Did I blow it? - Yes, I did

Started by Hank Jennings, September 13, 2013, 00:53:58 AM

Previous topic - Next topic

Roark

#30
slettet

Levator

Hei, jeg velger å fortsette denne tråden da jeg har vært i lignende situasjon.

Første date med ei dame følte jeg gikk greit, samtalen fløt og vi hadde mange felles interesser. Fikk kanskje ikkr skapt nok spenning under cafe-daten selv om vi satt ved siden av hverandre. Ble bare fysisk eskalering som ta på arma, og grundig berøring av hendene.

Jeg avtalte selv en hjemmedate på date nr. 2 men hun avslo høflig  litt senere på sms.
Burde jeg selv ha klart å skapt mer spenning på første date? Eller burde andre daten ha vært noe litt mer uforpliktende aktivitet hvor jeg kunne ha skapt mer spenning?

Love

For å ta den opprinnelige tråden så er jente nr 1 "uoppnåelig", mens jente nr 2 er "tilgjengelig".
Jeg har alltid kjørt jente nr 1 taktikken, fordi erfaringsmessig vil gutter ha det de ikke kan få. Med siste fyr jeg datet var jeg mer tilgjengelig med vilje, fordi jeg var ivrig etter å legge et brudd bak meg og ville videre.

Grunnen til at jenter kjører nr 1 taktikk kan være mange, blant annet for å unngå følelsen av å være nummer 2. Noe som beskrives godt i den opprinnelige tråden der han får melding av nummer 1 mens han roter med nummer 2.
Nummer 2 er i boks, og da vil han heller ha nummer 1.

Ikke sikkert hun er uinteressert, men hun kan være avventende. Og da bør du kanskje drøye litt med å ta kontakt igjen.

Josep_

Huff. Jeg hater alle "taktikker"! Gjør det man føler seg komfortabel med og vil! Slutt med spill! Herrligheten jeg blir gal av spill!

The Stig

Quote from: Josep_ on August 25, 2015, 11:56:44 AM
Huff. Jeg hater alle "taktikker"! Gjør det man føler seg komfortabel med og vil! Slutt med spill! Herrligheten jeg blir gal av spill!

It`s the name of the game. Alt sosial interaksjon er en symfoni mellom verbalt,kroppspråk,ansikts mimikk,toneleie og kontekst. Alle er forskjellige. Siste jeg prøvde å bare være direkte så krasjet det totalt. Jente som jeg jobber med som jeg hadde veldig god kontakt med, veldig mye til felles,veldig god tone. En dag sa jeg rett ut at jeg likte henne veldig godt og kunne tenke meg å gå ut med henne...og da ble det veldig mye frem og tilbake. hun spilte spillet som bare det...sa først nei,så ja,så gikk vi ut,så var det litt interesse,så ingen interesse,så fant hu annen mann....hadde jeg vært bedre å forstå hva enn signaler hun sendte så kunne jeg kanskje endt opp med henne....men det er sånn spillet er....og det er bare å utvikle min egen forståelse for hvordand det fungerer isteden for å klage over realiteten at det eksisterer.
bye bye comfort zone.Just die already.

Josep_

Skulle gjerne spurt de som holder på med slikt hvorfor de gjør det... Det har gjort at jeg i lange perioder har holdt meg helt unna kvinnfolk. Dette spillet.

Love

Det er ikke egentlig et spill, men det handler om å nærme seg et annet menneske uten å skremme dem bort.
Om en jente hadde kommet rett bort til deg og sagt: "Nå vil jeg gifte meg med deg og ha tre barn. OK?" så hadde du rygget ca 50 meter...
Når en fyr viser interesse direkte så vil jenta skjønne hva han er ute etter på et nanosekund. Jeg merker det med en gang om en fyr er fysisk tiltrukket og da trekker jeg meg automatisk tilbake.
Kan være mange grunner til det, f.eks at man ikke vil gi noen falske forhåpninger eller at man akkurat er blitt såret/dumpet, eller helt andre faktorer:)
Så "spillet" handler om å bli kjent. Og da er det noen ganger lurt å ikke være for ivrig....

Josep_

Det er mer enn det, Love. Har hørt mange damer snakke om "å spille kostbar" og "spille uoppnåelig." Også vet jeg at det er enkelte som later som de er interesserte, mens andre gjør det motsatte. Slikt blir jeg kvalm og oppgitt av. Eksemplet ditt var litt ekstremt og det var ikke slik jeg mente det. 

Love

Quote from: Josep_ on August 26, 2015, 16:09:08 PM
Det er mer enn det, Love. Har hørt mange damer snakke om "å spille kostbar" og "spille uoppnåelig." Også vet jeg at det er enkelte som later som de er interesserte, mens andre gjør det motsatte. Slikt blir jeg kvalm og oppgitt av. Eksemplet ditt var litt ekstremt og det var ikke slik jeg mente det.

