Lav høyde og suksess? Fortell om dine egne erfaringer.

Started by Kermit, November 12, 2012, 14:44:26 PM

Previous topic - Next topic

Kermit


Stanley

#1
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

dagligvare

#2
Quote from: Autowin on November 12, 2012, 15:19:28 PM
Jeg har en god nyhet til deg! Høyde er ingen avgjørende faktor. Kanskje til og med ingen faktor i det hele tatt. :)

L

Autowin snakker om ting han ikke kan del 817326.

I forhold til høyde så er det klart at det er mange jenter som diskvalifiserer pga. dette - spesielt på nett.

Det Sondre fortalte en gang var at han setter høyden sin til 180 cm (selv om han er lavere). Dette fordi det er mange jenter som automatisk luker ut de som er under 180 (altså at de ikke engang dukker opp i søket). 180 cm er en slags magisk grense.

Når man treffes i virkeligheten så spiller ikke høyden så mye rolle dersom man har andre ting på plass. 

Stanley

#3
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Stanley

#4
.
Hvis du ikke spør, vil svaret alltid være nei.

Andreas GV

Autowin: Respekter at trådstarter kun ønsker erfaringsbaserte svar, og slutt å post i denne tråden. Takk.

Ole GV

Jeg har ved flere anledninger sett lavere gutter være en av kjekkasene på utestedet

Finn deg beviser på at søte jenter hooker opp med lavere gutter enn deg selv, og forsøk å bestem deg for at dette er irrelevant for jenter. Eller enda bedre; Til din fordel
Har man "bestemt" seg for det oppe i sitt eget hode tror jeg ikke høyde er noe problem for de aller fleste jenter, sålenge de er så heldige og får treffe deg og sjangs til å bli kjent med deg :)
Tilgjengelig for 1:1 coaching på café, kveldstid på utesteder eller skype. [email]olegodevibber@gmail.com[/email]

dagligvare

#7
For å utdype litt i forhold til nettdating, så blir det en veldig logisk og overfladisk greie når man ser på profilen og bildene til folk. Utseende spiller en vesentlig mye større rolle der enn i "virkeligheten", spesielt for jentene. Jentene må definere ganske klart hva slags menn de ser etter, f. eks. kroppstype "normal, veltrent" og ikke "et par kilo for mye, overvektig" osv. I tillegg så må de velge minimumshøyde, og jeg kan love at det er mange som setter den til 180 cm.

Men - og her har Autowin faktisk et lite poeng (selv om han har misforstått hva 0330-gutta mener), dette er kun rasjonelt og logisk og trenger ikke å bety noe når du treffer dama i virkeligheten. Så du bør legge inn at du er 180 cm slik at du i det minste får sjanse til å treffe damene, så kan du ta det derfra.

Selv er jeg 175 cm i virkeligheten (180 cm på nett), og har aldri fått noen kommentar på det.   

vinteRR


VB

Quote from: dagligvare on November 12, 2012, 17:27:24 PM
Men - og her har Autowin faktisk et lite poeng (selv om han har misforstått hva 0330-gutta mener), dette er kun rasjonelt og logisk og trenger ikke å bety noe når du treffer dama i virkeligheten. Så du bør legge inn at du er 180 cm slik at du i det minste får sjanse til å treffe damene, så kan du ta det derfra.

Selv er jeg 175 cm i virkeligheten (180 cm på nett), og har aldri fått noen kommentar på det.

Den der er jeg uenig i, det blir litt som om en jente oppgir at hun er relativt tynn men i virkeligheten er hun kjempe feit. Det kan kanskje gå når du er mellom 175-180 at du skryter på deg noen cm ekstra, men en kar som er 170 eller lavere vil kunne få mange harde avvisninger hvis han lyver så mye om høyden. Med andre ord, du kan godt skryte opp høyde 5~ cm på nettet hvis du vil det, men ikke skryt på deg alt for mye.

Ellers er jeg rundt 177 selv så kan ikke svare for meg selv her, men jeg har en kamerat som jeg ofte går ut med som er 165-170, jeg har sett han dra med høyere damer hjem ved flere anledninger (helt normale jenter, ikke stygge). Og han får ofte damer som kommer opp til han på dansegulvet, også damer som er noe høyere enn han. Det skal sies at han har en veldig spesiell (men også veldig bra hvis man liker den slags) stil, han ser ut som han er dratt ut fra et magasin for classy hipstere, så jeg tror han drar en del på at visse jenter bare digger stilen hans. Ellers er han ikke så kjempe god sosialt, relativt sjenert og tørr sjeldent å snakke til jenter uten å drikke en del øl først, ikke spesielt godt trent heller men ikke feit.

