtte rangere dem, så er jente nr 1 hakket penere, men det var mer latter med jente nr 2. Uansett litt kjipt om jeg føler hun er andrevalget.

dagligvare

#28
Quote from: Sola on September 26, 2013, 09:58:12 AM
Jeg er litt uenig. Tror ikke hun plutselig "ikke har tid til dating" fordi du inviterte på fest. Hvis hun ville fortsette, men ikke gå på fest med deg på et så tidlig tidspunkt, hadde hun nok sagt at hun ikke orket å drikke den helgen/var sliten/whatever, men at dere kunne ta en kaffe/gå en tur/whatever en annen dag. Det blir litt for dramatisk å si at alt stod og falt på hva slags aktivitet du inviterte henne på.

Det jeg har lært av dere jenter er at det er bittesmå småting som plutselig kan gjøre dere uinteressert når dere er litt usikre. Det er akkurat som å trykke på en knapp og så er toget gått. Hun her satt nok på gjerdet i og med at hun drev og sendte meldinger, men så tar han og inviterer på fest når hun egentlig ikke vet om hun liker ham, og uten at de egentlig kjenner hverandre. Det tenker jeg er nok til at hun finner ut at hun ikke er interessert. 

Hank Jennings

Faen, når du sier det sånn, virker det så åpenbart hvor dårlig den idéen var.
Jaja, jeg lærer.