Grunnen til at jeg brukte det eksempelet er fordi det som ofte skremmer gutter er når jenter vil binde seg. Det som skremmer jenter er når en gutt bare vil ha sex. (satt på spissen) Dette har biologiske årsaker, sex for kvinner kan innebære graviditet og vi er programmert for å beskytte oss, mens for gutter er bilogien litt annerledes.
Det er ingen som kan kreve noe av en annen, hverken sex eller kontrakt (samboer/gift osv), man må "selge inn seg selv" i et marked. Igjen satt på spissen. Som jente er det lett at verdien din faller dersom du hopper i køya med alle (ikke rettferdig, men et faktum)
Så for en jente lønner det seg å "holde igjen" og la gutta chase (i det aller fleste tilfeller)
Så gutta her inne prøver å lære hva som gjør at jenter får lyst til å ta kontakt med dem, og det er jo smart;)

Josep_

Noen ganger skulle jeg ønske at man kunne velge sexualitet. Hadde vært sååå mye enklere å vært bi/homofil. Lol.

piken

Quote from: Josep_ on August 26, 2015, 21:22:19 PM
Noen ganger skulle jeg ønske at man kunne velge sexualitet. Hadde vært sååå mye enklere å vært bi/homofil. Lol.

Haha. Det er nok minst like mye "drama" i likekjønnede relasjoner og dette varierer i tillegg med personligheter. Tilogmed personer som selv mener de ikke lager drama kan ofte bidra til det. Tror du legger litt for mye i hva "spill" betyr rett og slett. Mennesker er forskjellige og ulike "taktikker" fungerer på ulike individer, men det er likevel noen fellestrekk du kan bruke for å bli god til å sjekke. Skjønner godt at det er frustrerende iblant, men fokuser på det du kan gjøre noe med: nemlig deg selv ;) (og da mener jeg ikke at du skal forandre hele personligheten din, men det er garantert noen ting du bør jobbe med her .. )

Josep_

Jada, alle har godt av selvutvikling. Gjorde det mye før, og en del ting i livet mitt (les: personer som har kommet inn for en veldig liten periode) har hinta til at jeg burde det igjen. Sier ikke at det ikke er drama med menn. Men det er mer rett frem, slippe å lese i mellom ligner og tolke signaler... Det er noe som passer meg godt.

piken

Kan sitte her og diskutere dette i evigheter, uten å komme noen vei. Men jeg mener at du farger verden litt for mye med dine forventinger om at jenter skal tolkes opp og ned. Mange gutter jeg har datet har trodd at alt jeg sier og gjør skal tolkes opp og ned i mente bare fordi jeg er jente - og da mener jg at man bidrar til minst like mye forvirring i "spillet".

I tillegg synes jeg det er litt urettferdig hvilke merkelapper vi setter på menn og kvinner. Er en mann usikker på om han er klar for et forhold så sies det at han ikke er klar for å binde seg osv, mens dersom det er ei jente som er usikker så bøir hun beskyldt for å spille spill og hard to get ...

*rant ferdig*

The Stig

Quote from: piken on August 26, 2015, 23:07:40 PM
Quote from: Josep_ on August 26, 2015, 21:22:19 PM
Noen ganger skulle jeg ønske at man kunne velge sexualitet. Hadde vært sååå mye enklere å vært bi/homofil. Lol.

Haha. Det er nok minst like mye "drama" i likekjønnede relasjoner og dette varierer i tillegg med personligheter. Tilogmed personer som selv mener de ikke lager drama kan ofte bidra til det. Tror du legger litt for mye i hva "spill" betyr rett og slett. Mennesker er forskjellige og ulike "taktikker" fungerer på ulike individer, men det er likevel noen fellestrekk du kan bruke for å bli god til å sjekke. Skjønner godt at det er frustrerende iblant, men fokuser på det du kan gjøre noe med: nemlig deg selv ;) (og da mener jeg ikke at du skal forandre hele personligheten din, men det er garantert noen ting du bør jobbe med her .. )

Jeg driver med couchsurfing og hadde en homse i leiligheten min forrige uke.Det var litt morsomt å snakke med ham.Slik han forklart det var akkurat slik jeg så for meg at verden som homse var. Hvis han ville pule, så kunne han fint ha en fremmed mann i leiligheten sin innen en time. Internett er fantastisk!
Han var en mann i 40-årene med gjennomsnittlig utseende. Han hadde en sånn Tinder-bare-for-homser app på telefonen, og han fortalte meg at en gang når han kom til en ny storby så fikk han over 150 meldinger på 24 timer fra menn(mange kjekke) som hadde lyst å pule,og det var ingen som gikk rundt grøten.
Han prøvde seg på meg også...men jeg har ikke en homofil celle i kroppen min,så det gikk ikke noe særlig.
bye bye comfort zone.Just die already.

MaleOslo

couchsurfing

Mulig jeg avsporer debatten litt, men couchsurfing har jeg også drevet med.

Har du truffet noen damer du liker der?

Utenlandske kvinner er på mange måter forskjellige fra norske, så synes det er veldig bra å få litt forandring av sosial omgang med jenter.