Det var ikke min egen erfaring men forhåpentligvis er det relevant for tråden.

dagligvare

Jeg tror faktisk ikke det er noe problem å skryte på seg over 5 cm heller. Jeg tror det bare er en slags "check" på lista til jentene. De ser på høyden - er det under 180 cm så er det "next" automatisk, står det  180+ så er det OK. Det er med andre ord ikke noe de tenker så veldig nøye på utover bare å registrere at det tilfredsstiller minstekravet. Når de møter deg i virkeligheten så er det ikke noe som faller dem inn engang. Da stiller man med blanke ark. 

Ole GV

Enig

Det passer ofte antageligvis bare bedre inn i bildet av sin "drømmetype" som man ofte blir påvirket av hva er for noe gjennom TV/serier og blader osv

At jenta selv ønsker en slik "eksakt hollywood gutt" er ikke sikkert, bare samfunnsforventninger
Tilgjengelig for 1:1 coaching på café, kveldstid på utesteder eller skype. [email]olegodevibber@gmail.com[/email]

George

Enig med trådstarter er 167. Ser bra ut. Kompiser og til og med venner av venner sier jeg ser bra ut. Sitter jeg på toget i en vogn får jeg alltid blikk fra 3-5 damer hver gang, samme på utesteder. En kompis sier ofte at jeg bare behøver si hei da jeg har en Brad Pitt look. Jeg har det meste på plass, kler meg bedre enn snittet selvom jeg har et visst forbedringspotensial her jeg skal ta ut. Har masse venner en topp status utdannelse med tilhørende jobb. Har alltid ting å gjøre da jeg blir invitert med på ting av gutta. Når jeg står på utesteder føler jeg som deg at jeg plutselig ikke eksisterer. Ja jeg kan ordne meg ons i ny og ned, men med tanke på feedbacken jeg har fått på utseende burde jeg badet i høykvalitets damer, men det gjør jeg definitivt ikke. Nett-dating holder jeg meg unna da jeg tror det for sånne som oss er selvtillits ødeleggende. Du er strengt tallt silt ut av prosessen før den har startet i høyde filteret på sånn som sukker. Foretrekker heller å få komplimenter på utseende og dra ok damer på det beste i ny og ne fremfor å ikke oppnå en date engang på sukker som kompiser med høyt ordinært utseende ser på som en gullgruve. Ja høyde har jevlig mye å si, kanskje er det den enkelt faktoren som er mest make it or break it for oss gutter. Du har rett i at 50% av damene er borte, men du må ha med 10 cm heler som de vil bruke og fremdeles at gutten er høyere. Som mann på 167 er det damer på 157 og ned igjen og da er det ikke mange å velge i. Har tenkt mer og mer på å flytte til et land som brasil etter å ha tjent meg opp en del penger her hjemme. Folk er lavere der og som nord-europeer med penger du en gud der nesten uansett.


savo

Er 174cm selv. Selv om du skrev at du bare ville ha svar fra de under 173, så regner jeg med at det går greit.

Spm1 kan jeg ikke gi et erfaringsmessig svar på da jeg aldri har satt meg ordentlig inn i nettdating.

Når det kommer til det med byen. Har hatt både dates, sex og forhold med jenter jeg har truffet ute (må dog inrømme at ingen av disse har vært over 180).

Det bør sies at jeg studerer i et land hvor gjennomsnitthøyden blandt menn er 175, hvor jeg som blond skiller meg ut. Så kan skjønne at fristelsen til å flytte utenlands er til stede. Når det er sagt, så når jeg er på "ferie" i Norge, har jeg aldri opplevd høyden som noe problem.

Det jeg ser på som det viktigste er å ikke tenke noe på det. Føler man seg for liten, vises det veldig fort på kroppspråket ditt. Jeg sier ikke at jeg aldri har blitt avvist pga høyden min, men at jeg aldri tenker på det som grunnlag for avvisningen.
Jeg kan godt skjønne at du ikke tar initiativ hvis jenta er over 175 (med høye heler), men husk at det finnes masse søte mindre jenter, også i Norge. Du kan jo også dra til litt mer laid-back utesteder hvor ikke like mange går med heler for å utgjevne høyden?

Som en siste sidenote: Jeg er i et forhold med en som er 167 nå, og broren min som er 172 med en som er 178. 

VB

Quote from: Kermit on November 12, 2012, 20:14:58 PMEn annen ting - vil dere si at det å være lav gjør at man i snitt kun får draget på jenter som er mindre attraktive enn man skulle ønske, fordi de attraktive kanskje helst velger høyere menn (som det jo er flest av)? Erfaringer der?

Her virker det som du leter etter ting slik at du kan synes synd på deg selv. Som bildet før i tråden viser, du kan fint dra høye damer eller pene damer selv om du er lav. Men du må ha andre ting på plass som en kar på 180+ ikke nødvendigvis trenger. Det er massevis av eksempler på kjendiser og helt vanlige lave gutter som har dratt høye pene damer. Men det kreves helt klart mer av en lav gutt enn en høy en.

Så for å svare på spørsmålet ditt, nei du kan ikke kun få mindre attraktive jenter, men du må jobbe mer for det enn høyere gutter.